خانهاخبار
فرم‌ور پرچم‌دار Mi 7 شیائومی فاش شد؛ تأیید نمایشگر OLED و اسنپ‌دراگون 845

فرم‌ور پرچم‌دار Mi 7 شیائومی فاش شد؛ تأیید نمایشگر OLED و اسنپ‌دراگون 845

شیائومی قصد دارد در نمایشگاه MWC 2018 از پرچم‌دار تازه Mi MIX 2S خود پرده بردارد. بدین ترتیب معرفی نسل تازه Mi به نام Mi 7 به تعویق می‌افتد. فرم ور این گوشی چند روز پیش فاش شد و برخی مشخصات فنی آن را مورد تأیید قرار داد.
۱۳۹۶/۱۲/۵

پرچم‌دار Mi 7 شیائومی قرار نیست امسال در نمایشگاه MWC 2017 اسپانیا معرفی شود اما همچنان انتظار می‌رود که در نیمه اول سال 2018 روانه بازار شود. حالا اطلاعات تازه‌ای درباره گوشی مذکور منتشر شده است که می‌خواهیم آن‌ها را با شما هم به اشتراک بگذاریم. این اطلاعات ابتدا توسط XDA Developers منتشر شد و این خبرگزاری مشهور هم ادعا کرد که یک وب‌سایت دیگر اسناد مربوط به فرم‌ور پرچم‌دار Mi 7 شیائومی را در اختیارش گذاشته است. این خبر ممکن است تا حدودی برایتان آشنا به نظر برسد چراکه اتفاق مشابهی برای پرچم‌دار Mi MIX 2S این سازنده در ابتدای ماه جاری رخ داد و شاهد انتشار فرم ور این گوشی هم بودیم.

image

اطلاعات فرم ور گوشی Mi 7 تأیید می‌کند که پرچم‌دار مذکور از پردازنده 64 بیتی کوالکام اسنپ‌دراگون 845 با 8 هسته پردازشی قدرت می‌گیرد و سیستم عامل اندروید اوریو نسخه 8.0 و همچنین پوسته اختصاصی MIUI 9 هم به صورت پیش فرض روی آن نصب می‌شود. نکته جالب توجه درباره پرچم‌دار تازه شیائومی این است که از ابتدای معرفی و عرضه از قابلیت Project Treble هم پشتیبانی می‌کند. در فرم ور منسوب به این گوشی همچنین شاهد هستیم که Mi 7 شیائومی صفحه نمایش OLED دارد و از قابلیت Always on Display هم برخوردار است. علاوه بر این اشاره شده است که حداکثر 3 نوتیفیکیشن، سطح شارژ باتری، تاریخ و زمان هم در این صفحه به نمایش درمی‌آیند. ویژگی دوربین اصلی با لنزهای دوگانه هم در این فرم ور مشهود است اما با توجه به این موضوع که Mi 7 یک پرچم‌دار سطح بالاست، پیش از این هم تقریبا مطمئن بودیم که از دوربین دوگانه بهره می‌برد.

پرچم‌دار Mi 7 شیائومی بر اساس مندرجات این فرم ور از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و به ویژگی اینفرارد هم مجهز می‌شود. دوربین دوگانه اصلی آن قادر است تصاویر مدرنی با قابلیت بوکه افکت ثبت کند و همچنین از EIS (لرزشگیر تصویر) برخوردار است. این گوشی همچنین از قابلیت‌های متعددی مانند تکنولوژی صوتی Dirac، کدهای صوتی aptX و aptX HD Bluetooth کوالکام و همچنین NFC بهره می‌برد و ظرفیت باتری‌ غیرقابل تعویضش هم 3170 میلی آمپر ساعت است. جالب است بدانید نسل قبلی این سری یعنی Mi 6 از باتری 3350 میلی آمپر ساعتی قدرت می‌گرفت اما Mi 7 باتری کوچک‌تری خواهد داشت.

این‌ها همه اطلاعاتی بود که چند روز پیش در فرم ور منسوب به Mi 7 شیائومی فاش شد. البته این اطلاعات نمی‌تواند همه مشخصات گوشی پرچم‌دار تازه شیائومی را بیان کند اما توانسته است ویژگی‌های فنی این گوشی را برایمان واضح‌تر کند. گوشی Mi 7 شیائومی از نظر ابعاد و اندازه احتمالا بزرگ‌تر از نسل قبلی نخواهد بود اما به صفحه نمایش بزرگ‌تری مجهز می‌شود و حاشیه‌های صفحه‌اش هم بسیار باریک‌تر طراحی می‌شوند تا مانند سایر گوشی‌های مدرن در ردیف گوشی‌های بدون حاشیه و محبوب بازار قرار گیرد.

انتظار می‌رود که این گوشی سطح بالا با نسبت تصویر 18:9 و در ماه مارس یا آوریل معرفی شود. کمپانی چینی شیائومی هنوز هیچ خبری را در این باره مورد تأیید قرار نداده است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Ali

۱۳۹۶/۱۲/۵
عجب چیزیههه

فرید

۱۳۹۶/۱۲/۵
موافقم هم oled مصرف کمتری داره و هم پردازنده جدید ولی امکان نداره باطری با این ظرفیت براش گذاشته باشه چون خلاف روند گوشی های رده بالاس قطعا به اعداد بالای 3500 میلی آمپر ساعت فکر کنید چون سایز گوشی یا 5.5 یا 6 اینچی هستش.

samuel1987

۱۳۹۶/۱۲/۵
بهرمندی یک تلفن همراه از صفحه نمایش LCD عیب و بدی نیست اما LCD مصرف باطری زیادی داره برعکس OLED و عمق رنگ بالا و کیفیت رنگش به پای OLED نمیرسه و... یکی از کمبودهایی که در شیائومی می6 حس میشد نبود یک صفحه نمایش بسیار بسیار باکیفیت اما (کم مصرف) OLED بود که خوشبختانه فکر میکنم طبق این خبر این شرکت خوب اون رو در می7 به کار خواهد برد که طبیعتا باید کیفیت بالا و مصرف پایین باطری برایش به همراه داشته باشه با کمک پردازشگر قدرتمند اما کم مصرف اسنپدراگون 845 و ...