خانهاخبار
پیشرفت دولت بریتانیا در توسعه نوعی هوش مصنوعی برای تشخیص ویدیوهای افراط گرایانه

پیشرفت دولت بریتانیا در توسعه نوعی هوش مصنوعی برای تشخیص ویدیوهای افراط گرایانه

یکی از معضلاتی که جهان با آن دست به گریبان است، افراط گرایی است و سرویس‌های به اشتراک‌گذاری ویدیو و شبکه‌های اجتماعی همواره در تلاش بودند تا ویدیوهای خشونت آمیز و مرتبط با اقدامات افراط گرایانه را از معرض نمایش عموم حذف نمایند.
۱۳۹۶/۱۱/۲۶

به لطف اینترنت و رشد چشم‌گیر شبکه‌های اجتماعی، گروه‌های افراط گرا به راحتی می‌توانند محتوای مورد نظر خود را با دنیا به اشتراک بگذارند و به راحتی اهداف و نیات خود را تبلیغ کنند. کمپانی‌هایی مانند گوگل و زیر مجموعه‌اش یوتیوب، فیس‌بوک و توییتر با معرفی ابزارهای گوناگون سعی دارند تا با این وضعیت مبارزه کنند. اما دولت بریتانیا معتقد است که این اقدامات کافی نیست.

image

وزارت کشور بریتانیا به تازگی اعلام کرد که نوعی هوش مصنوعی را توسعه داده است که می‌تواند به یافتن ویدیوهایی با محتوای افراطی کمک کند. در واقع آن‌چه توسعه یافته یک نمونه‌ کاملا موفق است که با دقت بالای ۹۹.۹۹ درصد به انجام وظیفه‌اش می‌پردازد. طرز کار این هوش مصنوعی این گونه است که هم‌زمان با آپلود ویدیو در سرویس‌ها یا شبکه‌ها، محتوای ویدیو را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد و از بارگذاری آن برای بار اول جلوگیری می‌کند.

با این تفاسیر، ویدیوهای مذکور هرگز با اولین اقدام وارد فضای اینترنت نخواهند شد و پس از آن بسیار طول می‌کشد تا ویدیوها ذخیره شوند و از آن‌ها کپی تهیه شود. این روش در مقایسه با ۳۶ ساعت یا بیشتر که زمان رایج برای حذف ویدیو از سوی شرکت‌هاست بسیار کارآمدتر است، زیرا در مدت زمان ذکر شده این ویدیو هزاران بار منتشر و دیده می‌شود.

وزیر کشور بریتانیا در مصاحبه با بی‌بی‌سی اعلام کرد که او از احتمال اجبار شرکت‌ها برای استفاده از این فناوری جلوگیری نکرده است و گفت:

ما قصد نداریم نقش قانون گذار را ایفا کنیم، اما به این نتیجه رسیده‌ام که بهترین راه برای اقدام (علیه نشر افراط گرایی) وبرای دریافت بهترین نتیجه، این است که یک انجمن رهبری این صنعت را داشته باشیم، مانند آن‌چه ما به آن رسیده‌ایم. این امر نیاز به پیوند کمپانی‌های بزرگ‌تر در تعامل با کمپانی‌های کوچک است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۲۶
اگه واقعی باشه خیلی خوبه
متاسفانه هر وقت به نفعشون باشه بدترین و افراط گرایانه ترین ویدیو ها رو کاری ندارن ولی یه عکس 2 تا آدم رو بدون دلیل حذف میکنن
دقیقاً مثل سازمان ملل