خانهاخبار
MWC 2018: مدل 2018 گوشی نوکیا 6 معرفی شد

MWC 2018: مدل 2018 گوشی نوکیا 6 معرفی شد

شرکت HMD Global، نسخه جدید گوشی Nokia 6 2018 را معرفی کرده است که به صورت جهانی به بازار عرضه خواهد شد.
۱۳۹۶/۱۲/۶

همان‌طور که انتظار می‌رفت، نسخه جدید نوکیا 6 به صورت رسمی در نمایشگاه MWC 2018 توسط شرکت HMD Global معرفی شد. این گوشی از مشخصات سخت‌افزاری جدید استفاده می‌کند و طراحی متفاوتی نسبت به نسل قبل دارد.

مشخصات سخت‌افزاری

نوکیا 6 به نمایشگری 5.5 اینچی از نوع IPS LCD مجهز شده است؛ صفحه‌نمایش این مدل، رزولوشن Full HD دارد و خبری از نسبت ابعاد مرسوم 18:9 نیست. برخلاف میان‎رده‌های دیگر بازار مانند میت ۱۰ لایت که طراحی بدون لبه دارند، حاشیه‌های زیادی در اطراف نمایشگر نوکیا 6 جدید دیده می‌شود که بالا و پایین صفحه‌نمایش را فرا گرفته است. از آنجایی‌که نوکیا 6 فاقد کلید فیزیکی Home است، سنسور اثرانگشت در پشت گوشی و در زیر دوربین اصلی قرار دارد.

image

به جای تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون 435 کوالکام، شرکت HMD Global از پردازنده اسنپدراگون 630 کوالکام استفاده کرده است که هشت هسته پردازشی با فرکانس 2.2 گیگاهرتز دارد. گوشی جدید HMD در دو مدل با 3 گیگابایت رم و 4 گیگابایت رم عرضه خواهد شد؛ مدل مجهز به سه گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد و برای مدل 4 گیگابایتی نیز، 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی درنظر گرفته شده است.

این مدل از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی می‌کند که می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را با استفاده از کارت حافظه میکرو SD تا 128 گیگابایت افزایش دهید. باید اشاره کرد که مدل Nokia 6 2018 به باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است و تا 50 درصد از شارژ باتری، تنها با گذشت نیم ساعت جبران خواهد شد. وعده داده است که شارژدهی باتری در حالت استندبای به 507 ساعت می‌رسد؛ در حالت تماس، شارژدهی نیز به 119 ساعت می‌رسد. اگر با گوشی فیلم مشاهده کنید، Nokia 6 جدید شما را ناامید نخواهد کرد زیرا شارژدهی آن به 12.5 ساعت می‌رسد. شرکت HMD مدعی شده است نسخه جدید نوکیا 6 از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد.

image

ضخامت گوشی Nokia 7 Plus، تنها 8.15 میلی‌متر است و با احتساب برآمدگی دوربین به 8.6 میلی‌متر می‌رسد. شرکت HMD ادعا می‌کند دوربین اصلی به سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز زایس وابسته خواهد بود و فلاش LED با دو رنگ مختلف دارد. عکاس سلفی نیز به کمک سنسور 8 مگاپیکسلی در بالای صفحه‌نمایش امکان‌پذیر خواهد بود. 

سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 روی گوشی Nokia 7 Plus اجرا می‌شود؛ این گوشی از برنامه Pro Camera بهره می‌گیرد زیرا تمامی گوشی‌های نوکیا که لنزهای زایس دارند، با این برنامه ارائه خواهند شد. به کمک این برنامه، می‌توانید نظارت بیشتری روی پارامترهای مختلف دوربین داشت باشید و آن‌ها را مطابق با میل خود شخصی‌سازی کنید؛ بدین شکل، بهبود عملکرد دوربین میسر خواهد شد.

طراحی

این مدلد در سه رنگ آبی، مشکی و سفید عرضه خواهد شد؛ تمامی مدل‌ها، نوارهای طلایی رنگ در اطراف فریم، دوربین و حسگر اثرانگشت دارند. شرکت فنلاندی از آلومنیویم سری 6000 استفاده کرده است و روی نمایشگر نیز با پوشش شیشه 2.5 بعدی گوریلا گلس، پوشانده شده است؛ به همین جهت، انحنایی روی صفحه‌نمایش وجود دارد.  گوشی‌ جدید HMD با قیمت 279 یورو به بازار عرضه خواهد شد و در آوریل 2018 قابل خریداری است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)