خانهاخبار
عرضه ZenFone 5 ایسوس با طراحی مانند آیفون 10 و بریدگی در بالای نمایشگر!

عرضه ZenFone 5 ایسوس با طراحی مانند آیفون 10 و بریدگی در بالای نمایشگر!

تصاویر شماتیک جدید، گوشی ZenFone 5 و ZenFone 5 Lite ایسوس را فاش می‌کند؛ هر دو مدل به دوربین دوگانه مجهز خواهند شد و حاشیه‌های باریکی دارند.
۱۳۹۶/۱۱/۲۶

اپل بنابر دلایل مختلفی، ناچار شد تا بریدگی در بالای نمایشگر گوشی 1000 دلاری آیفون 10 ایجاد کند؛ این بریدگی، محل جای‌گیری سنسورهای ضروری و بلندگوی مخاطب است. با توجه به ایجاد بریدگی در بالای صفحه‌نمایش که برخی آن‌را نامناسب می‌خوانند، کوپرتینویی‌ها توانسته‌اند حاشیه‌های موجود در لبه‌ و پایین نمایشگر را کاهش دهند. برخی از سازندگان که اپل و تصمیماتش را پرستش می‌کنند، تصمیم گرفته‌اند تا محصولات جدید اندرویدی خود را با بریدگی در بالای نمایشگر ارائه دهند؛ با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش قرار نیست حذف شود!

ایسوس از جمله سازندگانی است که تصمیم دارد گوشی را با طراحی مانند آیفون 10 اپل عرضه نماید. این شرکت تایوانی برای برگزاری مراسم خبری در اواخر ماه فوریه برنامه‌ریزی کرده است و از جمله محصولاتی که در نمایشگاه MWC 2018 ارائه می‌دهد، می‌توان به مدل ZenFone 5 اشاره کرد. گوشی جدید ایسوس از بریدگی در بالای نمایشگر برخوردار است؛ با این وجود، همچنان حاشیه‌ی کمی در پایین صفحه‌نمایش وجود دارد.

image

آنچه گوشی ZenFone 5 ارائه خواهد داد، با طراحی گوشی‌های سری P20 هوآوی مشابه است؛ گفته می‌شود جانشین P10 و P10 Plus از بریدگی در بالای نمایشگر خود بهره‌ می‌گیرند و حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش حذف نخواهد شد! ایسوس، حتی از چینش عمودی دوربین دوگانه آیفون 10 الگوبرداری کرده است؛ به همین جهت، سنسورهای دوربین در ZenFone 5 به صورت عمودی در زیر یک‌دیگر قرار گرفته‌اند. با این‌حال، فلاش LED خارج از ماژول دوربین است.

با اینکه حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش حذف نشده اما بسیار باریک است؛ به همین جهت، دکمه‌ی فیزیکی Home در پایین نمایشگر قرار ندارد. ضمن اینکه حسگر اثرانگشت به پنل پشتی منتقل شده است. باید اشاره کرد که گوشی جدید از یک بلندگو در لبه‌ی پایین برخوردار است و به پورت USB Type-C مجهز می‌شود؛ با وجود تأثیر پذیرفتن از طراحی آیفون 10، گوشی ZenFone 5 با جک 3.5 میلی‌متری صدا همراه شده است. دکمه‌ی فیزیکی پاور و کلید یکپارچه تنظیم صدا در لبه‌ی سمت راست گوشی قرار دارد.

image

دیگر مدلی که به همراه ZenFone 5 در اواخر ماه فوریه معرفی خواهد شد، ZenFone 5 Lite است؛ طرح شماتیک به‌دست آمده، به حاشیه‌های باریک در اطراف نمایشگر کشیده این گوشی اشاره دارد. ضمن اینکه مدل «لایت» ZenFone 5 به دوربین دوگانه مجهز شده است و از حسگر اثرانگشت در پنل پشتی بهره می‌گیرد. این گوشی، فاقد درگاه یواس‌بی نوع سی است و با پورت Micro USB همراه خواهد شد. طرح شماتیک به‌دست آمده، نشان می‌دهد که ZenFone 5 Lite به بلندگوی دوگانه در لبه‌ی پایینی خود مجهز خواهد بود و جک 3.5 میلی‌متری صدا در لبه‌ی بالای گوشی جای گرفته است. ضمن اینکه نوارهای پلاستیکی آنتن در بالا و پایین قاب پشتی، به عرضه گوشی جدید ایسوس با پنل پشتی از جنس فلز اشاره دارد.

جدا از این دو مدل، به‌نظر می‌رسد ZenFone 5 Max با باتری با ظرفیت بالا و نمایشگر کشیده در حال توسعه باشد. هنوز مشخص نیست چه تعداد از گوشی‌های سری ZenFone 5 در ماه فوریه شود؛ ایسوس تنها زمان معرفی گوشی‌های جدیدش را اعلام نموده و به قابلیت‌های احتمالی گوشی‌های جدید خود، اشاره‌ای نکرده است!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

rafa_

۱۳۹۶/۱۱/۲۶
خدا پدر اپلو بیامرزو با طرحی که زد