خانهاخبار
گلکسی اس 9 با تراشه اگزینوس 9810 فاش شد؛ قدرت‌مندتر از مدل مجهز به اسنپدراگون 845

گلکسی اس 9 با تراشه اگزینوس 9810 فاش شد؛ قدرت‌مندتر از مدل مجهز به اسنپدراگون 845

سامسونگ، Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus را در دو مدل با تراشه اگزینوس 9810 و اسنپدراگون 845 کوالکام عرضه خواهد کرد. نتایج به‎دست آمده از آزمون گیک‌بنچ، حاکی از عملکرد بهتر مدل‌‌های مجهز به تراشه پرچم‌دار سامسونگ است.
۱۳۹۶/۱۱/۲۴

شرکت سامسونگ به صورت رسمی از گوشی‌های Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus در تاریخ 25 فوریه در کنگره جهانی موبایل رونمایی خواهد کرد. این شرکت، سال گذشته دو نوع از پرچم‌داران S8 و S8 Plus را روانه بازار کرد؛ یک مدل به تراشه اگزینوس ساخت سامسونگ و مدل دیگر به تراشه اسنپدراگون کوالکام مجهز شده بود. امسال نیز انتظار داریم Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus در دو مدل با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام و اگزینوس 9810 سامسونگ عرضه شود. به دنبال افشای نسخه‌ای از Galaxy S9 Plus با تراشه اسنپدراگون 845 در گیک‌بنچ، به‌تازگی مدل Galaxy S9 با پردازنده اگزینوس 9810 سامسونگ فاش شده است.

فبلت 6.2 اینچی سامسونگ با شماره مدل SM-G965 عرضه خواهد شد؛ این در حالی است که مدل کوچک‌تر با شماره مدل SM-G960 ارائه می‌شود. مدل تازه فاش شده در آزمون گیک‌بنچ از شماره مدل SM-G960F برخوردار است؛ اگر گزارش اختصاصی جی‌اس‌ام را مبنی بر عرضه نسخه اگزینوس 9810 گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ در بازار ایران به خاطر داشته باشید، به این موضوع اشاره شد که حرف F به معنای نسخه جهانی کهکشانی‌های شرکت کُره‌ای است. به همین جهت، مدل تازه فاش شده در بازارهای اروپا و آسیا عرضه خواهد شد. با این‌حال، نسخه تک‌سیم Galaxy S9 در آزمون گیک‌بنچ مورد ارزیابی قرار گرفته است.

image

در بررسی تک هسته پردازشی، Galaxy S9 با تراشه اگزینوس 9810 موفق شده است امتیاز 3840 را به ثبت برساند؛ در ارزیابی چندین هسته پردازشی، امتیاز تراشه اگزینوس 9810 به 8894 می‌رسد. باید اشاره کرد که سایر مشخصات فاش شده از جمله چهار گیگابایت رم و اندروید اوریو 8.0 با گمانه‌زنی‌های قبلی پیرامون پرچم‌دار جدید سامسونگ هم‌سو است؛ مدل 5.8 اینچی پرچم‌داران جدید سامسونگ با چهار گیگابایت رم همراه خواهد بود و مدل Plus به شش گیگابایت رم مجهز شده است.

برای مقایسه، گلکسی S9 Plus با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام امتیاز کم‌تری را به‌دست آورده است. این مدل در بررسی تک هسته پردازشی، به امتیاز نه‌چندان بالای 2214 رضایت داده است و در بررسی تمامی هسته‌های پردازشی، مدل اسنپدراگون S9 Plus در حدود 600 امتیاز، از برادر کوچک‌تر خود با تراشه اگزینوس 9810 عقب‌تر است.

image

تراشه اگزینوس 9180 از نسل دوم فرآیند ساخت 10 نانومتری استفاده می‌کند؛ این پردازنده، چهار هسته پردازشی رده‌بالا اگزینوس M3 با فرکانس حداکثری 2.9 گیگاهرتز دارد و چهار هسته دیگر آن با فرکانس 1.3 گیگاهرتز، پردازش محتوای سبک‌تر را برعهده گرفته‌اند. تراشه مذکور از واحد پردازشگر گرافیکی ARM Mali G72 MP18 بهره می‌گیرد و به مودم Cat.18 LTE مجهز شده است؛ بدین شکل، دست‌یابی به سرعت دانلود حداکثری 1.2 گیگابیت بر ثانیه امکان‌پذیر خواهد بود.

اسنپدراگون 845 کوالکام نیز بر مبنای نسل دوم فرآیند ساخت 10 نانومتری توسعه یافته است؛ این تراشه، هشت هسته پردازشی Kryo 385 دارد که روی فرکانس 2.8 گیگاهرتز عمل می‌کنند. واحد پردازشگر گرافیکی آدرنو 630 نیز برای تراشه مذکور درنظر گرفته شده است که رندر محتوای گرافیکی را برعهده دارد. جانشین اسنپدراگون 835 کوالکام، از مودم Snapdragon X12 LTE بهره می‌گیرد و سرعت دانلود حداکثری 1.2 گیگابیت بر ثانیه را ارائه خواهد داد. 

لازم به‌ذکر است که مدل‌های مجهز به پردازنده پرچم‌دار 2018 کوالکام، تنها در ایالات متحده و احتمالاً چین عرضه خواهند شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۲۵
اگزینوس سامسونگ همیشه بهترین بوده و خواهد بود

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۲۴
نسخه ی خاورمیانه و اروپا یکیه (اگزینوس) و نسخه چین و امریکا یکی(اسنپدراگون) . خوب و بد نداره جفتشون تقریبا در یک حدن . تو بعضی مدلا اسنپدراگون کمی قوی تر بوده حالا این دفعه نسخه ی اگزینوس یکم قوی تر شده

آريا

۱۳۹۶/۱۱/۲۴
نگاه عزيز من اسنپ رو ميدن به امريكا و چين بخاطر سياست هايي كه اين كشور دارن كه فقط مجوز ورود به گوشي هاي اسنپ ميدم و مدل جهانيش اكسينوس كه شامل همه كشورا بجز امريكا و چين ميشه .

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۱/۲۴
یعنی خوبشو میدن به ما
خرابشو میدن اروپا؟
اصلاً با منطق و قوانین فیزیک مخصوصاً جور در نمیاد

samuel1987

۱۳۹۶/۱۱/۲۴
در دنیای اندروید میشه گفت تنها exynos میتوانه با Apple A مبارزه کنه با این حال که به عنوان مثال این امتیاز exynos 9810 در عملکرد تک هسته ای از A11 با امتیاز قابل توجه عقب هست و در عملکرد چند هسته ای با اختلاف کم در حالی که snapdragon 845 بیشتر عقب خواهد بود طبق بنچمارک و البته نباید فراموش کرد مهم تر عملکرد خوب در عمل هست که مهمه که exynos تا قبل از نسخه 8895 خودش فقط در عملکرد تک هسته ای و گرافیکی نسبت به snapdragon عقب تر بود تا اینکه در نسخه 8895 عملکرد بهتری از خودش نشون داد در گرافیک و عملکرد تک هسته ای، به عنوان مثال exynos همیشه نسبت به تمام رقبای اندرویدی به ویژه snapdragon سرعت بیشتری در اجرای اپلیکیشن ها داشت و مصرف کمتر باطری که همه نمونه هاش مانند exynos نسخه 7420 در برابر اسنپدراگون 810 و exynos نسخه 8890 در برابر اسنپدراگون 820 رو یادشون هست که اکنون در عملکرد تک هسته ای و گرافیکی کمی بهتر شده و ضعف هاش برطرف و...