خانهاخبار
MWC 2018: سامسونگ رسما از گوشی Galaxy S9 رونمایی کرد

MWC 2018: سامسونگ رسما از گوشی Galaxy S9 رونمایی کرد

در جریان برگزاری رویداد Unpacked سامسونگ، پرچم‌دار جدید این شرکت با نام Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus معرفی شده است.
۱۳۹۶/۱۲/۶

شرکت سامسونگ، به‌تازگی گوشی پرچم‌دار 2018 خود یعنی Galaxy S9 را به صورت رسمی معرفی کرده است. این مدل با تکیه بر مشخصات سخت‌افزاری جدید و قابلیت‌های نرم‌افزاری متفاوت راهی بازار خواهد شد.

طراحی

پرچم‌دار Galaxy S9 سامسونگ از نظر طراحی نسبت به نسل قبل، چندان متفاوت نیست؛ حاشیه‌های‌های بالا و پایین صفحه‌نمایش در هر دو مدل، حفظ شده اما به‌نظر می‌رسد که ضخامت آن‌ها کاهش یافته است. در پنل پشتی نیز، شاهد استفاده از شیشه هستیم و همین موضوع باعث شده است تا پرچم‌دار جدید سامسونگ طراحی براق داشته باشد.

image

از جمله تغییراتی که سامسونگ در طراحی گوشی Galaxy S9 اعمال کرده است، می‌توان به جای‌گیری متفاوت حسگر اثرانگشت در پنل پشتی اشاره کرد. برای اینکه دسترسی به سنسور اثرانگشت ساده‌تر از گذشته باشد، این سنسور به پایین دوربین اصلی منتقل شده است. به همین جهت، احتمال اینکه دوربین را به جای سنسور اثرانگشت لمس کنید؛ کاهش پیدا خواهد کرد.

در لبه‌های گوشی نیز، شاهد جای‌گیری سه دکمه‌ی فیزیکی Power، تنظیم صدا و بیکسبی هستیم؛ البته از طریق تنظیمات نرم‌افزاری در دستیار صوتی سامسونگ، می‌توانید این دکمه را غیرفعال کنید.

image

پرچم‌داران جدید سامسونگ در چهار رنگ مشکی، آبی، ارغوانی و خاکستری به بازار عرضه خواهند شد؛ این رنگ‌ها با نام تجاری Midnight Black، آبی مرجانی، Lilac Purple و Titanium Gray معرفی شده‌اند. البته برخی از رنگ‌ها، عرضه محدودی خواهند داشت.

مشخصات سخت‌افزاری

آنچه پرچمداران جدید سامسونگ را به محصولاتی ارزشمند مبدل ساخته، ارتقای مشخصات سخت‌افزاری است. Galaxy S9 از نظر اندازه صفحه‌نمایش نسبت به نسل قبل، تغییری ندارد و همچنان با نمایشگری 5.8 اینچی عرضه خواهد شد؛ رزولوشن صفحه‌نمایش، بدون تغییر باقی مانده و QHD+ یا 1440 در 2960 پیکسل است. به همین جهت، نسبت ابعاد صفحه‌نمایش، 18.5 به 9 خواهد بود.

image

سامسونگ مدعی شده است که سنسورها در حاشیه‌ی بالای نمایشگر، کم‌تر به چشم خواهند آمد و ضمن اینکه رنگ مشکی صفحه‌نمایش عمیق‌تر است. با این‌حال، باید منتظر بررسی‌های بیشتر از نمایشگر Galaxy S9 و Galaxy S8 باشیم تا صحت این ادعا مورد ارزیابی قرار بگیرد.

پرچم‌دار جدید سامسونگ به بنلدگوی استریو مجهز شده است؛ یکی از بلندگوها در لبه‌ی پایین قرار دارد و بلندگوی دیگر با بلندگوی مخاطب ادغام شده است. از نظر بلندی، صدای خروجی از بلندگوی Galaxy S9 تا حدود 1.4 برابر بلندتر از نسل قبل است؛ کیفیت صدای خروجی نیز دستخوش تغییر شده زیرا AKG با سامسونگ در این زمینه همکاری کرده است.

image

دوربین، باعث خواهد شد تا خرید پرچم‌داران جدید سامسونگ منطقی جلوه کند؛ سامسونگ از سنسور 12 مگاپیکسلی با دهانه لنزی متغیر F1.5 یا F2.4 استفاده کرده است؛ این سنسور، 28 درصد نور بیشتری نسبت به دوربین Galaxy S8 جذب می‌کند و 30 درصد، نویز کمتری دارد. در بررسی اولیه دوربین Galaxy S9 به عملکرد خیره‌کننده دوربین این گوشی در شرایط نوری نامناسب پی بردیم.

Galaxy S9 همچنین می‌تواند ویدیوهای صحنه آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه و رزولوشن 720p HD به ثبت برساند؛ البته ثبت ویدیو با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه امکان‌پذیر است. ثبت عکس‌های سلفی نیز برعهده‌ی یک دوربین 8 مگاپیکسلی با F1.7 و فوکوس خودکار است.

  • فیلمبرداری فوق آهسته (Super Slow-mo): با گرفتن ویدیوهای فوق آهسته ۹۶۰ فریم در ثانیه می‌توانید هر لحظه از روزتان را به تصویری ماندگار تبدیل کنید. گوشی‌های گلکسی S9 و S9+ مجهز به قابلیت تشخیص حرکت (Motion Detection) هستند. این قابلیت هوشمند می‌تواند حرکت را در قاب تصویر تشخیص داده و بصورت خودکار شروع به ضبط تصویر کند، تنها کاری که کاربر باید انجام دهد آماده کردن صحنه است. بعد از ضبط فیلم فوق آهسته، کاربر می‌تواند موسیقی پس زمینه را از میان ۳۵ گزینه پیش فرض یا از لیست موسیقی‌های خودش انتخاب کند. با یک لمس ساده می‌توانید فایل‌های GIF بسازید، ویرایش و یا اشتراک‌گذاری کنید و به سه روش مختلف آنها را بارها و بارها تماشا کنید.
  • دوربینی برای محیط‌های کم نور: عکسبرداری خوب نیازمند نورپردازی مناسب است. اما معمولا ما در مکان‌هایی عکس می‌گیریم که نور کافی ندارند و از آنجایی که گشودگی دیافراگم دوربین‌های معمولی ثابت است، نمی‌توان آنها را برای محیط‌های کم نور تنظیم کرد. در نتیجه عکس‌ها تار یا غیرواضح می‌شوند. اما دیافراگم دوگانه (Dual Aperture) سامسونگ (F1.5/F2.4) همانند مردمک چشم انسان باز و بسته می‌شود و به این ترتیب بصورت خودکار در محیط‌های تاریک یا دارای نور کم، میزان نور ورودی به دوربین را کنترل کرده و در نتیجه عکس‌هایی واضح و شفاف می‌گیرد.
  • ایموجی واقعیت افزوده (AR): سامسونگ به کاربران خود امکان داده ایموجی‌هایی را خلق کنند که از نظر ظاهر و صدا کاملا شبیه خودشان باشند. ایموجی‌های AR از یک الگوریتم یادگیری ماشینی بر پایه داده‌ها استفاده کرده و بعد از تحلیل تصویر دوبعدی کاربر و مپینگ ۱۰۰ خصوصیت چهره، یک مدل سه بعدی ایجاد می‌کند که حرکات چهره مانند چشمک زدن یا تکان دادن سر را تقلید کرده و در نتیجه تصویری کاملا شخصی به دست می‌دهد. با استفاده از این ایموجی‌های AR می‌توانید احساسات واقعی‌تان را نه تنها به شکل یک ویدیو به اشتراک بگذارید بلکه این ایموجی تبدیل به مجموعه‌ای از استیکرها با فرمت استاندارد AGIF می‌شود که می‌توانید آنها را در‌ پیام‌رسان‌های مختلف به اشتراک بگذارید.

Bixby: دستیار هوشمند سامسونگ اکنون با دوربین این گوشی هم ترکیب شده و از واقعیت افزوده و فناوری یادگیری عمیق (Deep Learning) برای ارائه اطلاعات هوشمند درباره محیط پیرامون کاربر استفاده می‌کند. وقتی دوربین را روی صحنه‌ای قرار می‌دهید، Bixby از تشخیص و شناسایی آنی اشیا استفاده کرده و اطلاعات مربوط به آنها را مستقیما روی تصویر نشان می‌دهد. در عین حال کاربر می‌تواند زبان و ارزهای خارجی را بصورت همزمان و با استفاده از Live Translation به زبان و ارز خود تبدیل کرده و همزمان با یادگیری اطلاعات مربوط به پیرامون خود، اقدام به خرید محصولاتی کند که در دنیای واقعی می‌بیند و یا حتی میزان کالری مصرفی خود در هر روز را هم پیگیری کند.

image

پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام یا اگزینوس 9810، قدرت پردازشی پرچم‌دار جدید سامسونگ را تأمین می‌کند؛ هر دو تراشه بر مبنای فرآیند ساخت 10 نانومتری توسعه یافته‌اند. مدل Galaxy S9 به چهار گیگابایت رم مجهز شده است و با 64 گیگابایت حافظه داخلی ارائه خواهد شد؛ فضای ذخیره‌سازی با استفاده از کارت حافظه میکرو SD تا 400 گیگابایت قابل گسترش است.

پرچم‌دار Galaxy S9 از یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند و با توجه به بهبود اعمال شده در پردازنده اگزینوس 9810 و اسنپدراگون 845، انتظار داریم شارژدهی بالاتری داشته باشد.

قیمت این گوشی هنوز مشخص نشده است اما انتظار داریم نزدیک به 800 دلار باشد؛ پرچم‌دار جدید سامسونگ از امروز پیش‌فروش خواهد شد و در تاریخ 16 مارس (25 اسفند) عرضه خواهد شد.

مشخصات گلکسی‌های S9 و S9+ سامسونگ :

 

Galaxy S9

Galaxy S9+

سیستم عامل

اندروید ۸ (Oreo)

نمایشگر

۵.۸ اینچ کواد اچ‌دی، سوپرآمولد منحنی

نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ (تراکم پیکسل: ۵۷۰ پیکسل در هر اینچ)

۶.۲ اینچ کواد اچ‌دی، سوپرآمولد منحنی

نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ (تراکم پیکسل: ۵۲۹ پیکسل در هر اینچ)

مشخصات بدنه

۱۴۷.۷ x ۶۸.۷  x ۸.۵ میلی‌متر، ۱۶۳ گرم، استاندارد IP68

 ۱۵۸.۱ x ۷۳.۸  x ۸.۵ میلی‌متر، ۱۸۹ گرم، استاندارد IP68

دوربین

اصلی: سنسور ۱۲ مگاپیکسل همراه با لرزشگیر اپتیکال، Super Speed Dual Pixel (F1.5/F2.4)

سلفی: سنسور ۸ مگاپیکسل (F1.7)

اصلی: دوربین دوگانه با لرزشگیر اپتیکال مجزا

  • لنز واید: سنسور ۱۲ مگاپیکسل     Super Speed Dual Pixel (F1.5/F2.4)
  • لنز تله‌فوتو: سنسور ۱۲ مگاپیکسل با (F2.4)

سلفی: سنسور ۸ مگاپیکسل (F1.7)

پردازنده

پردازنده ۱۰ نانومتری، ۶۴ بیت، هشت هسته‌ای ((2.7 GHz Quad + 1.7 GHz Quad

پردازنده ۱۰ نانومتری، ۶۴ بیت، هشت هسته‌ای ((2.8 GHz Quad + 1.7 GHz Quad

حافظه

۴ گیگابایت رم

۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی

پشتیبانی از کارت حافظه تا ظرفیت  ۴۰۰ گیگابایت

۶ گیگابایت رم

۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی

پشتیبانی از کارت حافظه تا ظرفیت  ۴۰۰ گیگابایت

سیم‌کارت

تک سیم‌کارت: نانو سیم

دو سیم‌کارت : نانو سیم + نانو سیم یا حافظه میکرو اس دی

باتری

۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

قابلیت شارژ سریع (نسخه ۲.۰)

قابلیت شارژ بی‌سیم با WPC و PMA

شبکه

Enhanced 4X4 MIMO / CA, LAA, LTE Cat.18

امکانات ارتباطی

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac (2.4/5GHz), VHT80 MU-MIMO, 1024QAM, Bluetooth® v 5.0 (LE up to 2Mbps), ANT+, USB type-C, NFC, Location (GPS, Galileo, Glonass, BeiDou)

سیستم پرداخت

NFC, MST

حسگرها

اسکن چشم (Iris)، سنسور فشار، شتاب سنج، سنسور فشار هوا، سنسور اثر انگشت، ژیروسکوپ، سنسور مغناطیسی، سنسور Hall ، سنسور ضربان قلب، سنسور مجاورت، سنسور نور RGB

سیستم تائید هویت

انواع قفل : پین، پسورد، الگو

انواع قفل بیومتریک: اسکنر چشم، سنسور اثر انگشت، سیستم تشخیص چهره، اسکن هوشمند : تشخیص هویت با استفاده همزمان از اسکن چشم و تشخیص چهره

صدا

اسپیکر دوگانه طراحی شده توسط AKG، صدای فراگیر با استفاده از فناوری Dolby Atmos

فرمت‌های صوتی پشتیبانی شده : MP3, M4A, 3GA, AAC, OGG, OGA, WAV, WMA, AMR, AWB, FLAC, MID, MIDI, XMF, MXMF, IMY, RTTTL, RTX, OTA, APE, DSF, DFF

ویدئو

فرمت‌های تصویری پشتیبانی شده:  MP4, M4V, 3GP, 3G2, WMV, ASF, AVI, FLV, MKV, WEBM

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (28 نظر)

امین

۱۳۹۶/۱۲/۷
ناراحتی نداره کسی مجبورت نکرده خوشت نمیاد نیا جی اس ام.چون واقعیت ها رو میگه خیلی اچ تی سی دوست داری برو تو سایت طرفداراش نیازی نیست بیای اینچا دروغ بگی و الکی یک برند رو بکوبی

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۷
بهترین صفحه نمایش بهترین دوربین بالاترین و قویترین سخت افزار بهترین طراحی کیفیت بالا و....

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۷
چه خبر از هنگی galaxy u ultra کپی ترین گوشی تاریخ و مایه ننگ هنگ تی سی؟

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۷
هنگی جان هر دو گوشی زیر 1000 دلار هستن و با کلی امکانات که توضیح نمیدم چون نمیگیری تا ابد

امین

۱۳۹۶/۱۲/۷
اسپیکر هاش که akg هست بدنه اش هم بسیار مقاومه با بدنه پفکی اچ تی سی زمین تا آسمون فرق داره