خانهاخبار
انتشار نسخه نهایی اندروید اوریو برای گلکسی اس 8 متوقف شد!

انتشار نسخه نهایی اندروید اوریو برای گلکسی اس 8 متوقف شد!

پس از اعلام پایان دوره بتای اندروید اوریو برای S8 و S8 Plus در هفته‌های اخیر، از چند روز پیش شاهد انتشار نسخه نهایی این سیستم عامل بودیم، اما به نظر می‌رسد که سامسونگ روند انتشار اندروید اوریو نهایی را برای پرچم‌داران مذکور متوقف کرده است. گفته می‌شود این اقدام سامسونگ احتمالا به خاطر بروز باگ در نسخه نهایی اوریو صورت گرفته است.
۱۳۹۶/۱۱/۲۶

وب‌سایت SamMobile روز گذشته در طی گزارشی اعلام کرد که کمپانی سامسونگ انتشار نسخه نهایی اندروید 8.0 اوریو را برای دوگانه گلکسی اس8 و اس8 پلاس به طرز غیرمنتظره‌ای متوقف کرده است. این خبرگزاری همچنین اشاره کرده سازنده مذکور همه فایل‌های فرم‌ور که قبلا منتشر کرده بود را هم از سرورهایش پاک کرده است. این اقدام کمی پس از آغاز انتشار نسخه نهایی اندروید اوریو برای کاربرانی که در برنامه بتا شرکت نکرده بودند، از سوی سامسونگ صورت گرفت، اما هنوز علت اصلی آن مشخص نشده است. سامسونگ هم در این باره نظری نداده است اما حدس می‌زنیم که بروز باگ یا باگ‌های مهم پس از آغاز روند انتشار اندروید اوریو سازنده را وادار کرده است این روند را نیمه‌کاره متوقف کند.

image

خبرگزاری SamMobile همچنین به نقل از یک منبع آگاه اضافه کرده است که سامسونگ قصد دارد یک نسخه دیگر را از سیستم عامل اندروید اوریو برای دوگانه گلکسی اس8 توسعه دهد و آن را به‌زودی منتشر کند. بسیاری از کاربران در کشورهای آلمان، فرانسه، بلژیک، نروژ، لهستان، هند، ترکیه و امارات متحده عربی پیش از توقف انتشار این نسخه موفق به دریافت آن شدند و حالا دستگاه‌هایشان از اندروید 8.0 اوریو بهره می‌برد. همچنین برخی کاربران در انگلستان علاوه بر اکثر کاربرانی که در برنامه بتای این نسخه شرکت کرده بودند هم توانستند اندروید اوریو را روی گلکسی اس8 یا اس8 پلاس خود نصب کنند. از طرفی این اقدام تازه از سوی کمپانی سامسونگ احتمالا برنامه انتشار اندروید 8.0 اوریو را برای گلکسی نوت 8 تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. البته برنامه انتشار نسخه‌های بتا هم برای این فبلت هنوز اعلام نشده است.

فرم‌وری که سامسونگ از سرورهای خود پاک کرده است، با شماره نسخه G950/G955-FXXU1CRAP شناخته می‌شود. گزارش شده است نسخه نهایی پایدار و بدون باگ از اندروید 8.0 اوریو که انتظار می‌رود در آینده نزدیک برای گلکسی اس8 و اس8 پلاس منتشر شود، از Project Treble گوگل پشتیبانی نمی‌کند. ظاهرا امکان بهره گرفتن از این ویژگی برای سازندگانی که گوشی‌هایشان را با نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید معرفی و عرضه کرده‌اند و حالا قصد دارند آن را به روزرسانی کنند، اختیاری باقی می‌ماند. همان‌طور که می‌دانید، دوگانه گلکسی اس9 و اس9 پلاس تا دو هفته دیگر با سیستم عامل پیش فرض اندروید 8.0 اوریو رسما معرفی می‌شوند. این دو گوشی به خاطر بهره گرفتن از تازه‌ترین سیستم عامل گوگل با Project Treble هم سازگار هستند و همین موضوع باعث می‌شود قادر باشند به روزرسانی‌های نرم‌افزاری آینده را مانند بسته‌های امنیتی با کمترین تأخیر ممکن از زمان انتشار رسمی، دریافت کنند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

سعید

۱۳۹۷/۱/۲۰
دوستان برا گوشی اس۸ من اپدیت اندروید۹ اومده ایا اپدیت کنم؟

Mohammad

۱۳۹۷/۱/۷
خوب دیگه اندروید ۸ هم اومد دیگه مشکلی نیست
عالی شد
.?

مجتبی

۱۳۹۷/۱/۶
منم پشیمونم از خرید اس ۸ پلاس فقط به خاطر ندادن اندروید۸

مجتبی

۱۳۹۷/۱/۶
سامسونگ خجالت بکش مگه ما پول کم دادایم اس۸ پلاس رو گرفتیم فقط یه دلیل داره که آپدیت ا ندروید۸ روبه اس۸ واس۸ پلاس نمیده اونم فروش خوب اس ۹ هستش به خدا پشیمونم از انتخاب سامسوتگ

Mohammad

۱۳۹۶/۱۲/۱
Just SAMSUNG JUST S8