خانهاخبار
چند نکته‌ی مهم برای خرید تلویزیون

چند نکته‌ی مهم برای خرید تلویزیون

تلویزیون از جمله‌ی لوازم برقی در خانه است که خیلی سریع و زود اقدام به تعویض آن نمی‌کنید، ولی اگر قصد دارید تلویزیون جدیدی بخرید این مطلب را از دست ندهید.
۱۳۹۶/۱۲/۹
image

تلویزیون قطعا یکی از اعضای خانواده‌ی ماست که بدون آن نمی‌توانیم زندگی کنیم. تلویزیون از جمله لوازم خانگی است که طبیعتا یک بار آن را خریداری می‌کنید و چندین سال از آن استفاده خواهید کرد. مگر اینکه بخواهید با ورود تکنولوژی‌های جدید تلویزیون خود را تغییر دهید که معمولا بخش کمی از جامعه این کار را به سرعت انجام می‌دهند.

اما اگر قصد دارید برای جهیزیه‌ی تلویزیون جدیدی بخرید، یا با نزدیک شدن به تعطیلات عید نوروز به دنبال خرید تلویزیون به‌روزتری هستید، با ما در این مطلب همراه باشید تا چند نکته‌ی مهم را در شیپور برای شما بازگو کنیم.

اولین نکته‌ای که هنگام خرید تلویزیون باید در نظر داشته باشید، مشخص کردن دقیق میزان بودجه و کمی اختلاف است. علت این تاکید این است که میزان هزینه یکی از مهمتری عوامل در خرید تلویزیون است و از طرف دیگر با توجه به تنوع موجود در بازار، بی‌شک دوست دارید هنگام خرید تلویزیون بهترین مدل را انتخاب کنید ولی باید به جیبتان هم نگاهی داشته باشید و از طرفی بدانید که همین میزان بودجه‌ی شماست که می‌تواند اندازه، تکنولوژی و حتی برند تلویزیون را مشخص کند.

اما از این نکته غافل نشوید که کمی سقف بودجه‌ی بیشتری در نظر بگیرید؛ چرا که با توجه به تنوع موجود در بازار، هنگام خرید تلویزیون این امکان وجود دارد با کمی هزینه‌ی بیشتر بتوانید مدل بهتری بگیرید.

image

نکته‌ی مهم دیگر هنگام خرید تلویزیون این است که سردرگم و درگیر حرف‌ها و اصطلاحات فروشندگان نشوید. پیش از خرید تلویزیون، تحقیق خوبی داشته باشید و با اصطلاحات و مدل‌های رایج آشنا شوید تا بتوانید تصمیم‌گیری درستی داشته باشید. قطعا هنگام خرید عباراتی چون OLED، QLED، UHD، 4K و... زیاد به گوشتان خواهد خورد که بهتر است از قبل با آنها آشنا شده و بدانید تفاوت هر کدام در چیست.

نکته‌ی مهم دیگر پیش از خرید تلویزیون این است که ابعاد خانه‌ی خود را در نظر داشته باشید. یک تلویزیون بزرگ 55 اینچی نمی‌تواند برای یک اتاق پذیرایی کوچک مناسب باشد. گرچه برای انتخاب اندازه‌ی تلویزیون براساس ابعاد و متراژ خانه استانداردی وجود دارد که به فاصله‌ی نشستن شما در مقابل تلویزیون بر می‌گردد.

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید تلویزیون باید در نظر داشته باشید، برند مورد نظر و مورد علاقه‌ی شماست. گرچه بر خلاف تنوع مدل‌ها برندهای زیادی در بازار نیستند، اما تلاش کنید برندها را خوب بشناسید و فارغ از تعصب خود اقدام به خرید تلویزیون کنید. ولی اگر به برند خاصی علاقه دارید حتما از آن شرکت تلویزیون بخرید!

اگر کیفیت تصویر خیلی برای‌تان مهم است، حتما پیش از خرید تلویزیون با رزولوشن‌های مختلف مانند Full HD یا 4K آشنا شوید و بدانید چه میزان با یکدیگر تفاوت دارند. طبیعتا هرچه وضوح تصویر بیشتر باشد، نمایش تصاویر در پنل تلویزیون جذاب‌تر خواهد بود ولی به همان نسبت باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید. تجربه نشان داده در مجموع برای بیشتر کاربران با توجه به موضوع قیمت و از طرف دیگر کم بودن محتوای 4K، همان رزولوشن فول اچ‌دی کفایت می‌کند.

طراحی ظاهری نکته‌ی مهم دیگری است که باید هنگام خرید تلویزیون به آن اهمیت دهید. به هر حال زیبایی یک دستگاه اهمیت زیادی دارد ولی باید ببینید آیا خمیده بودن یا نبودن آن هم به همین اندازه مهم است. بهتر است تکلیف خود را روشن کنید و تلویزیونی انتخاب کنید که هم زیبا بوده و هم استحکام کافی داشته باشد.

موارد دیگر از اصطلاحاتی که هنگام خرید تلویزیون با آن روبه‌رو می‌شوید کلماتی چون هوشمند یا سه‌بعدی است. تلویزیون‌هایی که سیستم عامل دارند و امکان استفاده از برنامه‌ها و اینترنت روی آنها فراهم است، هوشمند نامیده می‌شوند. واقعا ببینید آیا پرداخت هزینه‌ی بیشتر برای استفاده از سیستم عامل یا تصاویر سه‌بعدی برای‌تان مهم است یا خیر.

و اما نکته‌ی پایانی این که حتما تلاش کنید هنگام خرید تلویزیون به نمایندگی‌ها مجاز مراجعه کرده و محصول خود را با گارانتی معتبر خریداری کنید. اگر به هر دلیل تصمیم گرفتید برای کمتر شدن هزینه از افراد دیگری تلویزیون بخرید، حتما آن را تست کنید.

البته برای خرید تلویزیون عوامل دیگری نیز می‌توانند موثر باشند، ولی تلاش کردیم مهمترین گزینه‌ها را برای شما بازگو کنیم. شما می‌توانید برای خرید و فروش تلویزیون خود به سایت شیپور سر بزنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۱۰
آره شما یک 55 اینچ بگیر بذار تو اتاق 3 در 4
فقط موقع فوتبال دیدن واسه دنبال کردن توپ باید سرتو بگردونی :))

علی

۱۳۹۶/۱۲/۹
اتفاقا تلویزیون های جدید به علت کیفیت بالایی که دارند و حجمی کمی که اشغال میکنند حتی برای اتاق های معمولی مشکلی ندارند و این تصور قدیم بود که یک تلویزیون 21 اینچ CRT برای یک اتاق بزرگ کافی بود.