خانهاخبار
همه باید بتوانند ویولون بزنند

همه باید بتوانند ویولون بزنند

موسیقی‌دانان می‌گویند زندگی هم مانند زیر و بم نت‌های موسیقی است؛ هنر نوازنده می‌تواند لحظه له لحظه آن را تغییر دهد.
۱۳۹۶/۱۱/۳۰

شاید شما هم دوست داشته باشید یکی از آلات موسیقی مانند ویولون را روی شانه چپتان قرار دهید، سرتان را روی آن خم‌کنید و با آرشه، احساساتتان را بنوازید. قدمت ساز ویولون، به قرن 9 میلادی برمی‌گردد و عده‌ای "گاسپارو برتولتی" را پدر این ساز می‌دانند. اگر پس از شنیدن ویولون مسحورکننده «ویوالدی» یا «موتزارت»، رویای نواختن دارید و در پی  فروش آلات و لوازم موسیقی مانند ویولون هستید، چند نکته را بهتر است به خاطرداشته باشید.

image

یادگیری و نواختن یک ساز، با اعتماد به نفس، یک توانایی لذت‌بخش است. در پژوهشی از چند نفر پرسیده‌شد اگر سازی انتخاب‌کنید، آن چه می‌تواند باشد؟ ویولون یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها بود، اما از آنجا که ویولون دربرگیرنده یک فضای عرفانی و عاشقانه است، بسیاری از مردم فکر می‌کنند نواختن این ساز گران، سخت و دشوار است. این تصور کلیشه‌ای است، تنها با داشتن ابزار مناسب و آموزش، می‌توانید از مزیت فوق العاده و مادام العمر شنیدن نوای ویولون بهره‌مند شوید. در این صورت از نظر فیزیکی قوی‌تر( با درگیر کردن بسیار بازوهای خود، احتمالا از یک فرد در باشگاه بیشتر چربی می‌سوزانید) و از نظر عاطفی احساسی‌تر خواهید شد و روحیه بیشتری هم می‌گیرید. یکی از بهترین مزیت‌های دیگر خرید ویولون و آموزش آن، یافتن دوستانی است که در این زمینه علاقمند هستند و احیانا بلدند چطور با ساز کار کنند. یادگیری موسیقی گرچه سن به خصوصی نمی‌شناسد، با این حال کودکان اگر ترغیب به بازی با آلات موسیقی دارند، خرید ویولون می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای برای آنها باشد. چرا که نت‌های ویژه آن و قرار گرفتن فیزیک کودک در حالت‌های مختلف، منجر به تقویت حافظه و انعطاف‌پذیری بدن خواهد شد. از سوی دیگر، این درست است که با گوش‌دادن به موسیقی، فرد زندگی عاطفی‌اش را با آن گره می‌زند؛ اما با نواختن آن این احساس در او دوچندان خواهدشد. چرا که باید بخشی از خود را در میان نت‌ها روان سازد. برای فروش آلات و لوازم موسیقی خود، بهتر است همه این نکات را به خریدار یادآور شوید و صادقانه به او بگویید چرا ساز خود را در معرض فروش قرار داده‌اید. اگر ویولونتان نیاز به تعمیر دارد یا احیانا چوب‌های آن ورآمده یا سیم‌هایش زنگ زده‌است، دو راه پیش رویتان است. یا به خریدار بگویید و با او بر سر قیمت به توافق برسید، یا پیش از اقدام به فروش خودتان آن را تعمیر کنید. ممکن است عده‌ای از خریداران نگران باشند سازکارکرده، انتخاب خوبی برای آن‌ها نباشد؛ به آن‌ها بگویید فروش آلات و لوازم موسیقی به صورت دست دوم، مانند ماشین نیست که از کیفیت یا عمر آن بکاهد، بلکه بالعکس، می‌تواند به مرور سازی مانند سنتور یا ویولون را اصطلاحا جاندارتر نشان دهد.

برای فروش سازی مانند ویولون، می‌توانید به قلب تپنده سازهای ایران، میدان بهارستان بروید یا راه حل ساده‌تری انتخاب‌کنید. آن را در دیوار، با متن، قیمت و مشخصات سازتان آگهی کنید. با این روش، دیگر نه دردسر شلوغی‌های وسط شهر و ترافیک را خواهید داشت، نه چانه زدن خسته‌کننده با فروشنده‌های موسیقی.

منبع : ویرلن

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

agha

۱۳۹۶/۱۱/۳۰
من خودم ویولن میزنم و به جرئت میشه گفت خیلی سخته و این که نوشته باوری کلیشه ای است خیلی مسخرس،چون خیلی تکنیک داره که بخوای یاد بگیری و برای یادگیریش اگه استعداد متوسط داشته باشی حداقل یک سال کار مداوم لازم داره تا بتونی یاد بگیری،اینکه بتونی اهنگی رو بنوازی سخت نیس،اونو میشه از جلسه سوم یا چهارم نواخت ولی اینکه بتونی جوری بنوازی که فالش نشه و بتونی ویبره دادن رو یاد بگیری و بخوای تو اهنگ های ریتم تند استفادش کنی بیشتر از ۲سال کار مداوم لازم داره و شایدم بیشتر،درکل خیلی تکنیک داره ویولن نواختن کار هرکسی نیس

021022

۱۳۹۶/۱۱/۳۰
||||||||:
ناموساً پست رو خوندی اصلاً!!! |||:
اگه میخوندی نوشته بود یه باور کلیشه ای هستش!! با آموزش بهتر دیگه نمیتونه "خیلی سخت خیلی" باشه!! |:

nader

۱۳۹۶/۱۱/۳۰
خیلی ساز سختیه خیلی