خانهاخبار
هرآنچه باید درباره رابط کاربری Experience 9.0 سامسونگ در اندروید اوریو بدانید

هرآنچه باید درباره رابط کاربری Experience 9.0 سامسونگ در اندروید اوریو بدانید

به زودی اندروید اوریو برای پرچم داران سامسونگ عرضه خواهد شد؛ با ارتقا نسخه سیستم عامل، قطعا رابط کاربری نیز تغییراتی تجربه خواهد کرد.
۱۳۹۶/۱۱/۲۴

رابط کاربری سامسونگ در گذشته با نام TouchWiz (تاچ ویز) معروف بود، اما مدتی است با نام Experience شناخته می‌شود و نسخه جدید آن Experience 9.0 خواهد بود. ویژگی‌های جدید سیستم عامل گوگل مانند حالت تصویر در تصویر و اعلانات بهبود یافته به این رابط کاربری افزوده خواهد شد، اما کره‌ای‌ها نیز مانند همیشه ویژگی‌های جدیدی را به نرم افزار خود می‌افزاید.

image

در ابتدا به سراغ صفحه کلید اختصاصی این شرکت می‌رویم؛ یک نوار ابزار جدید در بالای صفحه کلید قرار گرفته است که شامل میان‌برهایی مانند کیبورد ویژه GIF و حالت کار با یک دست است. تنظیمات صفحه کلید نیز ساده‌تر شده است تا آماده‌ سازی آن متناسب با نیاز شما، ساده‌تر شود. 

image
image
image

همچنین قابلیت استفاده از کنتراست بالا از مسیر زیر ممکن است:

Setting>> Accessibilty>> Vision>> High>> Contrast Keyboard

image

بخش ویژ‌ه‌ای با اموجی‌ها، GIF و استیکر‌های جالب در نظر گرفته شده است که بیان احساسات در پیام‌رسانی را ساده‌تر می‌کند.

image

مورد بعدی بخش جستجو است. گزینه جستجوی اپ‌ها مجددا طراحی شده و یافتن نتیجه مورد نظر (اپلیکیشن و یا سایر موارد) مرتبط‌‌تر و سریع‌تر است. در هنگام نوشتن کلمات در نوار  جستجو، فهرستی از پیشنهادات ظاهر می‌شود که از طریق آن می‌توانید سریع‌تر به محتوای دلخواه خود دست یابید. دسترسی به بخش جستجو از طریق پایین کشیدن انگشت روی صفحه اصلی گوشی امکان پذیر است.

image

جستجو در مخاطبین، تنظیمات، مدیریت فایل، ایمیل‌ها و ... از طریق کارت‌هایی نمایش داده می‌شود که می‌توان برای انجام سریع‌تر کارهای مورد نظر خود، از این کارت‌ها استفاده کرد.

image

علاوه بر جستجو در محتوای موجود در خود گوشی، می‌توانید به صورت آنلاین و در فروشگاه‌های نرم افزاری پلی استور و گلکسی اپس نیز به جستجو بپردازید.

image

مورد سوم دستیار صوتی بیکسبی است. در به روز رسانی جدید این دستیار دیجیتالی، وضعیت آب و هوای هر روز همراه با هشدار صبحگاهی آن روز نمایش داده می‌شود که البته موزیک و رنگ‌های پس زمینه نیز متناسب با وضعیت هوای همان روز انتخاب می‌شود. برای این کار پس از ورود به اپلیکیشن ساعت، باید گزینه Add را انتخاب و سپس گزینه Bixby Briefing را فعال نمود.

image

مورد چهارم جلوگیری از خستگی چشم با اعمال لنز رنگی است. یکی از ایراداتی که پس از آپدیت گوشی‌های ساموسنگ به اندروید نوقا به آن وارد بود، استفاده بیش از حد از رنگ سفید بود که در ابتدا برای بسیار از کاربران از نظر دیداری ناخوشایند بود. به علاوه،  خواندن متن در صفحات سفید ممکن است برای برخی افراد مشکل یا حتی آزار دهنده باشد و تمرکز آن‌ها را برهم بزند. برای جلوگیری از اذیت شدن آن دسته از کاربران که از چنین مشکلی رنج می‌برند، سامسونگ از حالتی به نام Color Lens بهره گرفته است که می‌توان به‌جای رنگ سفید پس زمینه، از رنگ‌های دیگری در آن استفاده کرد. فعال سازی این قابلیت از راه زیر امکان پذیر است:

Settings>> Accessibility>> Vision>> Color Lens

image

مورد پنجم به فضای ذخیره سازی ابری این شرکت، موسوم به سامسونگ Cloud مربوط است. با استفاده از یک میان‌بر ساده می‌توان در صفحه هوم گوشی به سامسونگ کلاد دسترسی پیدا کرد. برای این‌کار پس از ورود به بخش تنظیمات، وارد بخش Cloud and Accounts می‌شوید و Samsung Cloud را انتخاب می‌کنید. پس از آن در بخش More Options به سراغ Settings می‌روید و گزینه Show Samsung Cloud icon را فعال می‌نمایید. با ظاهر شدن آیکون مربوطه در صفحه اصلی گوشی، می‌توانید به سادگی وارد حساب ابری سامسونگ خود شوید.

image
image

پس از ورود به این محیط، میزان استفاده شده از این فضا و میزان باقی مانده را نمایش می‌دهد. 

image

در مورد ششم به قابلیت Samsung Connect می‌پردازیم. پس از دریافت آپدیت جدید رابط کاربری سامسونگ، می‌توان برای دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر به دستگاه‌های متصل به گوشی، کارت‌هایی را به داشبورد این برنامه اضافه کرد. این قابلیت را می‌توان در بخش More Options و سپس گزینه Manage dashboard و یافتن دستگاه یا عملکرد مورد نظر استفاده کرد.

image
image

پس از اضافه شدن کارت، با لمس و نگه داشتن آن می‌توانید مکان دلخواه قرار گیری‌اش را مشخص نمایید.

علاوه بر کارت‌ها، اتوماسیون نیز به سامسونگ کانکت افزوده شده است. شما می‌توانید بر اساس زمان، وضعیت دستگاه و یا مکان فیزیکی آن از اتوماسیون بهره بگیرید. برای مثال، می‌توانید تلویزیون را در زمان‌های مشخصی از روز خاموش یا روشن کنید. در صفحه اصلی اپلیکیشن گزینه Automations وجود دارد که می‌توان آن را فعال یا غیر فعال کرد یا وظیفه جدیدی به آن اضافه نمود.

image

هفتمین مورد به پیام‌ رسان دوگانه اختصاص دارد. با استفاده از این قابلیت، شخص می‌تواند از طریق یک گوشی به دو حساب مختلف در یک اپلیکیشن پیام رسانی دسترسی داشته باشد و همچنان به طور جداگانه از هر حساب استفاده کند. برای نصب یا حذف کپی هر یک از پیام‌رسان‌ها، باید به بخش تنظیمات و سپس منو Advanced Features و قسمت Dual Messenger مراجعه نمایید.

image

هنگامی که از اپلیکیشن کپی استفاده می‌کنید، یک نشان در پایین آیکون مربوط و همچنین صفحه اپلیکیشن به آن اضافه می‌شود تا از اشتباه گرفتن اپ اصلی و استفاده اشتباه از حساب دیگر جلوگیری شود. برای هر یک از این اپ‌های اصلی و کپی، باید از یک حساب جداگانه استفاده شود و با توجه به این‌که برخی پیام‌ رسان‌ها به ثبت شماره تلفن برای ایجاد حساب کاربری نیاز دارند، ممکن است برای استفاده از این نوع اپ‌ها در حالت پیام رسان دوگانه به دو شماره تلفن نیاز باشد.

image

مورد هشتم نسخه ارتقا یافته قابلیت استفاده از گوشی در حالت دسکتاپ یا همان DeX است. در به روز رسانی جدید، این قابلیت از مانیتورهای گوناگونی پشتیبانی خواهد کرد. در حال حاضر DeX از مانیتورهای +HD یا همان ۱۶۰۰ در ۹۰۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند اما پس از این از مانیتورهایی با کیفیت‌های FHD یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و WQHD یا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ نیز پشتیبانی خواهد کرد. با استفاده از رزولوشن بیشتر، قطعا تجربه کاربری نیز لدت بخش‌تر خواهد بود.

image

فعال سازی این قابلیت از طریق ورود به تنظیمات و سپس گزینه Screen resolution for Samsung DeX ممکن است.

image

صفحه اپلیکیشن‌ها نیز عریض‌تر شده و به جای نمایش اپ‌ها به صورت پاپ‌آپ، آن‌ها را به صورت تمام صفحه نمایش می‌دهد.

image

یکی دیگر از کاربردهای DeX که پیش‌تر به آن اشاره شده بود، استفاده از حالت دسکتاپ برای بازی‌های منتخب است. این قابلیت به زودی کاربردی‌تر خواهد شد. بازی‌های منتخب گیم لانچر سامسونگ در حالت دسکتاپ به صورت تمام صفحه نمایش داده می‌شوند، در نسخه جدید DeX از ماوس و صفحه کلید نیز پشتیبانی می‌کنند که بازی کردن را برای کاربران آسان‌تر خواهد کرد.

image

مورد آخر درباره اپلیکیشن ایمیل سامسونگ است. این اپ مدیریت ایمیل ممکن است به دلیل حضور رقبای قدرتمند‌تر مانند جی‌میل، خیلی مورد استقبال کاربران قرار نگیرد. اما سامسونگ با ارایه بهبودهایی قصد دارد تا کاربران را به استفاده از آن ترغیب نماید.

همزمان با دریافت نسخه جدید رابط کاربری، ایمیل نیز به قابلیت جدیدی مجهز می‌شود. این قابلیت عبارت است از تنظیم زمان مقرر و قابلیت Snooze ایمیل‌ها در زمان استفاده از Exchange ActiveSync است. با کشیدن هر ایمیل به سمت راست و انتخاب گزینه Due Date می‌توانید زمان مقرر را تعیین یا گزینه Snooze را فعال نمایید و پس از اتمام کار DONE را انتخاب نمایید.

image
image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (22 نظر)

Hony

۱۳۹۸/۵/۵
من s9 دارم برام اپدیت جدید اومده اولین بار 700 مگ بوده دان کردم گوشیم خاموش شد باز روشن شد دیدم باز اپدیت داره این 67 مگ بود باز دان کردم باز گوشیم خاموش شد باز روشن شد باز دیدم بازم اپدیت داره این باز 1 گیگ و 777 مگ بوده... اینو هنوز دان نکردم ولی چرا اینقد زیاده تازه هنوز اندرویدم 9نشده همون 8 ...چرا تموم نمیشه پسس؟

احسان

۱۳۹۷/۱۱/۱۴
گوشیت چیه

شقایق

۱۳۹۷/۹/۱
بله گوشی من که آپدیت شده

Mahtab

۱۳۹۷/۸/۲۱
گوشیم j7 prime 2 2018هست میخوام ببینم گوشی منم میتونه ارتقا بده؟

Mahtab

۱۳۹۷/۸/۲۱
من گوشیمsamsung j7 prime 2 (2018) منم میتونم سامسونگ اکسپرینسمو به ۹ ارتقا بدم؟؟ مال چه سری گوشی سامسونگه؟