خانهاخبار
ارزان‌ترین گوشی نوکیا از FCC تأییدیه دریافت کرد

ارزان‌ترین گوشی نوکیا از FCC تأییدیه دریافت کرد

گوشی اندرویدی نوکیا 1 که کم‌تر از 100 دلار قیمت‌ دارد، در FCC فاش شده است. این مدل تا چند روز آینده در نمایشگاه MWC 2018 به صورت رسمی معرفی خواهد شد.
۱۳۹۶/۱۲/۴

HMD Global که برند «نوکیا» را در اختیار دارد، در نمایشگاه MWC 2018 (کنگره جهانی موبایل) حضور پیدا خواهد کرد و انتظار می‌رود که محصولات جدید این شرکت به صورت رسمی معرفی شوند. از جمله محصولات جدیدی که سازنده‌ فنلاندی معرفی خواهد کرد، می‌توان به نوکیا 1 و نوکیا 7 پلاس اشاره کرد؛ مدل اول، به‌تازگی با اسم‌کد Nokia TA-1071 از FCC (کمیسیون ارتباطات فدرال) تأییدیه دریافت کرده است. دریافت تأییدیه می‌تواند بدین معنی باشد که مدل مذکور در بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد.

image

اطلاعات ارائه شده، حاکی از آن است که گوشی جدید HMD از بلوتوث 4.0 و نسل چهارم ارتباطات (4G LTE) پشتیبانی می‌کند و 134 میلی‌متر طول دارد. عرض گوشی نوکیا 1 که با اسم‌کد Nokia TA-1071 فاش شده است، 50 میلی‌متر بوده و سطح پنل جلوی گوشی به 136 میلی‌متر می‌رسد. در صورتی‌که تمامی سطح گوشی با نمایشگر پوشانده شود، نوکیا 1 به صفحه‌نمایش 5.35 اینچی مجهز خواهد بود اما با توجه به اینکه در اطراف نمایشگر حاشیه‌ وجود دارد؛ انتظار داریم این مدل ارزان‌قیمت به صفحه‌نمایش 5 اینچی مجهز شده باشد.

شایعات حاکی از آن است که این مدل ارزان‌قیمت، نسخه سبک سیستم‌عامل اندروید را اجرا می‌کند؛ Android GO بدین جهت توسعه یافته است که گوشی‌های مجهز به سخت‌افزار ضعیف‌ با یک گیگابایت رم یا کم‌تر نیز بتوانند سیستم‌عامل اندروید را اجرا کنند و در این رابطه با مشکل مواجه نشوند. مدل مذکور تنها یک دوربین در پنل پشتی خود خواهد داشت و از یک دوربین سلفی نیز بهره می‌گیرد؛ ضمن اینکه به نمایشگری با نسبت ابعاد 16 به 9 و رزولوشن HD مجهز شده است.

image

تصویر رندر نوکیا 1

طرح‌های فاش شده از این مدل، به عرضه نوکیا 1 با بدنه‌ای از جنس پلاستیک اشاره دارد؛ ضمن اینکه Nokia 1 فاقد دکمه‌های سخت‌افزاری لمسی است و به دکمه‌های ناوبری نرم‌افزاری سیستم‌عامل اندروید متکی خواهد بود. این مدل رده‌پایین با قیمت کم‌تری در مقایسه با نوکیا 2 عرضه می‌شود.

از دیگر مد‌ل‌هایی که شرکت HMD Global برای رونمایی رسمی از آن‌ها تا چند روز آینده برنامه‌ریزی کرده است، می‌توان به Nokia 6 (مدل 2018) و نوکیا 9 (یا Nokia 8 Sirocco) اشاره کرد؛ مدل دوم به عنوان پرچم‌دار نیمه اول 2018 شرکت HMD رونمای خواهد شد و به نمایشگری 5.5 اینچی با حاشیه‌های باریک، دوربین اصلی دوگانه 12 و 13 مگاپیکسلی، دوربین سلفی  5 مگاپیکسلی دوگانه و تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام مجهز شده است. مدل 2018 نوکیا 6 نیز مدتی پیش توسط شرکت HMD برای عرضه در بازار چین معرفی شده بود و نسخه جهانی نیز تا حدودی با مدل ارائه شده در بازار چین، مشابه است؛ با این‌حال، انتظار داریم این گوشی با حافظه رم کم‌تری در خارج از بازار چین به فروش برسد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)