خانهاخبار
قیمت و مشخصات گوشی Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact سونی پیش از معرفی فاش شد

قیمت و مشخصات گوشی Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact سونی پیش از معرفی فاش شد

مشخصات و قیمت دو گوشی پرچم‌دار سونی با نام Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact فاش شده است؛ مدل کامپکت به نمایشگری 5 اینچی با نسبت ابعاد 2 به 1 مجهز خواهد بود.
۱۳۹۶/۱۲/۳

سونی تا چند روز آینده، به صورت رسمی از گوشی‌های پرچم‌دار جدید Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact رونمایی خواهد کرد. به‌تازگی نیز مشخصات این دو مدل فاش شده است که نشان می‌دهد چه انتظاراتی باید از پرچم‌داران 2018 سونی داشته باشیم.

هر دو مدل به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز خواهند شد؛ ضمن اینکه چهار گیگابایت رم دارند. گوشی‌های جدید سونی، 64 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌دهند؛ با این‌حال، انتظار داریم فضای ذخیره‌سازی با استفاده از کارت حافظه میکرو SD قابل گسترش باشد. در گزارش جدید، اعلام شده است که Xperia XZ2 Compact به نمایشگر 5 اینچی FHD+ با نسبت تصویر 18:9 مجهز خواهند شد؛ ضمن اینکه Xperia XZ2 با نمایشگر 5.7 اینچی راهی بازار می‌شود. هنوز در رابطه با رزولوشن احتمالی صفحه‌نمایش این مدل، اطلاعاتی ارائه نشده است.

image

برای نمایشگر هر دو مدل از شیشه محافظ گوریلا گلس 5 استفاده شده است؛ با این‌حال، مشخص نیست پنل پشتی از جنس شیشه خواهد بود یا سونی از فلز استفاده کرده است. تصویری که پیش‌تر از Xperia XZ2 Compact فاش شده بود، به عرضه این مدل با بدنه‌ای از جنس فلز اشاره دارد زیرا نوارهای آنتن در تصویر فاش شده قابل مشاهده است.

گفته می‌شود پرچم‌داران جدید سونی به حسگر اثرانگشت در پنل پشتی مجهز خواهند شد؛ با این‌حال، خبری از جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیست. در حال‌حاضر، جزئیاتی در رابطه با دوربین به‌کار گرفته شده در پرچم‌داران Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact منتشر نشده است.

به همراه مشخصات سخت‌افزاری، به قیمت و زمان عرضه جانشین Xperia XZ1 و Xperia XZ1 Compact سونی نیز اشاره شده است. گفته می‌شود مدل XZ2 حدوداً 985 دلار قیمت خواهد داشت؛ در حالی‌که Xperia XZ Compact با قیمت 740 دلار عرضه می‌شود. اعلام شده ست هر دو مدل در تاریخ 6 مارس، عرضه خواهند شد.

باید اشاره کرد که گوشی‌های پیشین سونی از سری Compact، معمولاً نمایشگری 4.6 اینچی داشتند اما به‌نظر می‌رسد که مدل جدید گوشی‌های کامپکت به صفحه‌نمایش 5 اینچی مجهز خواهد شد؛ این محصولات مناسب افرادی است که به دنبال یک گوشی با نمایشگر کوچک هستند و علاقه‌ای به خریداری گوشی‌های جدید با صفحه‌نمایش بزرگ‌ ندارد. ضمن اینکه نمایشگر FHD+، می‌تواند به منزله عرضه Xperia XZ2 Compact با حاشیه‌های باریک باشد.

در حال‌حاضر، جزئیاتی پیرامون گوشی Xperia XZ2 Pro منتشر نشده است اما شاید این مدل مانند XZ2 به نمایشگری 5.7 اینچی مجهز شده باشد؛ با این‌حال، نسخه «پرو» از صفحه‌نمایش با رزولوشن 4K استفاده می‌کند و احتمال می‌دهیم با شش گیگابایت رم عرضه شود.

فعلاً نمی‌دانیم چه تعداد از گوشی‌های سونی در نمایشگاه MWC 2018 معرفی خواهند شد. علاوه‌بر گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت، سونی تعدادی گوشی میان‌رده دیگر با تراشه اسنپدراگون 660 کوالکام توسعه می‌دهد؛ اما مطمئن نیستیم که آیا این مدل‌ها در اواخر ماه فوریه ارائه خواهند شد یا رونمایی از آن‌ها به تاریخ دیگری موکول می‌شود. باید اشاره کرد که Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact در صورت معرفی در اوایل اسفند، اولین گوشی‌های سونی در سال 2018 نخواهند بود؛ Xperia XA2، Xperia XA2 Ultra و Xperia L2 پیش‌تر توسط این شرکت ژاپنی در نمایشگاه CES 2018 معرفی شده بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Saeed

۱۳۹۶/۱۲/۳
عالیه

الیون هندرسون

۱۳۹۶/۱۲/۳
خیلی مسخرس مدل کامپکت رو 5 اینج کردن بزرگه که دوما مدل اصلی رو کردن 5.7 خیلی مسخررس ب نظرم همون 5.2 و 4.7 خا کنه لاقل بدون حاشیه باشن با نمایش hdr حال کنیم