خانهاخبار
به زودی شهروندان ایالت آریزونا می‌توانند مالیات خود را با بیت‌ کوین پرداخت کنند

به زودی شهروندان ایالت آریزونا می‌توانند مالیات خود را با بیت‌ کوین پرداخت کنند

ارز دیجیتالی پدیده جدیدی است که بانک‌داری را با دنیای دیجیتال پیوند می‌دهد. معروف‌ترین این ارزها Bitcoin نام دارد که در چند ماه گذشته فراز و نشیب‌های زیادی به خود دیده است. به تازگی استفاده از این ارز در تبادلات مالی رواج یافته است.
۱۳۹۶/۱۱/۲۵

چند روز پیش در خبرها اعلام شد که اولین تجارت با بیت کوین بین دو کشور ترکیه و روسیه و برای معامله محموله گندم انجام شده است. امروز نیز خبر دیگری از امکان پرداخت مالیات با استفاده از بیت کوین حکایت می‌کند.

قانون گذاران ایالت آریزونا به بحث درباره موضوعی مشغول‌اند که نتیجه آن می‌تواند به تصویب استفاده از بیت کوین برای پرداخت مالیات منجر شود. مجلس سنای ایالت مذکور در هشتم فوریه لایحه‌ای را مطرح کرد و اگر لایحه ۱۰۹۱ به قانون تبدیل شود، مردم این منطقه می‌توانند با استفاده از ارز دیجیتال مالیات خود را بپردازند. مجلس نمایندگان آریزونا این لایحه را به بحث گذاشته و نمی‌توان گفت که این لایجه از همین حالا اجرایی است.

image

اگر چنین قانونی به تصویب نمایندگان برسد، شهروندان آریزونا می‌توانند با استفاده از بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال و استفاده از سیستم الکترونیکی دو سویه، مالیات خود را پرداخت کنند. البته پس از تایید این لایحه، مدتی زمان نیاز است تا اطمینان حاصل شود که این سیستم بی‌نقص به کار خود می پردازد. طبق اعلام Cointelegraph،‌ ایالت مذکور می‌تواند از سال ۲۰۲۰ از این روش استفاده کند.

اما اگر همه چیز به خوبی پیش برود، پس از جمع آوری بیت کوین‌ها یا سایر ارزها، با آن‌ها چه خواهند کرد؟ با توجه به متن این لایحه، دپارتمان مالیات باید ارز دیجیتالی دریافت شده را تا ۲۴ ساعت پس از دریافت به نرخ روز دلار ایالات متحده تبدیل و حساب مالیاتی پرداخت کننده را هم با دلار تسویه کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۱/۲۵
بیت‌کویین همان پولِ بی‌پشتوانه‌س