خانهاخبار
شیائومی به دنبال عرضه گوشی مخصوص بازی است

شیائومی به دنبال عرضه گوشی مخصوص بازی است

براساس یک گزارش جدید، شرکت تابعه شیائومی با نام Blue Shark درنظر دارد تا گوشی گیمینگ جدیدی را به بازار معرفی کند. این مدل، سیستم خنک‌کننده قدرت‌مندی خواهد داشت.
۱۳۹۶/۱۱/۲۵

یکی از جدیدترین شرکت‌های تابعه شیائومی، تنها برای طراحی و توسعه گوشی‌های هوشمند گیمینگ فعالیت خواهد کرد و ممکن است اولین گوشی خود را در اوایل سال جاری میلادی ارائه دهد. Blue Shark، اخیراً صفحه رسمی را در شبکه‌ی اجتماعی چینی Weibo ایجاد کرده است. باید اشاره کرد که این شرکت، هنوز محصولی را معرفی نکرده است اما شاید این کار را به‌زودی انجام دهد زیرا یکی از گوشی‌های هوشمند Blue Shark، موفق به دریافت تأییدیه‎های لازم از یک آژانس ارتباطات در چین شده است.

اطلاعات فاش شده، حاکی از عرضه گوشی جدید این شرکت با سیستم‌ خنک‌کننده پیشرفته است؛ ضمن اینکه مدل مذکور به پردازنده قدرت‌مندی مجهز خواهد بود. اگر گمانه‌زنی‌ها مبنی بر توسعه گوشی گیمینگ توسط Blue Shark صحت داشته باشد، توجه به سیستم خنک‌کننده قدرت‌مند باعث تمایز این مدل از دیگر گوشی‌های بازار خواهد شد. در حال‎حاضر، تراشه‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند به اندازه کافی قدرت‏مند هستند تا بتوانید بازی‌های گرافیکی را به کمک آن‌ها اجرا کنید؛ هرچند، گوشی‌های هوشمند به دلیل افزایش دما در اثر فشار وارد شدن به سیستم پردازشی، تجربه‌ی کاربری یکسانی را ارائه نمی‌دهند. به همین جهت، توسعه یک سیستم‌ خنک‌کننده قدرت‌مند باعث رفع این مشکل خواهد شد.

image

هنوز مشخص نیست Blue Shark، چگونه سیستم خنک‌کننده گوشی پرچم‌دار جدیدش را طراحی خواهد کرد یا این سیستم، چه مشخصاتی دارد که باعث تمایز گوشی گیمینگ شرکت چینی خواهد شد. در حال‌حاضر شیائومی به صورت رسمی برای رقابت با سازندگان دیگر در بازار گوشی‌های گیمینگ، اعلام آمادگی نکرده است.

در صورتی‌که به دنبال یک گوشی قدرت‌مند در زمینه گیمینگ هستید، می‌توانید گوشی Razer Phone را خریداری کنید؛ شرکت Razer مدتی پیش به صورت رسمی از گوشی پرچم‌دار خود برای گیمینگ رونمایی کرد. این مدل، نمایشگری با نرخ بازسازی 120 هرتز دارد و پردازنده اسنپدراگون 835 کوالکام با هشت هسته پردازشی، قلب تپنده‌ی آن است. توجه Razer به بهبود مشخصات گوشی جدیدش در زمینه گیمینگ، باعث شده است تا این شرکت برخی از قابلیت‌ها را به فراموشی بسپارد؛ در حالی‎که بسیاری از سازندگان به دنبال کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر از محصولات خود هستند و محصولاتی مجهز به نمایشگر کشیده با نسبت تصویر 18 به 9 یا حتی فراتر از آن ارائه می‌دهند، گوشی گیمینگ Razer به نمایشگر 5.7 اینچی با نسبت ابعاد استاندارد 16 به 9 مجهز شده است. ضمن اینکه حاشیه‌های اطراف نمایشگر، ضخیم بوده و دوربین گوشی نیز در حد و اندازه پرچم‌داران دیگر بازار نیست.

به جزء شیائومی، شرکت ایسوس نیز احتمالاً گوشی گیمینگ به بازار عرضه خواهد کرد. شایعه شده است گوشی گیمینگ ایسوس در اواخر سال جاری میلادی به صورت رسمی معرفی خواهد شد؛ البته مشخص نیست، این مدل چه مشخصات سخت‌افزاری خواهد داشت یا چه قابلیت‌هایی دارد.

شیائومی در سال گذشته، عملکرد بسیار خوبی داشته و تقریباً میزان عرضه گوشی‎های هوشمند خود را به دو برابر افزایش داده است. باید دید ورود شیائومی به حوزه‌های تخصصی نظیر گوشی‌های گیمینگ، سودآوری این شرکت را تا چه اندازه تغییر می‎دهد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)