خانهاخبار
MWC 2018: مقایسه پرچمدار V30S ThinQ با V30 ال جی

MWC 2018: مقایسه پرچمدار V30S ThinQ با V30 ال جی

کمپانی ال جی در خلال نمایشگاه MWC 2018 از دو پرچم‌دار تازه خود به نام‌های V30S ThinQ و V30S ThinQ Plus پرده برداشت. در این مطلب قصد داریم به مقایسه این نسخه‌های تازه با V30 و V30 Plus بپردازیم.
۱۳۹۶/۱۲/۷

ال جی نسخه‌های تازه‌ای را از پرچم‌دار V30 سال گذشته خود در نمایشگاه MWC 2018 بارسلون معرفی کرد. V30S ThinQ و V30S ThinQ Plus نسبت به نسخه اصلی تنها کمی بهبود یافته‌اند و البته ویژگی هوش مصنوعی در آن‌ها به شکل پیشرفته‌تری اعمال شده است.

همان‌طور که می‌دانید، پرچم‌دار V30 ال جی حدودا 6 ماه پیش رسما رونمایی شد و حالا قرار است دو نسخه تازه از آن روانه بازار شود. پرسش اصلی این است که تفاوت‌های عمده میان V30S و V30 اصلی چیست و آیا این نسخه‌های تازه ارزش خرید دارند؟

image

طراحی V30S ThinQ در مقابل V30

طراحی بدنه در نسخه‌های تازه کاملا مشابه نسخه اصلی است. بدین ترتیب هر دو پنل جلو و پشت V30S ThinQ همچنان شیشه‌ای هستند و فریمش هم فلزی طراحی شده است.

V30S ThinQ و V30 اصلی هر دو به صفحه نمایش بزرگ، دوربین دوگانه اصلی و حسگر اثرانگشت زیر لنزهای آن مجهز شده‌اند و از پورت ارتباطی USB Type-C در لبه پایین بهره می‌برند. جک هدفون 3.5 میلی متری هم در هر دو دستگاه در لبه بالای فریم تعبیه شده است.

ابعاد هر دو نسخه اصلی و تازه 151.7 × 75.4 میلی متر است و 158 گرم وزن دارند؛ البته بدنه V30S ThinQ کمی باریک‌تر طراحی شده و در مقابل ضخامت بدنه 7.6 میلی متری V30 اصلی معادل 7.3 میلی متر گزارش شده است.

همه نسخه‌های V30، V30S ThinQ و مدل پلاس این نسخه تازه مجوز IP68 مقاومت در مقابل نفوذ آب و گرد و خاک و همچنین گواهی STD 810G را برای مقاومت در مقابل ضربه دریافت کرده‌اند. البته لازم است بدانید که V30S ThinQ در رنگ‌های بیشتری ازجمله آبی مراکشی و نقره‌ای پلاتینی روانه بازار می‌شود.

صفحه نمایش V30 درمقابل V30S ThinQ

V30S ThinQ و V30 هر دو صفحه نمایش 6 اینچی فول ویژن با وضوح تصویر کواد اچ دی پلاس و تراکم پیکسلی 538ppi دارند و از این نظر کاملا مشابه هستند.

هر دو از نسبت نمایش 18:9 و HDR10 پشتیبانی می‌کنند و از پنل OLED با کیفیت فوق‌العاده بهره می‌برند.

سخت افزار V30 در مقابل V30S ThinQ

سرانجام به تفاوت‌های عمده این نسخه‌ها رسیدیم. البته V30S ThinQ همچنان مانند نسخه اصلی از پردازنده پرچم‌دار سال گذشته یعنی کوالکام اسنپ‌دراگون 835 بهره می‌برد اما حافظه رم آن ارتقا یافته است. V30 و V30 Plus سال گذشته با 4 گیگابایت رم معرفی شدند اما حالا شاهد رونمایی از V30S ThinQ و V30S ThinQ Plus با حافظه رم 6 گیگابایت هستیم. حافظه داخلی دو نسخه معمولی و پلاس اصلی هم 64 و 128 گیگابایت بود اما این نسخه‌های تازه قرار است به ترتیب با حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت روانه بازار شوند.

image

 

همه نسخه‌های V30 و V30 Plus و همچنین V30S ThinQ و مدل پلاس آن از کارت حافظه جانبی تا 2 ترابایت پشتیبانی می‌کنند و از باتری با ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعت بهره می‌برند. باتری باکیفیت این گوشی‌ها همچنین به تکنولوژی شارژ سریع نسخه 3.0 و قابلیت شارژ بی سیم مجهز شده است.

گوشی تازه V30S ThinQ همچنین از قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی (AI) بهره می‌برد. برای مثال Vision AI سه قابلیت تازه را به دوربین گوشی اضافه می‌کند و Voice AI هم با همکاری Google Assistant کاربران را قادر می‌سازد تا با دستور صوتی اپلیکیشن اجرا کنند یا تنظیمات را تغییر دهند.

دوربین V30 درمقابل V30S ThinQ

حسگرهای دوربین در V30 و V30S ThinQ مشابه هستند اما همان‌طور که گفتیم، دوربین نسخه تازه پرچم‌دار ال جی از قابلیت هوش مصنوعی پیشرفته در اپلیکیشن دوربین بهره می‌برد.

همه نسخه‌های پرچم‌دار V30 ال جی به دوربین دوگانه با لنزهای 16 مگا پیکسلی استاندارد و دیافراگم 1.6 مجهز شده‌اند که میدان دیدشان 71 درجه است. همچنین لنزهای ثانویه این گوشی‌ها 13 مگا پیکسلی زاویه باز با دیافراگم 1.9 هستند و میدان دیدشان هم 120 درجه است.

دوربین سلفی در همه نسخه‌های V30 ال جی تک لنز 5 مگا پیکسلی با دیافراگم 2.2 و میدان دید 90 درجه است.

لامز به ذکر است که هوش مصنوعی همچنین قابلیت‌های AI CAM، QLens و Bright Mode را به دوربین V30S ThinQ و مدل پلاس این پرچم‌دار تازه اضافه کرده است؛ هرچند دوربین V30 اصلی حتی بدون این قابلیت‌های پیشرفته هم عملکرد قابل توجهی داشت. AI CAM اشیا موجود در منظره را شناسایی می‌کند و بهترین وضعیت عکاسی را پیشنهاد می‌دهد؛ QLens از توانایی‌های تشخیص تصویر هوش مصنوعی بهره می‌برد تا کدهای QR را اسکن کند و تجربه خرید انلاین کاربران را بهبود ببخشد.

در آخر Bright Mode به V30S ThinQ اجازه می‌دهد از الگوریتم‌های مختلف استفاده کند تا علاوه بر سنجش میزان نور فراگیر، نور تصاویر را هم افزایش و احتمال ثبت تصاویر با نویزهای بصری را کاهش دهد.

نرم افزار V30 درمقابل V30S ThinQ

همه نسخه‌های اصلی و تازه V30 ال جی با سیستم عامل پیش فرض اندروید 8.0 اوریو و پوسته اختصاصی UX 6.0 رسما معرفی شده‌اند.

تجربه کاربری میان نسل قبلی و دوگانه V30S ThinQ احتمالا بسیار مشابه خواهد بود اما همان‌طور که گفتیم، نسخه‌های تازه از هوش مصنوعی پیشرفته بهره می‌برد و به همین خاطر در دوربین و دستورهای صوتی بهتر عمل می‌کنند.

نتیجه‌گیری

تفاوت‌های میان دوگانه V30 / V30+ و V30S ThinQ / V30S ThinQ+ بسیار اندک هستندو به همین خاطر بسیاری از دارندگان نسخه‌های اصلی احتمالا به خرید مدل‌های 2018 سری V ال جی تمایلی نشان نخواهند داد. از طرفی اگر ارتقای حافظه رم یا قابلیت‌های هوش مصنوعی برای شما در اولویت قرار دارد، چرا که نه؟

طراحی ظاهری، صفحه نمایش، دوربین و همین‌طور پردازنده در نسخه‌های 2018 گوشی V30 بدون هیچ تغییری نسبت به نسل قبلی باقی مانده‌اند. چند قابلیت AI به دوربین افزوده شده و عملکرد دستورات صوتی هم در آن‌ها بهبود یافته است؛ میزان رم در V30S ThinQ به 6 ارتقا یافته و همچنین قرار است در دو رنگ تازه دیگر هم علاوه بر رنگ‌های قبلی روانه بازار شود.

کمپانی ال جی در خلال نمایشگاه MWC 2018 از دو پرچم‌دار تازه خود به نام‌های V30S ThinQ و V30S ThinQ Plus پرده برداشت. در این مطلب قصد داریم به مقایسه این نسخه‌های تازه با V30 و V30 Plus بپردازیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (25 نظر)

mahdi

۱۳۹۶/۱۲/۲۲
خدایی اینایی که عاشق مثلا سامسونگ هستن توی گوشی زیر یک تومنش شما کی 10 رو با هر گوشی حتی گرون تر سامسونگ مقایسه کن ببیند چقدر فرق داره

mahdi

۱۳۹۶/۱۲/۲۲
دوستانی که از این برند میگن لطفا پاشن برن گوشی فروشی یه گوشی از ال جی رو دستتون بگیرید یه گوشی از هنگ تی سی یا هنگسونگ ببینید چقدر فرق دارن

mahdi

۱۳۹۶/۱۲/۲۲
ال جی توی وی 30 پلاس و سری جدید وی 30 به نظرم توی کیفیت تولید شاهکار کرده. این برند انصافا بهترین گوشی حال و حاضر اندرویدی توی بازار هست

mahdi

۱۳۹۶/۱۲/۲۲
به نظرم ال جی از نظر کیفیت توی گوشی های اندرویدی حرف نداره. این برند تونسته توی سری جی و کی و وی 30 گوشی هایی رو تولید کنه که الگوی برندهای دیگه ای مثل سونی و هواوی برای طراحی باشه

mahdi

۱۳۹۶/۱۲/۲۲
ال جی اتفاقا دو سه سال اخیر اینقدر خوب گوشی ساخته که امثال شما مجبور باشید بیفتید تو سایتهای بزرگی مثل جی اس ام و بد این برند رو بگید.