خانهاخبار
رتبه‌بندی بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نوت‌بوک دنیا: اچ‌پی اول، اپل چهارم

رتبه‌بندی بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نوت‌بوک دنیا: اچ‌پی اول، اپل چهارم

آمار فروش نوت‌بوک‌ها در سال 2017 نشان می‌دهد که واکنش بازار به مک‌بوک پروهای جدید آنقدر خوب بوده که توانسته این شرکت را یک رتبه در جدول برترین تولیدکنندگان نوت‌بوک دنیا بالا بکشد.
۱۳۹۶/۱۱/۲۶
image

اپل در بازار گوشیهای هوشمند با آیفونهایش جایگاه مناسبی دارد، اما در بازار نوتبوکها با وجود اینکه مکبوکهای با کیفیتی تولید میکند که فروش خوبی هم دارند، اما تا پیش از این رتبهای بهتر از پنجم نداشت و بالاتر از خود شرکتهای اچپی، لنوو، دل و ایسوس را میدید. اما به نظر میرسد در سال 2017 وضع برای اپل کمی بهتر شده است.

میزان فروش مکبوکهای اپل در سال گذشتهی میلادی 18 درصد رشد داشته و همین باعث شده این شرکت بتواند جایگاه ایسوس را در بازار نوتبوکها از آن خود کند. موسسهی TrendForce که این اطلاعات را منتشر کرده گفته که سال گذشته 164.7 میلیون نوتبوک به فروش رفته که نسبت به سال 2016 رشد 2.1 درصدی را نشان میدهد.

سلطان بازار نوتبوکها، اچپی، در نیمهی دوم سال گذشته رشد بیسابقهای را تجربه کرد و فروش نوتبوکهایش حتی از انتظارات خود این شرکت هم فراتر رفت. سال 2017 سهم شش تولیدکنندهی برتر نوتبوک دنیا یعنی اچپی، لنوو، دل، اپل، ایسوس و ایسر 86.8 درصد از بازار بود که پیشبینی میشود این سهم در سال 2018 به 89.1 درصد برسد. در ادامه تحلیل این موسسه را از وضعیت هر کدام از این شش شرکت در سالی که گذشت مرور میکنیم:

  • بلندپروازیهای اچپی در نیمهی دوم سال 2017 جواب داد و این شرکت با رشد خارقالعادهی فروشش در نیمهی دوم سال توانست رکوردشکنی کند و موفق به فروش 40 میلیون دستگاه در سال شود. عددی که رشدی 10.5 درصدی نسبت به سال 2016 را نشان میدهد. اچپی در سال 2017 با در دست داشتن 24.3 درصد از سهم بازار نوتبوکها، بزرگترین تولیدکنندهی این محصولات باقی ماند.
  • افت فروش لپتاپهای لنوو همچنان ادامه دارد. هرچند که این شرکت سال گذشته عرضهی محصولاتش در آسیا و اروپا را افزایش داد، اما باز هم نتوانست فروش ضعیفش در نیمهی اول سال 2017 را جبران کند که نتیجهی آن افت 4.9 درصدی فروش سالانهاش نسبت به سال 2016 شد. عملکرد ضعیفتر این برند نسبت به سال قبل باعث شد که سهمش از بازار به 20.2 درصد افت کند، با این وجود همچنان در ردهی دوم برترین تولیدکنندگان نوتبوک دنیا قرار دارد.
  • دل به لطف انعقاد قرارداد با دولت آمریکا و البته رشد فروش کرومبوکهایش، توانست 0.5 درصد فروش سالانهاش را افزایش دهد و در نهایت با سهم 15.2 درصدی از بازار نوتبوکها، جایگاهش را به عنوان سومین تولیدکننده برتر نوتبوک حفظ کرد.
image
  • نسخههای جدید مکبوک پرو به اپل کمک کردند که فروش سالانهاش را 18 درصد افزایش دهد که بیشترین رشد بین شرکتهای فعال در این حوزه در سال گذشته محسوب میشود. سهم این شرکت از بازار نوتبوکها هم با رشد 1.3 درصدی به 9.6 درصد رسید تا کوپرتینوییها بتوانند با پشت سر گذاشتن ایسوس، رتبهی چهارم برترین تولیدکنندگان نوتبوک را از آن خود کنند.
  • ایسوس در سالهای اخیر استراتژی تولید محصولش را تغییر داده و تولید مدلهایی که سود کمی دارند را تا حد زیادی کاهش داده است. این سیاستها میزان فروش این شرکت را تحتتاثیر قرار داده است، باعث شده سهمش از بازار به 9.5 درصد سقوط کرده و رتبهی چهارم را به اپل تقدیم کند.
  • ایسر همچنان به رشد بیوقفهاش در بازار کرومبوکها ادامه میدهد و به لطف همین محصولاتش و فروش خوبشان در بازار آمریکای شمالی، سال 2017 رشد 0.6 درصدی در فروش سالانهاش را تجربه کرده است. این شرکت اکنون با در دست داشتن 8 درصد از سهم بازار در رتبهی ششم قرار دارد.

image

 

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Ali Reza

۱۳۹۶/۱۱/۲۷
آفرین لنوو دومه هنوز . محصولات Lenovo عالیه من لپ تاپش رو دارم شب و روز روشنه ولی ما شالله مثل تراکتور کاریه

HakhamaneshS

۱۳۹۶/۱۱/۲۶
فقط دل