خانهاخبار
Huawei Mate SE در سکوت خبری معرفی شد

Huawei Mate SE در سکوت خبری معرفی شد

هوآوی، فبلت جدیدی را وارد بازار ایالات متحده خواهد کرد که نسخه تغییر برند یافته Honor 7X است؛ این فبلت، دوربین دوگانه دارد و حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن باریک است.
۱۳۹۶/۱۱/۲۹

مدتی پیش، تعدادی از گوشی‌های هوآوی فاش شده بودند؛ در ابتدا گمان می‌رفت که مدل‌های فاش شده، Honor 8 Pro هستند که برای عرضه در برخی از بازارها درنظر گرفته شده است. با این‌حال، مدتی بعد مشخص شد که گوشی مذکور فبلت Mate SE یا نسخه‌ای از میان‌رده Honor 7X است  که با تغییر نام تجاری در ایالات متحده عرضه خواهد شد. البته روند نام‌گذاری گوشی‌های هوآوی در بازارهای مختلف، واقعاً گیج‌کننده است؛ این شرکت، محصولاتی را با طراحی و مشخصات مشابه عرضه می‌کند که نام‌های تجاری مختلف آن‌ها باعث سردرگمی کاربران می‌شود. با این‌حال، نیازی نیست بگوییم که این رویه باعث شده است تا هوآوی به سومین سازنده پرفروش بازار موبایل تبدیل شود!

image

فبلت جدید هوآوی به همان مشخصاتی مجهز شده است که Honro 7X از آن بهره می‌گیرد؛ از نظر طراحی نیز این مدل، شباهت زیادی به فبلت میان‌رده ساب‌برند آنر هوآوی دارد. Mate SE به نمایشگر 5.93 اینچی با نسبت ابعاد 2 به 1 و رزولوشن FHD+ مجهز شده است؛ در واقع نمایشگر این فبلت، رزولوشن 1080 در 2160 پیکسل دارد. جدا از صفحه‌نمایش، این فبلت به تراشه Kirin 659 مجهز شده است که هشت هسته پردازشی با فرکانس 2.3 گیگاهرتز را شامل می‌شود.

Mate SE به چهار گیگابایت رم مجهز شده است و 64 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌دهد؛ اگر به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز داشته باشید، می‌توانید با استفاده از کارت حافظه میکرو SD، فضای ذخیره‌سازی را به 256 گیگابایت گسترش دهید.

فبلت جدید هوآوی که در ایالات متحده عرضه خواهد شد، دوربین دوگانه 16 و 2 مگاپیکسلی دارد؛ برای عکاسی سلفی نیز می‌توانید روی دوربین ثانویه 8 مگاپیکسلی آن حساب باز کنید. باید اشاره کرد که سنسور ثانویه 2 مگاپیکسلی در ثبت جزئیات مربوط به تصاویر سلفی، تأثیرگذار واقع خواهد شد زیرا می‌تواند جزئیات مربوط به عمق تصاویر را به ثبت برساند. Mate SE تنها 7.6 میلی‌متر ضخامت دارد؛ طول و عرض آن نیز به ترتیب 156.5 در 75.3 میلی‌متر است.

image

فبلت Mate SE از یک باتری 3340 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند؛ با توجه به اینکه Honor 7X فاقد پشتیبانی از شارژ سریع است، نسخه تغییر برند یافته آن یعنی میت SE نیز چنین قابلیتی را ارائه نخواهد داد. ضمن اینکه این فبلت، مانند درگاه یواس‌بی Type-C است و از میکرو یواس‌بی بهره می‌گیرد؛ جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز در لبه‌ی پایین گوشی قرار گرفته است.

باید اشاره کرد که فبلت جدید هوآوی از یک حسگر اثرانگشت در پنل پشتی استفاده می‌کند؛ با این‌حال، فعلاً نمی‌دانیم مانند Honor 7X به سیستم تشخیص چهره مجهز خواهد شد یا خیر. البته میان‌رده Honor نیز سیستم تشخیص چهره پیشرفته مانند آیفون 10 ارائه نمی‌دهد؛ تنها از دوربین سلفی به منظور تشخیص چهره کاربران استفاده می‌کند.

روی میت SE، سیستم‌عامل اندروید 7.0 نصب شده است و مانند دیگر گوشی‌های هوآوی انتظار داریم که این مدل با رام EMUI ارائه شود. البته احتمال می‌دهیم مدل مذکور در آینده‌ای نزدیک به اندروید اوریو 8.0 و رام EMUI 8.0 هوآوی به‌روزرسانی شود. این فبلت در دو رنگ خاکستری و طلایی به بازار عرضه خواهد شد و برچسب قیمتی 250 دلاری دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۲۹
مقلد محض که هنگ تی سیه با گوشی فوق کپی هنگی galaxy u ultra که خودشو مسخره عام و خاص کرد :)))))))))))))))

Armin

۱۳۹۶/۱۱/۲۹
هواوی با خودش چند چنده?? ۳ ۴ مدل با نام های مختلف با یک نوع سخت افزار و ظاهر های خیلی مشابه هر ماه معرفی میکنه??

erfan

۱۳۹۶/۱۱/۲۹
نه خیر تقلید نکرده اسم اصلیش mate series هست که به اختصار گفتن seلطفا بدون دانسته نظر ندین و هواوی رو بدنام نکینید

yashar2080

۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اینم که شده مقلد محض....آیفون se... هواویی میت Se...

حسینی

۱۳۹۶/۱۱/۲۹
با سلام و خسته نباشید هواوی و دیگر گوشیهای چینی ..... دیگر خسته کننده شده اند و نیازی نیست به طرح جدید و ایده تازه فقط با اسم عوض کردن گوشی بیرون میدهند ....... تشکر