خانهاخبار
رندر رسمی و مشخصات گوشی پرچم‌دار Xperia XZ2 سونی فاش شد

رندر رسمی و مشخصات گوشی پرچم‌دار Xperia XZ2 سونی فاش شد

رندر رسمی گوشی پرچم‌دار Xperia XZ2 به همراه مشخصات سخت‌افزاری رسمی آن فاش شده است. این مدل نمایشگر 5.7 اینچی 18:9 با رزولوشن FHD+ دارد.
۱۳۹۶/۱۲/۴

نمایشگاه MWC 2018 به‌زودی آغاز به کار خواهد کرد و بسیاری از شرکت‌های مختلف با محصولات جدید، علاقه‌مندان را شگفت‌زده خواهند کرد! سونی از جمله سازندگانی است که با رونمایی از گوشی‌های پرچم‌دار جدیدش، قصد غافل‌گیری کاربران را دارد زیرا پرچم‌داران 2018 این شرکت با زبان طراحی جدیدی موسوم به «میرای» ارائه می‌شوند. 

شایعه شده است که تا چند روز آینده، ژاپنی‌ها از دو گوشی Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact به صورت رسمی رونمایی خواهند کرد. افشاگر معروف در گزارشی جدید، طراحی پرچم‌دار 2018 سونی را فاش کرده است. تصویر به‌دست آمده، Xperia XZ2 را با ظاهری متفاوت و به‌روز فاش می‌کند.

image

پرچم‌دار جدید این شرکت فاقد سنسور اثرانگشت در لبه‌ی سمت راست خود خواهد بود؛ سنسور اثرانگشت با دکمه‌ی پاور ادغام نشده است و این حسگر مانند گوشی‌های دیگر در پنل پشتی قرار دارد. در پنل جلوی گوشی، بیشترین تغییرات اعمال شده است؛ حاشیه‌های اطراف نمایشگر تا حدودی باریک‌ شده‌اند و سونی، پرچم‌دار Xperia XZ2 را به صفحه‌نمایش کشیده با نسبت تصویر 2 به 1 مجهز کرده است. به منظور باریک‌تر شدن حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش، لوگوی سونی به پایین صفحه‌نمایش منتقل شده است؛ ضمن اینکه به لطف استفاده از شیشه 2.5 بعدی، انحنایی روی صفحه‌نمایش به‌وجود آمده است.

ادعا می‌شود Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز خواهند شد؛ این پردازنده از هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند و بر مبنای فرآیند ساخت 10 نانومتری FinFET توسعه یافته است. مدل کامپکت از باتری 2870 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند و برای مدل بزرگ‌تر نیز، باتری 3180 میلی‌آمپر ساعت درنظر گرفته شده است. در پنل پشتی، سنسور 19 مگاپیکسلی جای خواهد گرفت که دهانه لنزی F1.8 دارد و می‌تواند ویدیوهای 4K HDR به ثبت برساند؛ قابلیت فیلم‌برداری فوق‌العاده آهسته با نرخ 960 فریم برثانیه و رزولوشن 1080p Full HD نیز به کمک این گوشی امکان‌پذیر خواهد بود. برای مقایسه، Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus سامسونگ به ترتیب دوربین تکی 12 مگاپیکسلی با F1.5 و دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با F1.5 و F2.4 دارند؛ هر دو مدل تنها می‌توانند ویدیوهای اسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه و رزولوشن 720p HD ثبت کنند.

image

 

تصاویر ارائه شده، نشان می‌دهد که جانشین Xperia XZ1 از پنل پشتی از جنس شیشه استفاده می‌کند و به دلیل طراحی پنل پشتی، ظاهری شبیه به HTC U11 Plus دارد. با این‌حال، مشخص نیست پرچم‌دار جدید سونی از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد یا پنل پشتی شیشه‌ای تنها بدین منظور درنظر گرفته شده است تا Xperia XZ2 از رقبایش عقب نماند!  برخلاف این مدل، گوشی XZ2 Compact بدنه پلاستیکی دارد. بلندگوهای استریو برای پرچم‌دار 2018 ژاپنی‌ها درنظر گرفته شده است.

باید اشاره کرد که هر دو گوشی Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact به نمایشگر با رزولوشن FHD+ مجهز شده‌اند؛ با این‌حال، مدل اول نمایشگری 5.7 اینچی دارد و نسخه «کامپکت» با صفحه‌نمایش 5.0 اینچی همراه شده است. مدتی پیش اعلام شده بود که Xperia XZ2 Pro به همراه گوشی‌های جدید سونی معرفی خواهد شد اما به‌نظر می‌رسد که عرضه این مدل به تاریخ دیگری موکول شده است زیرا اطلاعاتی در رابطه با این گوشی در دسترس نیست.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

mohamad

۱۳۹۶/۱۲/۵
با عرض معذرت فاصله کانونی لنز فقط روی اندازه ی زاویه دید و بزرگنمایی تصویر تاثیر میذاره و اونی که شما تو مورد 3 گفتید اندازه گشودگی دیافراگم هست و مقدار رسیدن نور به لنز رو تنظیم میکنه و قرار نیست که هر چی نور بیشتر به لنز برسه عکس بهتری تولید بشه.
البته منم مثل شما این گوشی کمی نا امیدم کرد.

سعید بابازاده

۱۳۹۶/۱۲/۵
با تمام عشقی که به سونی داشتم فقط می تونم بگم متاسفم. همین.

سعید

۱۳۹۶/۱۲/۵
u11 سال پیش معرفی شده حالت خوبه؟

Masoud

۱۳۹۶/۱۲/۴
اگر طراحی این باشه که خیلی نا امید کننده هستش،بعد اینهمه انتظار باید منتظر بدل HTC U11 باشیم و باز هم دوربین با لنز تک و حتما بدون لرزشگیر!

Melodi1733

۱۳۹۶/۱۲/۴
سلام.
بافرض اینکه این تصویر ارجینال باشه که هست چون اطلاعات فاش شده از ایوان بلس با واقعیت تفاوتی ندارن امیدی به آینده سونی ندارم
به دلایل مختلف همچون
۱-دوربین تکی
۲-جاگیری نامناسب دوربین
۳-بافاصله کانونی F1.8
در حالیکه همه به F1.6 و پایین تر فکر میکنند مانند سامسونگ که دنبال معرفی گوشی لا فاصله کانونی قابل تغییر،نوکیا با پنج دوربین متحرک،هواووی با سه دوربین،شیائومی و وان پلاس با سخت افزار چشم گیر دلیل این کار سونی نمیدونم
۴-باز حاشیه بیشتر
۵-خبری گوشی از صفحه نمایش 4K OLED HDR10 نیست
۶-طراحی نچندان قابل قبول
۷-در این مورد همگی اتفاق قول داریم که باتری و دوام باتری و سرعت شارژ پایین باز در سونی تجربه خواهیم کرد.
گرچه من طرف دار سونی هستم اما به آینده سونی خوشبین نیستم
شاید دوستان بگن خیلی سخت گرفتم اما امسال شاهد رقابت سنگینی خواهیم بود،در این میان کوتاهی و اشتباه سونی یعنی کوبودن آخرین میخ به تابوتش.