خانهاخبار
رندرهای جدید از گوشی Xperia XZ2 سونی لو رفت؛ پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

رندرهای جدید از گوشی Xperia XZ2 سونی لو رفت؛ پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

تصاویری جدیدی از گوشی پرچم‌دار Xperia XZ2 سونی فاش شده است که این مدل را با پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم به نمایش می‌‍گذارد.
۱۳۹۶/۱۲/۶

هیچ‌یک از گوشی‌های پرچم‌دار اخیر سونی از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کنند؛ با این‌حال، به‌نظر می‌رسد Xperia XZ2 به عنوان یک استثنا خواهد بود. به‌تازگی تصویری توسط افشاگر معروف منتشر شده است که پرچم‌دار 2018 سونی را با پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم به نمایش می‌گذارد؛ Xperia XZ2، پنل پشتی از جنس شیشه خواهد داشت و با طراحی کاملاً متفاوت نسبت به پرچم‌داران پیشین این شرکت ارائه می‌شود.

image

در حال‌حاضر، مشخص نیست گوشی جدید Xperia XZ2 از چه استانداردی برای شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند اما اگر بخواهیم بر مبنای حدس و گمان عمل کنیم، این مدل از استاندارد Qi به جای PMA استفاده خواهد کرد؛ باید اشاره کرد که Xperia Z3v با پشتیبانی از استاندارد PMA ارائه شده است اما استاندارد Qi طرفداران بیشتری دارد.

در رابطه با مشخصات سخت‌افزاری، جانشین Xperia XZ1 از پردازده اسنپدراگون 845 کوالکام استفاده می‌کند؛ این تراشه توسط کوالکام در ماه دسامبر معرفی شده بود و به هشت هسته پردازشی مجهز شده است. پرچم‌دار جدید سونی، فاقد شش گیگابایت رم یا نمایشگر 4K است؛ با این‌حال، نمایشگری کشیده با نسبت ابعاد 18 به 9 دارد. گفته می‌شود نوع پنل صفحه‌نمایش 5.7 اینچی FHD+ آن، IPS LCD است. پیش‌تر اعلام شده بود شرکت ژاپنی از فبلت Xperia XZ2 Pro رونمایی خواهد کرد که صفحه‌نمایش 5.7 اینچی‌اش رزولوشن 4K دارد و به عنوان اولین گوشی سونی با نمایشگر OLED به بازار عرضه خواهد شد.

image

همان‌طور که گفته شد، Xperia XZ2 طراحی متفاوتی نسبت به دیگر پرچم‌داران سونی دارد و به دلیل تغییرات اعمال شده، جک هدفون 3.5 میلی‌متری از این گوشی حذف شده است. ضمن اینکه مدل مذکور به یک حسگر اثرانگشت در پنل پشتی مجهز خواهد شد و خبری از ادغام سنسور اثرانگشت با دکمه‌ی پاور نیست. براساس اطلاعات ارائه شده، پرچمدار جدید سونی به قابلیتی مجهز خواهد بود که گوشی متناسب با آهنگ در حال پخش، ویبره می‌زند؛ البته Xperia XZ2 Compact از این قابلیت محروم مانده است.

انتظار داریم Xperia XZ2 در اسفند با قیمتی نزدیک به 980 دلار به بازار در چهار رنگ عرضه شود؛ در حالی‌که مدل کوچک‌تر آن یعنی Xperia XZ2 Compact تنها 740 دلار قیمت خواهد داشت. هر دو مدل، آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی Android Oreo را اجرا می‌کنند؛ با این‌حال، هنوز مشخص نیست چه قابلیت‌های نرم‌افزاری مخصوصی برای آن‌ها درنظر گرفته شده است. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

Pourya

۱۳۹۶/۱۲/۶
لابد انتظار داشتین به تقلید از برندای دیگه همه گوشیارو مثل بقیه بزنه. برید یه نگاه به برندای دیگه بکنین، همشون مثل هم زدن که دیگه اصلا نمیشه تشخیص داد کدوم گوشی مال کدوم برنده. سونی همیشه طراحیش متفاوت بوده. مثل هیچ برندی نیست داداش خودشه.
زنده باد سونی

مشایخی

۱۳۹۶/۱۲/۶
هنوز همان روال قبلی. (حاشیه بالاوپایین) این همه تبلیغ که سونی گوشی بدون حاشیه معرفی می کنه اخرش هم این

milad

۱۳۹۶/۱۲/۶
حاشیه زیاد داره اثر انگشت خیلی پایینه احتمالا راحت نباشه یه باتری ۲۴۵۶.۸ با اون عددای خود سونی برای باتری روش نصب کنه دیگه صد در صد اوله خخخخخخخخ

yashar2080

۱۳۹۶/۱۲/۶
پشت گوشی دقیقا شبیه u11‌پلاس هستش(دقیقا همون خم در بالا و پایین کاور پشتی رو برداشته و همون طراحی رو اعمال کرده) که سنسور اثر انگشت و دوربین رو پایینتر آورده مثل لومیا 925 فقید... جلو گوشی هم شبیه u11 پلاس هستش با حاشیه مقداری بیشتر.... همون u11پلاسه میشه گفت البته مقداری زشتتر

علی

۱۳۹۶/۱۲/۶
اخه کی سونی پشت گوشیاش انحنا داشت تا این دفعه دوم باشه عجب مردمو سر کار میذارن رند رند