خانهاخبار
تصویر فاش شده از فبلت Redmi Note 5 شیائومی با دوربین دوگانه

تصویر فاش شده از فبلت Redmi Note 5 شیائومی با دوربین دوگانه

تصویر رندری جدید، فبلت Redmi Note 5 شیائومی را با حاشیه‌های باریک و دوربین دوگانه به نمایش می‌گذارد. این فبلت به نمایشگر 6 اینچی مجهز خواهد بود.
۱۳۹۶/۱۱/۲۳

شرکت شیائومی، فبلت جدید Redmi Note 5 را در تاریخ 14 فوریه در هند عرضه خواهد کرد و به‌تازگی، تصویر رندر شده‌ای از این مدل به‌دست آمده است. برخی مدعی هستند که جانشین Redmi Note 4 به عنوان نسخه تغییر برند یافته ردمی 5 پلاس عرضه خواهد شد؛ این مدل میان‌رده، در اواخر سال گذشته معرفی شده بود. با این‌حال در صورت صحت تصویر ارائه شده، عرضه Redmi Note 5 به عنوان نسخه تغییر برند یافته ردمی 5 پلاس صحت ندارد زیرا این دو مدل از نظر طراحی، مشابه نیستند.

اگر به تصویر ارائه شده نگاه کنید، پنل پشتی Redmi Note 5 از جنس فلز است؛ ضمن اینکه فبلت جدید شیائومی به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود. حسگر اثرانگشت در پایین دوربین اصلی جای گرفته است. در مقایسه با ردمی 5 پلاس، باید گفت فبلت 5.99 اینچی از سری «ردمی 5» از یک دوبین استفاده می‌کند. در پنل پشتی Redmi Note 5، لوگوی Mi شیائومی جلب‌توجه می‌کند و کلیدهای فیزیکی نیز در لبه‌ی سمت راست گوشی گنجانده شده است. اگر تصویر ارائه شده صحت داشته باشد، حاشیه‌های اطراف نمایشگر فبلت جدید شیائومی، باریک‌تر از Redmi 5 Plus خواهد بود؛ ضمن اینکه جانشین Redmi Note 4 فاقد نمایشگری با گوشه‌های دارای انحنا است. این موضوع کمی عجیب به‌نظر می‌رسد زیرا ردمی 5 و ردمی 5 پلاس به نمایشگری با گوشه‌های گرد مجهز شده بودند.

image

در پنل پشتی، شیائومی احتمالاً از ترکیب دو سنسور 16 و 5 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد؛ برای عکای سلفی نیز، سنسور 8 مگاپیکسلی در حاشیه‌ی بالای نمایشگر جای خواهد گرفت. Redmi Note 5 نمایشگری مشابه با ردمی 5 پلاس دارد؛ هر دو مدل به صفحه‌نمایش 5.99 اینچی با رزولوشن Full HD+ و نسبت تصویر 2 به 1 مجهز شده‌اند. با این‌حال، فبلت «ردمی نوت 5» قدرت‌مندتر از نسخه «پلاس» ردمی 5 است زیرا تراشه اسنپدراگون 636 کوالکام با هشت هسته پردازشی 64 بیتی به آن قدرت می‌دهد.

مشابه با دیگر گوشی‌هایی که توسط شیائومی به بازار عرضه شده است، Redmi Note 5 با چهار گیگابایت رم همراه خواهد بود؛ انتظار داریم نسخه دیگری با حافظه رم کم‌تر در دسترس قرار بگیرد. مدل پایه Redmi Note 5 از 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برخوردار است اما نسخه گران‌قیمت‌تر این فبلت، 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد. برای فبلت جدید شیائومی، یک باتری 4100 میلی‌آمپر ساعت درنظر گرفته شده است که احتمالاً از شارژ سریع 3.0 پشتیبانی خواهد کرد.

سیستم‌عامل اندروید نوقا یا اندروید اوریو روی گوشی جدید شیائومی Redmi Note 5 اجرا خواهد شد؛ انتظار داریم رام MIUI برای فبلت جدید این شرکت درنظر گرفته شود. شرکت چینی تنها تأیید کرده است دو گوشی جدید از سری ردمی 5  را در تاریخ 14 فوریه در هند معرفی خواهد کرد؛ ممکن این دو گوشی، Redmi Note 5 و Redmi 5 باشند یا شیائومی، دو گوشی Redmi 5 و Redmi 5 Plus را به بازار عرضه نماید. شیائومی سال گذشته نیز، گوشی‌های مختلفی را از سری «ردمی» عرضه کرده بود و فبلت ردمی نوت 4 نیز توسط این شرکت چینی وارد بازار شده است؛ به همین جهت، بعید نیست نسل جدیدتر آن یعنی Redmi Note 5 به صورت رسمی معرفی شو.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mohammad.sh

۱۳۹۶/۱۱/۲۳
من redmi5plus گرفتم خیلی عالیه