خانهاخبار
صدور مجوز بلوتوث برای پرچم‌داران Galaxy S9 سامسونگ

صدور مجوز بلوتوث برای پرچم‌داران Galaxy S9 سامسونگ

با نزدیک شدن به تاریخ رونمایی رسمی از دوگانه پرچم‌دار Galaxy S9 سامسونگ، بازار خبرها درباره این گوشی‌ها حسابی داغ است. گزارش صدور مجوز بلوتوث 5.0 برای گوشی‌های مذکور روز گذشته منتشر شد.
۱۳۹۶/۱۱/۲۵

کمپانی سامسونگ قصد دارد دوگانه پرچم‌دار Galaxy S9 و S9 Plus خود را در تاریخ 25 فوریه (6ام اسفند) در خلال رویداد اختصاصی آنپکد رسما معرفی کند. به همین خاطر مدتهاست که شاهد انتشار خبرها و گزارش‌های متعدد در این باره هستیم. این گوشی‌ها در روزهای اخیر در پایگاه‌های بنچمارک مختلف دیده شدند و دیروز هم گزارش دیگری منتشر شد و از اخذ مجوز بلوتوث نسخه 5.0 برای دوگانه مذکور خبر داد. البته به نام تجاری مشخصی در این مجوز اشاره نشده است و Galaxy S9 و S9 Plus ظاهرا با اسم رمزشان مجوز را دریافت کرده‌اند. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، شناسه این مدل‌ها به ترتیب SM-G960F و SM-G965F است.

مجوز بلوتوث 5.0 برای Galaxy S9

دوگانه پرچم‌دار Galaxy S9 سامسونگ همچنین چندی پیش موفق به دریافت مجوز از کمیسیون ارتباطات آمریکا (FCC) شدند. این مجوز از نظر عرضه دستگاه‌های هوشمند در کشور آمریکا اهمیت دارد و هیچ دستگاهی پیش از دریافت آن نمی‌تواند در بازار مذکور عرضه شود.

این گوشی‌ها حالا مجوز بلوتوث نسخه 5.0 را هم دریافت کرده‌اند و یک گام دیگر به عرضه نزدیک شده‌اند. از طرفی دریافت این مجوز برای دوگانه تازه پرچم‌دار سامسونگ اصلا عجیب نیست، چراکه این غول تکنولوژی سال گذشته هم پرچم‌دارانش را به بلوتوث نسخه 5.0 مجهز کرده بود. دوگانه Galaxy S8 و S8 Plus درواقع اولین گوشی‌های سامسونگ بودند که از بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی می‌کردند. سامسونگ پس از آن هم فبلت Galaxy Note 8 و گوشی‌های سری Galaxy A8 (2018) را به بلوتوث نسخه 5.0 مجهز کرد.

image

 

همان‌طور که گفتیم، دوگانه Galaxy S9 و S9 Plus با شناسه‌های SM-G490F و SM-G495F موفق به دریافت مجوز بلوتوث 5.0 شده‌اند و این اولین باری نیست که کمپانی سامسونگ مجوزهای مختلف گوشی‌های تازه‌اش را با شناسه دریافت می‌کند. لازم است درباره این مجوز تازه همچنین بگوییم علاوه بر نسخه‌های جهانی، نسخه‌های آمریکا، کانادا و چین هم مجوز فوق را دریافت کرده‌اند.

image

 

گفته می‌شود که دوگانه Galaxy S9 به طور کلی شبیه نسل قبلی هستند و تنها کمی نسبت به Galaxy S8 بهبود یافته‌اند. برای مثال، نسل تازه با توجه به بازار هدف به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 یا اگزینوس 9810 مجهز می‌شود حاشیه‌های هر دو مدلش هم کمی باریک‌تر شده است. البته در این میان Galaxy S9 بیشت‌تر شبیه نسل قبلی طراحی شده است و همچنان از دوربین اصلی تکی و 4 گیگابایت رم بهره می‌برد. البته لازم به ذکر است که دیافراگم دوربین آن از 1.5 تا 2.4 متغیر خواهد بود. از طرفی Galaxy S9 Plus دوربین اصلی با لنزهای دوگانه خواهد داشت و با قیمتی بیشتر از نسل قبلی و S9 کوچک‌تر عرضه می‌شود. با توجه به معرفی این دو گوشی در اواخر ماه فوریه انتظار می‌رود که روند عرضه‌شان از چند هفته بعد و در ماه مارس رسما آغاز شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)