خانهاخبار
لانچر مایکروسافت برای اندروید اکنون با دستیار کورتانا یکپارچه شده است

لانچر مایکروسافت برای اندروید اکنون با دستیار کورتانا یکپارچه شده است

بر اساس سیاست‌های ساتیا نادلا، مدت‌هاست مایکروسافت با ارائه نرم‌افزارهای کاربردی و جذاب در پلتفرم‌های محبوب موبایل، اندروید و iOS حضور پیدا کند و از این طریق جایگاه خود را در دنیای گوشی‌های هوشمند حفظ نماید. یکی از معروف‌ترین این برنامه‌ها، لانچر مایکروسافت است که پیش از این با نام Arrow شناخته می‌شد.
۱۳۹۶/۱۱/۲۵

مایکروسافت به تازگی نسخه ۴.۶ از لانچر اندروید خود را منتشر کرد که مهم‌ترین ویژگی آن، یکپارچه شدن با دستیار دیجیتالی این شرکت، کورتانا است.

در این به‌روزرسانی کاربر می‌تواند از تصاویر روزانه Bing به عنوان تصویر زمینه صفحه اصلی یا صفحه قفل گوشی و یا هر دو استفاده نماید. همچنین می‌توان انتخاب نمود که کدام مخاطب را در People card قرار دهد و محتوا یا اپلیکیشن جستجو شده را به صفحه اصلی پین کند.

لانچر مایکروسافت امکان تغییر والپیپر، استفاده از تم‌ها و آیکون پک‌ها را فراهم نموده است و کاربر می‌تواند فید مختص خود را که شامل اخبار، رویدادهای تقویم، مخاطبین و ... است را شخصی سازی کند. با استفاده از قابلیت جستجوی یونیورسال می‌توان هم‌زمان در وب و در محتوای موجود در گوشی به جستجوی موارد مد نظر پرداخت. همچنین امکان مشاهده عکس‌های ثبت شده با گوشی از طریق رایانه ویندوزی نیز وجود دارد.

image

 

دستیار صوتی کورتانا در این نسخه مانند اپلیکیشن اصلی کورتانا برای اندروبد کار می‌کند و بر اساس توضیحاتی که برای این لانچر در پلی استور ذکر شده است، کورتانا می‌تواند در برقراری تماس صوتی، زمان‌ بندی قرار ملاقات، تغییر والپیپر، اتصال به رایانه یا خواندن سر خط خبرها به کاربر کمک نماید. فهرست کارکردهای جدید این نسخه به شرح زیر است:

  • آموزش کارهایی که کورتانا قادر به انجام آن است با استفاده از راهنمایی‌ها و پیشنهادات
  • فعال کردن کورتانا از طریق کارت فید کورتانا، نوار جستجو، میان‌بر، ژست حرکتی شامل دوبار لمس بالا و لمس و نگه‌داشتن طولانی مدت کلید هوم
  • استفاده از کورتانا برای پایان دادن به کارهای ساده مانند پایان تماس، پیامک، جستجوی صوتی و باز کردن اپ‌ها
  • استفاده از کورتانا برای شخصی سازی گوشی، مانند تعویض تصویر زمینه، تعویض رنگ زمینه یا تم
  • استفاده از کورتانا برای ارسال تصاویر به رایانه
  • گفتگو با کورتانا
  • همگام سازی یادآور کورتانا با بخش To-Do لانچر
  • به کار گیری کورتانا برای آسان نمودن کارها: ثبت/ جستجو/ نمایش قرارهای ملاقات، یادآوری ارسال ایمیل و ...
  • خواندن اخبار با استفاده از کورتانا
  • کنترل تنظیمات سیستم از طریق کورتانا

در حال حاضر کورتانا در کشورهای آمریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا و چین با لانچر مایکروسافت یکپارچه شده است و به زودی مناطق بیشتری نیز به این فهرست اضافه می‌شوند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

وحید_انزلی

۱۳۹۷/۲/۱۹
معمولا در چنین اخبار و مقالاتی که به معرفی یک اپلیکیشن اختصاص دارد لینک دانلود (از منبع معتبر) رو هم ذکر میکردید! ?

حامد

۱۳۹۶/۱۱/۲۵
خیلی هم عالی مطمئن باشید حاصل همکاری دو ابرغول گوگل و مایکروسافت بسیار عالی خواهد شد