خانهاخبار
آیا Nokia 7 Plus با نسخه خالص اندروید عرضه می‌شود؟

آیا Nokia 7 Plus با نسخه خالص اندروید عرضه می‌شود؟

تصاویر فاش شده، نشان می‌دهد که فبلت Nokia 7 Plus به عنوان یک گوشی تحت پروژه Android One گوگل به صورت جهانی عرضه خواهد شد.
۱۳۹۶/۱۱/۲۹

در ماه دسامبر، برنامه دوربین نوکیا مورد ارزیابی قرار گرفت و لیست گوشی‌های هوشمند جدید HMD Global به‌دست آمد؛ آن‌طور که پیداست، شرکت فنلاندی سه گوشی Nokia 7 Plus، Nokia 4 و Nokia 1 را توسعه می‌دهد. دو مدل «نوکیا 7 پلاس» و «نوکیا 1» به‌تازگی در تصاویر رندری فاش شده است که طراحی نهایی آن‌را به نمایش می‌گذارد. 

Nokia 7 Plus؛ فبلت جدید HMD با نسخه خالص اندروید

تصویر جدیدی که از فبلت Nokia 7 Plus به‌دست آمده است، تأیید می‌کند این مدل به عنوان یک گوشی تحت پروژه اندروید وان عرضه خواهد شد. گوشی‌های HMD برای عرضه در بازار چین، نسخه متفاوتی را اجرا می‌کند؛ به همین جهت، مدل Android One این فبلت تاکنون فاش نشده بود!

به همین جهت، ممکن است اطلاعات پیش‌تر فاش شده از Nokia 7 Plus مربوط به نسخه چینی آن باشد؛ نسخه «اندروید وان» این فبلت به صورت جهانی عرضه خواهد شد. گوشی فاش شده، به دوربین دوگانه مجهز شده است که لنزهای کارل زایس دارد؛ ضمن اینکه حسگر اثرانگشت به دلیل حاشیه‌های باریک در بالا و پایین صفحه‌نمایش به پنل پشتی منتقل شده است. 

image

فبلت جدید HMD Global از جک هدفون 3.5 میلی‌متری استفاده می‌کند و کلیدهای فیزیکی در لبه‌ی سمت راست خود دارد. ضمن اینکه تصاویر به‌دست آمده تأیید می‌کند مدل Plus نوکیا 7 به نمایشگری کشیده با نسبت ابعاد 18 به 9 مجهز خواهد شد. پیش‌تر اعلام شده بود که این گوشی، به تراشه اسنپدراگون 660 کوالکام مجهز شده است و چهار گیگابایت رم دارد. همچنین فبلت جدید اچ‌ام‌دی گلوبال، 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد. 

باید اشاره کرد که پیش‌تر، شرکت فنلاندی گوشی نوکیا 7 را وارد بازار کرده بود و Nokia 7 Plus را می‌توان یک مدل ارتقا یافته از گوشی 5.2 اینچی HMD Global به شمار آورد. مشخصات این دو مدل در ادامه با یک‌یگر مقایسه شده است:

نوکیا 7

نوکیا 7 پلاس

مشخصات  / مدل

5.2 اینچی FHD با نسبت ابعاد 16 به 9

6 اینچی FHD+ با نسبت ابعاد 18 به 9

نمایشگر

اسنپدراگون 630 کوالکام

اسنپدراگون 660 کوالکام

پردازنده

چهار گیگابایت / شش گیگابایت

چهار گیگابایت

حافظه رم

64 گیگابایت

64 گیگابایت

حافظه داخلی

دارد

دارد

پشتیبانی از حافظه میکرو SD

16 مگاپیکسلی

13 و 12 مگاپیکسلی

دوربین اصلی

5 مگاپیکسلی

16 مگاپیکسلی

دوربین سلفی

دارد

دارد

قابلیت عکاسی Bothie

3000 میلی‌آمپر ساعت

اعلام نشده است

باتری

دارد

دارد

پشتیبانی از شارژ سریع

حدود 360 یورو

اعلام نشده است

قیمت

Nokia 1؛ گوشی رده‌پایین با Android Go

image

شرکت HMD Global، گوشی دیگری را نیز با نام Nokia 1 توسعه می‌دهد؛ این مدل به نسخه سبک سیستم‌عامل اندروید مجهز شده است. با توجه به مشخصات سخت‌افزاری که گوشی جدید HMD ارائه خواهد داد، قابل پیش‌بینی بود که این مدل به سیستم‌عامل Android Go مجهز شده باشد. گوشی نوکیا 1 با طراحی مانند دیگر اندرویدی‌های بازار که سال‌ها پیش‌ عرضه شده‌اند، ارائه خواهد شد؛ حاشیه‌های اطراف نمایشگر به طور قابل‌توجهی ضخیم است و به‌نظر می‌رسد این مدل به نمایشگری بین 4 تا 5 اینچ مجهز شده باشد.

در پنل پشتی Nokia 1، یک سنسور جای گرفته است و فلاش LED نیز در پایین دوربین اصلی قرار دارد. این گوشی به جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز مجهز شده است. 

image

انتظار داریم هر دو مدل به صورت رسمی در تاریخ 25 و 26 فوریه معرفی شوند؛ روی نمایشگر Nokia 1، تاریخ 26 فوریه نقش بسته است و به همین جهت، این مدل احتمالاً در تاریخ مذکور رونمایی خواهد شد. تصویر فاش شده از Nokia 7 Plus نیز به تاریخ 25 فوریه اشاره دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)