خانهاخبار
معرفی رسمی نسخه ویژه Pista از فراری 488

معرفی رسمی نسخه ویژه Pista از فراری 488

کمپانی ایتالیایی فراری، یک نسخه ویژه از سوپراسپرت 488 را معرفی کرد که Pista نام دارد و شتاب 0 تا 100 کیلومتر آن به کمتر از 3 ثانیه می‌رسد. با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۱۲/۶

پس از درز تصاویر جاسوسی متعدد، فراری 488 نسخه Pista اینجاست تا شما را از خرید یک پورشه 911 GT2 RS نجات دهد! فراری 488 Pista در واقع یک نسخه تقویت شده از 488 GTB است که قدرت بیشتر و وزن کمتری دارد و ویژه عاشقان پیست توسعه داده شده است.

Pisat یک کلمه ایتالیایی و به معنای «پیست مسابقه» است. این خودرو به باشگاه مارانللو رفته و 90  کیلوگرم از وزن خود را از دست داده است. به این ترتیب هم اکنون وزن خشکی معادل 1280 کیلوگرم دارد و به بهترین تجهیزات کاهش وزن مجهز شده است.

image
image

پس از کاهش وزن، نوبت به افزایش قدرت رسیده و فراری 50 اسب تازه نفس را برای آن تدارک دیده است تا قدرت 488 Pista به 711 اسب بخار برسد. بدین ترتیب، این خودرو رکورد افزایش قدرت برای یک نسخه خاص از یک خودرو پایه را شکسته است. این، قدرتمندترین 8 سیلندر تاریخ فراری به شمار می‌رود که 3.9 لیتر حجم دارد و گشتاور آن هم با افزایش 10 نیوتن متری در مقایسه با GTB به 770 نیوتن متر رسیده است.

image
image

برای اینکه بهتر با عملکرد Pista آشنا شوید و از شنیدن اعداد و ارقام شگفت انگیز لذت ببرید، باید بگوییم که این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون تنها به 2.85 ثانیه زمان نیاز دارد و این عدد برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون به 7.6 ثانیه می‌رسد. همچنین حداکثر سرعت این فراری 340 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که این اعداد در GTB به ترتیب 3 ثانیه، 8.3 ثانیه و 330 کیلومتر بر ساعت هستند.

image
image

مهندسین فراری برای تقویت 488 GTB و توسعه نسخه Pista از نسخه مسابقات جهانی FIA این خودرو کمک گرفته‌اند و برخی موارد را از 488 GTE و نسخه مسابقه‌ای 488 به قرض برده‌اند تا میزان داون فورس یا نیروی روبه پایین را به میزان 20 درصد در مقایسه با GTB افزایش دهند. یکی دیگر از نتایج این استقراض، بهبود صدای خودرو در تمامی دنده‌ها و دور موتورهاست.

نخستین حضور فراری 488 Pista بر روی استیج در 88امین نمایشگاه خودرو ژنو خواهد بود.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علیرضا

۱۳۹۶/۱۲/۸
۴۸۸ پیستا ماشین خوب تری شده. اما هنوز به پای جی تی تو آر اس نمیرسه، صفر تا صد دو و شیش دهم، با رکوردی که مطمئنا حالا حالا ها توی نوربرگرینگ شکسته نمیشه. البته پورشه خیابونی حساب میشه و مخصوص پیست نیست. فکر نکنم پیستا این طوری باشه.