خانهاخبار
سه گوشی جدید بلک‌بری با نام‌های Athena، Luna و Uni در راه بازار

سه گوشی جدید بلک‌بری با نام‌های Athena، Luna و Uni در راه بازار

گزارش تازه‌ای درباره بلک بری منتشر شده است و ادعا می‌کند که این کمپانی سه گوشی تازه را با اسم رمز Luna، Uni و Athena در دست توسعه دارد. این گوشی‌ها قرار است با طراحی متفاوت و برای بخش‌های مختلف بازار از میان رده تا سطح بالا معرفی شوند.
۱۳۹۶/۱۱/۳۰

بر اساس برخی گزارش‌های تازه و اسناد کشف شده از TCL Communication که گوشی‌های برند بلک بری را تولید می‌کند، چند گوشی آینده این برند با اسم رمز Uni، Athena و Luna توسعه می‌یابند. اسم رمز Athena چندی پیش در تالارهای گفتگوی CrachBerry دیده شد و یک منبع آگاه درباره آن ادعا کرد که Athena نام یک گوشی بلک بری با صفحه کلید فیزیکی QWERTY است. او همچنین گفته است که این گوشی یک میان رده سطح بالا با 6 گیگابایت رم خواهد بود. براساس ادعای این منبع، گوشی Athena بلک بری از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 660 قدرت می‌گیرد و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد که با کارت حافظه جانبی microSD ارتقا می‌یابد. همچنین گفته می‌شود که این گوشی به دوربین دوگانه اصلی در پنل پشتی مجهز می‌شود و کمپانی بلک بری احتمالا در آوریل سال 2018 از آن پرده برمی‌دارد. البته در حال حاضر مطمئن نیستیم که این تاریخ احتمالی به معرفی رسمی گوشی مذکور مربوط می‌شود یا منظور آن عرضه رسمی Athena است. اگر قرار باشد این گوشی در ماه آوریل به عرضه برسد، احتمالا در خلال برگزاری نمایشگاه MWC 2018 اسپانیا شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

image

گوشی Uni در این میان مرموزترین مدل به شمار می‌رود چراکه اغلب شایعه‌ها درباره آن مبنی بر گزارش ثبت اسم تجاری Uni توسط TCL Communication شکل گرفته است. نام Uni همچنین در یک طرح ثبت شده دیگر مربوط به دوربین گوشی دیده شده بود. چندی پیش اسناد طرحی که توسط بلک بری ثبت شده بود منتشر شد و نشان داد که این کمپانی قصد دارد گوشی هوشمند تازه‌ای با طراحی دوربین کشویی تولید کند. بدین صورت که قسمتی از پنل پشتی در هنگام ثبت دوربین به طرف بالا رانده می‌شود و دوربین قادر است با لنز اصلی خود تصویر را ثبت کند یا در حالت معمولی قرار گیرد و از پشت لنز ثانویه عکس یا فیلم بگیرد. همان‌طور که در تالارهای گفتگوی CrackBerry هم اشاره شده، TCL قبلا از نام Alcatel Uni360 برای یک هدست واقعیت مجازی بهره برده است. این هدست در سال 2017 در کنار گوشی Alcatel Idol 5 عرضه شد و منطقی به نظر نمی‌رسد که کمپانی بلک بری بخواهد محصول تازه‌اش را با چنین نامی روانه بازار کند.

گفته می‌شود گوشی Luna یک میان رده اندرویدی بلک بری با شناسه BBE100-1 است و انتظار می‌رود که به صفحه کلید فیزیکی مجهز شود. شایعه شده است که این گوشی در ماه اوت امسال رسما عرضه می‌شود و به همین خاطر حدس می‌زنیم که بلک بری از آن در خلال برگزاری نمایشگاه IFA 2018 در برلین آلمان رونمایی کند. نمایشگاه بین المللی MWC 2018 26 فوریه (7ام اسفند) رسما آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود کمپانی TCL Communication در خلال برگزاری آن از حداقل یک گوشی تازه بلک بری پرده بردارد. آخرین و تازه‌ترین گوشی بلک بری Motion نام دارد که اواخر سال 2017 رسما معرفی شد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)