تست همراه اول

سرویس خبر
30 بهمن 1396 ساعت 18:02
5 نظر

بررسی تخصصی میتسوبیشی اوتلندر PHEV

همه چیز درباره اوتلندر PHEV؛ محصول جدید میتسوبیشی در ایران

شرکت آرین موتور به نمایندگی از میتسوبیشی ژاپن، به تازگی نسخه PHEV اوتلندر را برای بازار ایران عرضه کرده است. در این مقاله به معرفی و بررسی کامل این شاسی بلند می‌پردازیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

میتسوبیشی یک کمپانی ژاپنی است که با نام اصلی Mitsubishi Shipbuilding تاسیس شد. ریشه تاسیس آن به سال 1919 بازمی‌گردد؛ زمانی که نخستین محصول این کمپانی به نام مدل A وارد بازار شد و نخستین خودروی تولید انبوه ژاپنی محسوب به شمار می‌رفت. مدل A یک سدان کاملا دست ساز با هفت صندلی بود و بر اساس فیات Tipo 3 ساخته شده بود. تولید این خودرو در سال 1921 پس از ساخت تنها 22 نسخه متوقف شد.

کمپانی Mitsubishi Shipbuilding در سال 1934 با کمپانی Mitsubishi Aircraft ادغام شد. Mitsubishi Aircraft در سال 1920 با هدف ساخت پیشرانه‌ها و سایر بخش‌های هواپیما تاسیس شد. کمپانی نهایی با نام «صنایع سنگین میتسوبیشی» شناخته می‌شد و برای مدتها بزرگ‌ترین کمپانی خصوص کشور ژاپن به شمار می‌رفت. میتسوبیشی در حال حاضر به ساخت خودرو، موتور و قطعات هواپیما، کشتی و موارد دیگر می‌پردازد.

تاریخ تولید و عرضه نخستین نسل از اوتلندر به سال 2001 بازمی‌گردد. این خودرو در ابتدا با نام Airtek شناخته می‌شد و از سال 2001 تاکنون، سه نسل را تجربه کرده است. مدل فعلی، نسل سوم محسوب می‌شود که در سال 2015 یک فیس لیفت را تجربه کرد. میتسوبیشی ید طولایی در تولید خودروهای شاسی بلند دارد و مهارت خود را در این زمینه نشان داده است. از پاجیرو که مخصوص مسیرهای آفرودی است تا اوتلندر و کراس اوور کامپکت ASX. خودروهای شاسی بلند همواره در میان ایرانیان از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و فروش موفق شاسی بلندها تصدیق کننده این حرف است. وارد کنندگان خودرو هم به خوبی رگ خواب قشر مرفه جامعه را یافته‌اند و در بازار پیچیده ایران، شاسی بلندهای موفق و پرفروش خارجی را برای این دسته از مشتریان عرضه می‌کنند.

آرین موتور نماینه رسمی میتسوبیشی، به تازگی تصمیم گرفته تا نسخه پلاگین هیبرید یا PHEV از اولتندر را برای بازار معرفی کند. این نسخه از اوتلندر، در سال 2012 در نمایشگاه خودرو پاریس معرفی شد و در سال 2013 وارد بازار شد. اوتلندر PHEV خودروی بسیار موفقی است چراکه در سال‌های 2014 تا 2017 عنوان پرفروش‌ترین خودروی پلاگین هیبریدی اروپا را کسب کرد. البته موفقیت‌های آن به همین جا ختم نشد چراکه اکنون به عنوان دومین خودروی پلاگین هیبرید پرفروش در تمام دنیا پس از شورولت وولت به شمار می‌رود.

طراحی ظاهری

همان طور که اشاره کردیم، اوتلندر فعلی، نسل سوم از آن محسوب می‌شود که در سال 2012 معرفی شد. ولی این نسل از نظر ظاهری نتوانست نظر بسیاری از مشتریان را جلب کند به همین دلیل در سال 2015 یک فیس لیفت اساسی را تجربه کرد و از نظر ظاهری متحول شد. در این فیس لیفت، چراغ‌های جلو و عقب، سپر جلو و عقب، جلو پنجره و گلگیرها دستخوش تغییراتی شدند و در جزئیات دیگر هم تفاوت‌هایی حاصل شد.

وقتی از نمای روبه‌رو به اوتلندر نگاه می‌کنیم،  ترکیبی از سادگی و هماهنگی را می‌بینیم. کاپوت طرح ساده‌ای دارد اما طراحی جلو پنجره، چراغ‌ها و سپر اینگونه نیست. چراغ‌های جلو از چند بخش مختلف تشکیل شده‌اند که ابرویی چراغ از یک طرف به جلو چنجره متصل شده و از طرف دیگر تا گلگیر جلو امتداد یافته است. جلو پنجره از خطوط افقی تشکیل شده که در مرکز آن لوگوی میتسوبیشی به چشم می‌خورد. کمپانی ژاپنی استفاد از کروم در جلو خودرو را به جلو پنجره محدود نکرده و بخش‌های کرومی دیگری از زیر چراغ‌ها شروع شده و تا قسمت تحتانی سپر امتداد می‌یابد تا آنجا که چراغ‌های مه شکن جلو با کروم احاطه شده‌اند. میتسوبیشی برای کاهش دادن هزینه‌های تولید، بخش بزرگی از سپر را با پلاستیک سیاه پوشانده تا علاوه بر قیمت، بر زیبایی خودرو هم تاثیرگذار باشد. البته بخش جلو سپر چندان هم بدون کاربرد نیست و شیارهای موجود در آن، موجب عبور هوای تازه و خنک کردن موتور می‌شود. در نسخه پلاگین هیبرید، این جلو پنجره از قطعات براق تشکیل شده و ظاهر کمی بهتر شده است. همچنین جزئیات دیگری در سپر تغییر کرده‌اند از جملع نوار همرنگ بدنه در پایین آن. در پایین‌ترین بخش سپر قطعات پلاستیکی دیده می‌شود که رنگ پس زمینه آن مشکی و رنگ نوار جلوی آن نقره‌ای است. این رنگ نقره‌ای، هماهنگی خوبی با کروم به کار رفته در جلو دارد و هرچند از جنس پلاستیک است، اما ایده خلاقانه‌ای به شمار می‌رود.

در نمای جانبی، میتسوبیشی اوتلندر چند ویژگی بارز دارد. یکی کشیدگی دماغه خودرو، عضلانی بودن گلگیرهای جلو و عقب و نیز استفاده از پلاستیک برای پوشش اطراف رینگ‌ها و شیشه‌های کناری. یک خط از جلوی خودرو و از بخش انتهایی چراغ جلو کشیده شده و تا بخش انتهایی چراغ عقب امتداد یافته است. در بخش فوقانی رکاب‌ها، یک نوار پلاستیکی و روی آن یک نوار رنگی دیده می‌شود که این نوار به همراه بخش‌های جزئی دیگر از جمله آینه، در برخی نسخه‌ها رنگی متفاوت از بدنه دارند. البته این نوار در نسخه PHEV کمی دستخوش تغییر شده و نوار رنگی بر روی رکاب قرار گرفته است.

فاصله زیادی میان چرخ‌ها و گلگیرها وجود دارد که این فاصله نه برای کوچکی چرخ‌ها، بلکه برای فضای بیشتر چرخ و آزادی عمل آن است تا در نتیجه عبور از دست اندازها به راحتی صورت پذیرد. باید به این نکته اشاره کنیم که در اوتلندر بنزینی در سمت چپ خودرو یک ورودی برای بنزین دیده می‌شود اما در نسخه پلاگین هیبرید، در هر دو طرف این ورودی‌ها وجود دارد که ورودی سمت راست خودرو، برای اتصال به شارژر در نظر گرفته شده است. به علاوه رینگ‌های نسخه پلاگین هیبرید کمی متفاوت از نسخه معمولی است.

نمای عقب خودرو بسیار ساده است و همان رویه و زبان طراحی در اینجا هم مورد استفاده قرار گرفته. چراغ‌های عقب از گلگیرها شروع شده و تا روی سپر و در صندوق عقب امتداد می‌یابد. این چراغ‌ها در نهایت به وسیله یک قطعه کرومی زیبا به هم متصل شده‌اند و در بین آنها هم لوگوی سامورایی ژاپنی حضور دارد. تنها سه چراغ LED کوچک به عنوان چراغ ترمز در نظر گرفته شده و خودرو پشت سری، بهتر است توجه خود را به چراغ ترمزی که در بالای شیشه قرار گرفته معطوف کند. فلاپ پلاستیکی دو رنگ (نقره‌ای و مشکی) در عقب و زیر سپر هم حضور دارد و همچنان هماهنگی میان اعضا را حفظ کرده است. در نسخه پلاگین هیبرید شکل چراغ عقب کمی تغییر کرده و قطعه پلاستیکی هم کوچکتر شده است.

از دیگر ویژگی‌های طراحی خارجی اوتلندر می‌توانیم به یک اسپویلر کوچک، فضای باربند سقف و یک آنتن کوسه‌ای در انتهای سقف اشاره کرد.

 

طول (میلی متر)

عرض (میلی متر)

ارتفاع (میلی متر)

فاصله محوری (میلی متر)

وزن (کیلوگرم)

میتسوبیشی اوتلندر PHEV

4695

1810

1680

2670

1895

 

طراحی داخلی

شاید با ورود به کابین، کمی تعجب زده شوید چراکه عدم هماهنگی و تقارن به وضوح در کابین قابل مشاهده است. طراحی داخلی اوتلندر نه تنها از رقبا چندین پله پایین‌تر است، بلکه با طراحی کلی خودرو هم تناسبی ندارد. در نسخه پلاگین هیبرید، اوضاع کمی متفاوت است و میتسوبیشی تغییراتی را برای بهتر شدن کابین اعمال کرده است از جمله در فرمان و دنده. کلیدهای موجود در کابین بیشتر شده‌اند و البته همه اینها یک تغییر اساسی و کلی به شمار نمی‌رود. نخستین نکته، در مرکز داشبورد و ورودی‌های تهویه است. میتسوبیشی از یک ترکیب عجیب برای چینش ورودی‌ها استفاده کرده و در کنار نمایشگر یک ورودی به سمت راننده قرار داده است. دو ورودی در سمت راست داشبورد و رو‌به‌روی شاگرد قرار گرفته که فاصله کمی از یکدیگر دارند و مستقیما به سمت سرنشین قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخش‌های کابین از پلاستیک ساخته شده ولی تکه‌هایی از چوب شفاف در داشبورد دیده می‌شود. به علاوه از چوب بر روی داشبورد و پنل درها به وفور استفاده شده است. فرمان و صندلی‌ها، بخش‌هایی از درها و سر دنده از جنس چرم هستند. بر روی فرمان چندین کلید وجود دارد که برای تنظیم سیستم صوتی، کروز کنترل و پاسخگویی تماس‌های تلفنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مدل‌های اتوماتیک، شیفتر پشت فرمان برای تعویض دنده نصب شده تا کمی هیجان به رانندگی داده شود. فرمان در نسخه PHEV شکل کاملا متفاوتی دارد و حتی قسمت مرکزی فرمان هم از جنس چرم است. به علاوه کلیدهای موجود بر روی فرمان، عملکردهای بیشتری را ارائه می‌دهند. صفحه آمپر هم عملکرد چندانی ارائه نمی‌کند و تنها سرعت، دور موتور و برخی اطلاعات ساده دیگر را در اختیار می‌گذارد. در نسخه پلاگین هیبرید میزان شارژ باتری‌ها هم نمایش داده می‌شود.

برای صندلی‌ها از پوشش چرم با رنگ کرم و یا مشکی استفاده می‌شود. صندلی‌ها به خوبی سرنشین را در برمی‌گیرند به ویژه برای سرنشینان جلو. اما صندلی‌های عقب راحتی کمتری دارند ولی با این وجود نشستن برای سه نفر بزرگسال کار دشواری نیست. البته اگر این سرنشینان کمی قد بلند باشند، ممکن است در مسیرهای طولانی دچار اندکی مشکل شوند. همه اوتلندرهای معمولی که وارد بازار ایران شده‌اند، دارای سه ردیف صندلی هستند که در ردیف سوم، دو صندلی برای نشستن وجود دارد. البته بیشتر کاربرد این صندلی‌ها برای کودکان است و چندان مناسب بزرگسالان نیست.

حجم بار صندوق عقب در حالتی که هر سه ردیف صندلی باز باشد تنها 128 لیتر است. اگر دو ردیف صندلی باز باشد و ردیف سوم را خوابانده باشید، حجم فضای بار به 591 لیتر می‌رسد. اما این امکان وجود دارد که صندلی‌های ردیف دوم را هم بخوابانید که در این صورت، حجم صندوق به 1608 لیتر می‌رسد

پیشرانه و ویژگی‌های فنی

در مورد اوتلندر معمولی بسیار شنیده‌ایم و می‌دانیم که از یک پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که قادر است 166 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این نسخه مصرف سوخت ترکیبی معادل 10 لیتر دارد و قادر است در مدت 10.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. اوتلندر در یک نسخه هم با موتور 6 سیلندر عرضه می‌شود و GT نام دارد و قدرتی معادل 225 اسب بخار تولید می‌کند. البته این مدل به دلیل قانون منع واردات اجازه ورود به کشور را ندارد.

اما ما قصد داریم در مورد نسخه PHEV یا همان پلاگین هیبرید صحبت کنیم. ابتدا اجازه دهید یک توضیح کلی در رابطه با این نوع خودروها ارائه کنیم تا برخی از سوالات برطرف شود.

پلاگین هیبرید (به انگلیسی: Plug-in hybrid) به نوعی از خودروها گفته می‌شود که دو منبع مختلف برای تامین انرژی دارند یعنی هم از موتور درون سوز بهره می‌برند و هم از موتور الکتریکی. در خودروهای پلاگین هیبریدی یا (PHEV) برخلاف خودروهای هیبریدی اصل پیشرانه برقی است و در مواقعی که ماشین نیاز به سرعت و شتاب داشته باشد یا منبع که در اینجا باتری است، تخلیه شده باشد، موتور احتراق داخلی بکار گرفته می‌شود. پس ماهیت خودروی هیبریدی و پلاگین هیبریدی متفاوت است.

در خودروی هیبریدی باتری نیروی تغذیه کمکی است و حجم باتری نیز کمتر است در حالی که در خودروی پلاگین هیبریدی باتری نیروی اصلی پیشرانه را تولید می‌کند که حجیم‌تر بوده و قدرت زیادتری دارد و اتومبیل دارای موتوری برای ایجاد نیروی کمکی در شرایط خاص خواهد بود. اوتلندر پلاگین هیبریدی از یک پیشرانه درون سوز 2.0 لیتری 4 سیلندر و دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که مجموع توان آنها به 230 اسب بخار می‌رسد. این نیرو از طریق جعبه دنده اتوماتیک CVT با قابلیا تعویض دستی به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

پیشرانه درون سوز قدرتی معادل 117 اسب بخار و گشتاوری برابر با 186 نیوتن متر تولید می‌کند. دور موتور الکتریکی در این خودرو به کار گرفته شده که یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب قرار دارند. پیشرانه حاضر در محور جلو قدرت 80 اسب بخاری و گشتاور 137 نیوتن متری و پیشرانه عقب، قدرت 80 اسب بخاری و گشتاور 195 نیوتن متری تولید می‌کنند. برای نیروبخشی به این موتورها یک باتری 12 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده که ولتاژ 300 ولتی دارد.

شارژ کردن کامل این باتری از طریق درگاه 120 ولتی و 8 آمپری، 13 ساعت، از طریق درگاه 120 ولتی و 12 آمپری 8 ساعت، از طریق درگاه 240 ولتی و 30 آمپری 3.5 ساعت و از طریق درگاه شارژ سریع DC تنها 25 دقیقه زمان می‌برد. به گفته میتسوبیشی، اوتلندر PHEV تنها خودروی پلاگین هیبریدی است که از شارژ سریع DC پشتیبانی می‌کند. با چنین مشخصاتی، اوتلندر هیبریدی مصرف سوختی معادل 2 لیتر و یا کمتر در هر 100 کیلومتر دارد. همچنین شتاب 0 تا 100 کیلومتر آن بین 10.5 تا 11 ثانیه است. حداکثر سرعت آن هم به 175 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مشخصات / مدل‌ها

فولکس واگن تیگوان

رنو کولئوس

هیوندای توسان

کیا اسپورتیج

هوندا CR-V

تویوتا RAV4

میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی

هیوندای سانتافه

کیا سورنتو

ام جی GS

حجم موتور (لیتر)

۱.۴

۲.۵

۲

۲.۴

۲.۴

۲.۵

۲.۴

2

۲.۴

۲.۴

2

تعداد سیلندر

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

4

حداکثر قدرت (اسب بخار)

۱۲۵

۱۷۰

۱۶۴

۱۶۸

۱۸۵

۱۷۷

۱۶۶

230

۱۹۰

۱۹۰

217

حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر)

۲۰۰

۲۲۶

۲۰۵

۲۲۰

۲۴۵

۲۳۳

۲۲۰

332

۲۲۰

۲۲۰

350

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو 5

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km)

۶

۸.۴

۸.۵

۹.۴

۸.۱

۷.۱

۹.۴

1.7

۱۱

۱۱.۲

۶.2

جعبه دنده

۶ سرعته خودکار

CVT

۶ سرعته خودکار

۶ سرعته خودکار

CVT

۶ سرعته خودکار

CVT

CVT

۶ سرعته خودکار

۶ سرعته خودکار

6 سرعته خودکار

حجم باک بنزین

۵۸

۶۰

-

۵۰

۵۸

۵۶

۶۰

60

۶۶

۶۶

۵5

وزن (کیلوگرم)

۱۵۰۰

۱۶۰۰

۱۵۲۰

۱۶۹۵

-

۱۷۸۰

۱۵۸۰

1845

۱۵۷۰

۱۵۸۵

-

قیمت (میلیون تومان)

385

312

240

280

۲60

332

312

317

330

324

۱۷6

 

ویژگی‌ها و امکانات رفاهی

در جدول زیر، به بررسی ویژگی‌ها و امکانات رفاهی اوتلندر در دو نسخه معمولی و پلاگین هیبریدی می‌پردازیم:

خودرو

میتسوبیشی اوتلندر

اوتلندر پلاگین هیبرید

ترمز عقب و جلو دیسکی خنک‌شونده

سیستم ترمز ضدقفل (ABS)

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)

کنترل پایداری فعال (ASC)

کنترل کشش (TCL)

سوپر کنترل تمامی چرخ‌ها (SAWC)

_

ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیب‌دار (HSA)

ترمز اضطراری کمکی(BA)

سیستم ایموبلایزر ضد سرقت هشدار دهنده

مجهز به ۷ ایربگ

نمایشگر ۶/۴ اینچی لمسی به همراه دوربین عقب، دارای پورت USB

سیستم هشدار صوتی به عابرین (AVAS)

سیستم تهویه مطبوع الکتریکی دوگانه با قابلیت تنظیم مجزای دما برای راننده و سرنشین Dual Air Conditioning

دستگیره‌های خارجی کرومی، آنتن کوسه‌ای

سنسور نور و باران، نشانگر میزان آب شیشه‌شوی

دو پریز برق ۲۲۰ ولتی شهری با حداکثر توان ۱۵۰۰ وات LED

_

ترمز دستی الکتریکی و سیستم Auto Hold

سیستم جلوگیری از تصادفات احتمالی UMS (Ultrasonic Missacceleration System)

امکان انتخاب حالت اولویت EV (خودروی الکتریکی)

_

مجهز به سیستم تبدیل انرژی جنبشی خودرو به انرژی الکتریکی

_

مجهز به سیستم کروز کنترل و محدود کننده سرعت

سیستم ورود و خروج بدون سوئیچ (Keyless)، استارت خودرو دکمه‌ای (Starter)

چراغ‌های جلو LED، شوینده چراغ‌ها بر روی سپر جلو، Day Light جلو، چراغ‌های عقب LED طیفی

مه‌شکن‌های جلو LED

فرمان با روکش چرمی با کنترل‌های سیستم صوتری بر روی آن

گرمکن غربیلک فرمان، سانروف ۳ حالته شیشه‌های دودی عقب

سنسور پارک بر روی سپر عقب

سنسور پارک بر روی سپر جلو

_

پدال شیفتر تعویض دنده از پشت فرمان

آینه‌های جانبی با قبلیت جمع شدن الکتریکی +

گرمکن

صندلی‌های تمام چرم به همراه تنظیم الکتریکی صندلی راننده در ۸ جهت

گرم‌کن صندلی‌های جلو، تو دری چرمی با طرح جدید

آینه داخلی با قابلیت تیره شوندگی

درب برقی صندوق عقب

رینگ 18 اینچی Diamond Cut

_

سیستم صوتی راکفور فوسگیت با توان 710 وات

 

ایمنی

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید عملکرد بسیار خوبی در آزمون‌های ایمنی داشته به طوری که توانسته 5 ستاره ایمنی را از موسسه Euro-NCAP کسب کند. میتسوبیشی برای بالا بردن ایمنی این محصول، آن را به ویژگی‌هایی چون کروز کنترل تطبیقی، دوربین 360 درجه با قابلیت نمایش بر روی نمایشگر 7 اینچی، هشدار برخورد در ترافیک، سیستم پیشگیری از برخورد از جلو، سنسور باران با قابلیت فعال سازی خودکار برف پاک‌کن‌ها، هشدار حرکت بین خطوط، سیستم تنظیم خودکار نور، سیستم تشخیص نقطه کور، دستیار تعویض حرکت بین خطوط، سیستم‌های ترمز ABS و EBD، سیستم کنترل کشش و ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیب‌دار (HSA) و سیستم جلوگیری از تصادفات احتمالی UMS (Ultrasonic Missacceleration System) مجهز کرده است.

تجربه رانندگی

میتسوبیشی اوتلندر استاندارد، از یک موتور 2.4 لیتری با قدرت 166 اسب بخار بهره می‌برد که نبود قدرت کافی، به خوبی در آن حس می‌شود. به همین دلیل رانندگی با آن لذت چندانی به همراه نخواهد داشت. اما نسخه پلاگین هیبرید، با توجه به قدرت بیشتر، عملکرد بهتری دارد. البته باید گفت که اصلی‌ترین نقطه قوت این خودرو، امکان حرکت در حالت تمام الکتریکی است که مصرف سوخت آن را به کمترین میزان می‌رساند.

یکی از معایب اوتلندر استاندارد، ظرفیت نه چندان بالای باک بنزین است که در صورت اعمال فشار زیاد بر روی موتور و بالا رفتن مصرف سوخت، شما را مجبور به مراجعه سریع به پمپ بنزین می‌کند. اما این ضعف در نسخه پلاگین هیبرید به کلی برطرف شده و میتسوبیشی اعلام کرده که مصرف سوخت خودرو شما تنها 2 لیتر و یا کمتر به ازای هر 100 کیلومتر خواهد بود. به این ترتیب، اوتلندر با وجود وزن بسیار بالای 1845 کیلوگرمی، در زمره کم‌مصرف‌ترین خودروهای جهان قرار می‌گیرد.

اما اوتلندر از جعبه دنده اتوماتیک CVT بهره می‌برد که قابلیت تعویض با شیفترهای پشت فرمان را هم دارد. این جعبه دنده عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد و در کنار فرمان، پاسخگویی بسیار خوبی دارند. اوتلندر به خوبی از پس پیچ‌های مسیر برمی‌آید و آرامش سرنشینان در اینگونه مسیرهای پر پیچ و خم، حفظ خواهد شد. اوتلندر پلاگین هیبرید، به سیستم چهار چرخ متحرک موسوم به سوپر کنترل تمامی چرخ‌ها (SAWC) مجهز شده و به هیمن جهت، در مسیرهای صعب‌العبور، ضعفی نشان نخواهد داد. به علاوه عملکرد ان به شکلی است که در مسیرهای سربالایی، شما را ناامید نخواهد کرد ولی نباید انتظار عملکردی شبیه به یک خودروی اسپرت را داشته باشید.

سرنشینان خودرو از فضای کافی برای پا و سر برخوردار هستند به ویژه سرنشینان جلو که ویژگی‌هایی چون گرم کن صندلی را هم در اختیار دارند. همانگونه که قبلا اشاره کردیم، سه ردیف صندلی در کابین دیده می‌شود. کابین ردیف دوم سه صندلی دارد که برای نشستن سه سرنشین بزرگسال به اندازه کافی بزرگ هستند. البته شاید برای افراد قد بلند، نشستن بر روی این صندلی‌ها در مسیرهای طولانی کمی سخت باشد. در مجموع اوتلندر یک سواری راضی کننده برای شما خواهد داشت.

قیمت و رقبا

اوتلندر در بازار ایران با رقبای سرسختی همچون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و نیسان ایکس تریل روبه‌رو است که هر کدام موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده‌اند. اما باید اوتلندر پلاگین هیبرید را برگ برنده میتسوبیشی در ایران دانست چراکه هیچ رقیب دیگری برای خود نمی‌بیند. به زبان دیگر اوتلندر PHEV نخستین خودرو شاسی بلند پلاگین هیبرید در ایران به شمار می‌رود. البته نبود ایستگاه‌های شارژ باتری خودروهایی که موتور الکتریکی دارند، بزرگ‌ترین نقطه ضعف در کشور ما محسوب می‌شود و شرکت وارد کننده باید تمهیدات لازم را برای حل این معضل بیندیشد.

 اوتلندر PHEV هم اکنون با قیمت 317 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خودرو

اوتلندر استاندارد مدل 2018

اوتلندر PHEV مدل 2018

قیمت (میلیون تومان)

312

317

 



نظرات کاربران

در حال بارگذاری