خانهاخبار
عرضه پرچمدار Xperia XZ2 Pro با نمایشگر 18:9 و اندروید اوریو 8.1

عرضه پرچمدار Xperia XZ2 Pro با نمایشگر 18:9 و اندروید اوریو 8.1

گوشی جدید سونی با نام تجاری XZ2 Pro در آزمون HTML5 فاش شده است؛ این گوشی رده‌بالا، نمایشگری کشیده با نسبت ابعاد 18 به 9 خواهد داشت.
۱۳۹۶/۱۱/۲۴

سونی در نمایشگاه MWC 2018 به منظور رونمایی از گوشی‌های جدید خود حضور پیدا خواهد کرد؛ انتظار می‌رود تعدادی از پرچم‌داران 2018 این شرکت در اواخر ماه فوریه معرفی شود. اخیراً یک اپراتور ایرلندی، به صورت ناخواسته اعلام کرده است که گوشی Xperia XZ2 توسط سونی عرضه خواهد شد. گمان می‌رود جانشین Xperia XZ1 در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی شود.

با این‌حال، گوشی رده‌بالای دیگری نیز عرضه خواهد کرد که با پسوند Pro از Xperia XZ2 متمایز خواهد شد. گمان می‌رفت مدل مذکور با نام تجاری Xperia XZ Pro ارائه شود؛ با این‌حال، گوشی جدید سونی با اسم‌ XZ2 Pro در آزمون HTML5 مورد ارزیابی قرار گرفته است و اطلاعات به‌دست آمده، بخشی از مشخصات‌ سخت‌افزاری آن‌را فاش می‌کند.

image

گوشی جدید سونی با شماره مدل H8116 در حال توسعه است و نتایج به‌دست آمده، به عرضه این مدل با سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 اشاره دارد. در لیست مشخصات به‌دست آمده، اشاره می‌شود جانشین Xperia XZ Premium به نمایشگری با نسبت تصویر 2 به 1 مجهز خواهد شد؛ البته رزولوشن اعلام شده، 848 در 424 پیکسل است اما این رزولوشن، وضوح نهایی نمایشگر XZ2 Pro نیست. عرضه گوشی جدید سونی با نمایشگر 18:9، حاکی از آن است که این مدل بر مبنای زبان طراحی Mirai توسعه خواهد یافت و خبری از ارائه زبان طراحی تکراری OmniBalance نیست! گوشی‌های Xperia سونی که در طی چند سال اخیر وارد بازار شده‌اند، از زبان طراحی Omni Balance استفاده می‌کنند.

گوشی جدید سونی H8116، برای اولین‌بار در ماه دسامبر 2017 در اسناد UAProfile فاش شده بود. آن‌طور که پیداست، این مدل به نمایشگری با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل مجهز خواهد شد. ضمن اینکه شایعاتی مبنی بر عرضه آن با نمایشگر اولد و رزولوشن 4K وجود دارد؛ سونی رسماً تأیید کرده است که برای عرضه گوشی‌های مجهز به نمایشگر اولد، سرمایه‌گذاری می‌کند. دیگر گوشی سونی که با شماره مدل H8166 شناخته می‌شود، احتمالاً نسخه‌ای از Xperia XZ2 Pro خواهد بود که وارد بازار می‌شود.

image

پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام با هشت هسته پردازشی، قدرت گوشی جدید سونی را تأمین خواهد کرد. دیگر مشخصات به‌دست آمده، حاکی از عرضه جانشین Xperia XZ Premium با دوربین دوگانه 18 و 12 مگاپیکسلی است؛ با اینکه سونی در طی چند سال اخیر به پیروی از تِرِندهای رایج بازار علاقه‌‍ای نشان نداده است اما با نسل جدید گوشی‌های پرچم‌دار خود، محصولاتی را نزدیک به استانداردهای روز ارائه خواهد داد. Xperia XZ2 Pro به دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی مجهز شده است و در دو مدل با 64 و 128 گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد؛ این مدل از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی می‌کند و بدنه آن، استاندارد IP68 را دریافت کرده است. گمان می‌رود یک باتری با ظرفیت 3420 میلی‌آمپر ساعت، انرژی لازم را برای نمایشگر و پردازنده پرچم‌دار جدید سونی تأمین کند.

با اینکه سونی از XZ2 Pro در ماه فوریه رونمایی خواهد کرد، بعید است این مدل را زودتر از ژوئن وارد بازار کند؛ شایعات حاکی از عرضه پرچم‌دار 2018 سونی با برچسب قیمتی 9000 یوآن (معادل با 950 دلار) است. گوشی Xperia XZ2 سونی نیز ممکن است طراحی مشابه با XZ2 Pro داشته باشد و حتی از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام استفاده کند؛ با این‌حال در سایر مشخصات، از گوشی 900 دلاری سونی متمایز خواهد بود. به همراه این دو مدل، گوشی کامپکت جدید سونی با نام XZ2 Compact معرفی خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Saeed

۱۳۹۶/۱۱/۲۴
عالیه