خانهاخبار
گوشی اندرویدی مشابه آیفون X با اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر معرفی شد

گوشی اندرویدی مشابه آیفون X با اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر معرفی شد

پس از معرفی آیفون X، بسیاری از شرکت‌ها از زبان طراحی این گوشی هم در بخش پشتی و به خصوص طراحی دوربین و هم از بریدگی بالای صفحه نمایش آن ایده گرفته‌اند. اما این بار محصول کپی شده مورد نظر به یک ویژگی منحصر به فرد مجهز شده است که در خود آیفون ۱۰ ندیده‌ایم.
۱۳۹۶/۱۱/۲۵

ظاهرا باید سال ۲۰۱۸ را سال بریدگی بالای نمایش‌گر نامید! در سال گدشته اسنشال و سپس اپل در پرچم‌داران خود از این طراحی استفاده نمودند و حالا اکثر شرکت‌های کوچک و بزرگ با الهام از این ایده، به تولید گوشی‌های مشابه با محصول این دو شرکت مشغول‌اند.

این بار کمپانی چینی Doogee در پنل جلوی گوشی هوشمند Doogee V خود از طراحی مشابه با آیفون X استفاده کرده است؛ صفحه نمایش حاشیه بسیار باریکی دارد و در بالای آن یک بریدگی وجود دارد که دوربین‌ و سنسورهای جلوی گوشی در آن قرار گرفته و در گوشه‌های چپ و راست آن ادامه نمایش‌گر دیده می‌شود. در این گوشی خبری از کلید هوم برای قرار دادن سنسور اثر انگشت نیست. همچنین در پشت گوشی نیز چنین سنسوری را مشاهده نخواهید کرد.

image

 

از ویژگی‌های جالب این گوشی این است که همچنان اسکنر اثر انگشت خود را حفظ نموده، اما این بار سنسور مذکور در نمایش‌گر دستگاه قرار گرفته است. Doogee V یکی از اولین گوشی‌هایی است که به این نوع سنسور مجهز شده، اما شرکت Synaptics که توسعه دهنده این سنسور است وعده داده که همه تولید کنندگان می‌توانند از این فناوری بهره بگیرند. بنابراین، در سال جاری و یا سال آینده شاهد حضور اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در نمایش‌گر گوشی‌های جدید خواهیم بود. تولید کننده چینی هنوز اعلام نکرده است که از فناوری شرکت Synaptics استفاده کرده است یا نه، اما مسئله مهم این است که سنسور مذکور کار خود را انجام می‌دهد.

استفاده از اسکنر اثر انگشت به این معنی است که گوشی چینی از فناوری امنیتی جدیدی مانند Face ID بی بهره است. بنابراین، استفاده از بریدگی بالای نمایش‌گر غیر ضروری به نظر می‌رسد. البته می‌توان دلیل وجود notch را سعی تولید کننده در هر چه شبیه‌تر کردن محصول خود به آیفون X دانست. در این بریدگی یک اسپیکر، دوربین سلفی و سنسور نور قرار دارند. Doogee جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را از گوشی خود حذف نکرده است و در کنار آن از درگاه USB-C بهره گرفته است.

از سایر مشخصات سخت افزاری، قیمت و مکان عرضه خبری در دست نیست. اما در ماه گذشته ایوان بلاس، افشاگر معروف، گفته بود که این گوشی به یک نمایش‌گر ۶.۲ اینچی مجهز است. تصویری که او منتشر کرده بود با تلفنی که امروز Doogee از آن رونمایی کرد شباهت بسیار زیادی دارد. طبق اعلام سازنده چینی، روز ۲۷ فوریه جاری این گوشی به بازار عرضه خواهد شد.

اگر درباره مقایسه کیفیت این گوشی با آیفون X کنجکاو شده اید، بد نیست بدانید که گوشی‌های Doogee با رندرهای منتشر شده تفاوت زیادی داشتند و قیمت پایین آن‌ها نشان از مشخصات سخت افزاری رده پایین داشت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حامد

۱۳۹۶/۱۱/۲۵
نمیدونم چرا اینقدر طرفداری مارک اپل و سامسونگومیکنین! ومارکادیگ رو معمولا میکوبین!