خانهاخبار
مشخصات ZenFone 5 Lite ایسوس فاش شد؛ نمایشگر FHD و دوربین سلفی دوگانه 20 مگاپیکسلی!

مشخصات ZenFone 5 Lite ایسوس فاش شد؛ نمایشگر FHD و دوربین سلفی دوگانه 20 مگاپیکسلی!

شایعه‌پرداز معروف، مدعی است مدل میان‌رده ZenFone 5 Lite از گوشی‌های جدید ایسوس به نمایشگر کشیده با رزولوشن FHD+ و دوربین سلفی دوگانه مجهز خواهد شد.
۱۳۹۶/۱۱/۲۲

مدتی پیش، شرکت ایسوس دعوت‌نامه‌های مربوط به مراسم خبری خود را در نمایشگاه MWC 2018 در بارسلون، منتشر کرد. در این دعوت‌نامه، به محصولات احتمالی ایسوس و معرفی سری ZenFone 5 در اواخر ماه فوریه اشاره می‌شود؛ این دعوت‌نامه شامل #BACKTO5 است و همچنین عبارت «We Love Photo» را به نمایش می‌گذارد. لازم به‌ذکر است که عبارت مشابهی برای معرفی گوشی‌های ZenFone 4 ایسوس به‌کار گرفته شده بود.

ایسوس با استفاده از لوگوی «اسنپدراگون کوالکام» تأیید کرده است گوشی‌های جدیدش را با چیپ اسنپدراگون ارائه خواهد داد؛ ضمن اینکه سری ZenFone 5 بر عکاسی متمرکز شده‌‌اند. به‌تازگی، ایوان بلس مشخصات احتمالی گوشی ZenFone 5 Lite را به عنوان عضوی از سری ZenFone 5 گوشی‌های ایسوس، منتشر کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط این افشاگر سرشناس، گوشی جدید ایسوس به چهار دوربین مجهز خواهد شد؛ شرکت ایسوس از دو سنسور 20 مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی استفاده می‌کند و دو سنسور 16 مگاپیکسلی را برای عکاسی با دوربین اصلی در نظر گرفته است. 

باید اشاره کرد که ZenFone 5 Lite به عنوان مدل میان‌رده، مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندی در زمینه عکاسی دارد. با این‌حال، برخی مدعی هستند ایوان بلس در انتشار این توئیت اشتباه کرده و عبارت « 2 مگاپیکسل + 20 مگاپیکسل (سلفی) / 2 مگاپیکسل + 16 مگاپیکسل (دوربین عقب» مدنظر ایوان بلس بوده است ؛ به گفته‌ی آن‌ها، گوشی جدید ایسوس به دوربین سلفی 2 و 20 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد و در پنل پشتی، دو سنسور 16 و 2 مگاپیکسلی جای می‌گیرد. البته بعید است ایوان بلس، چنین اشتباهی را مرتکب شود؛ ضمن اینکه استفاده از سنسورهای ثانویه 2 مگاپیکسلی، ZenFone 5 Lite را نسبت به هم‌رده‌های خود چندان متمایز نخواهد کرد.

image

در ادامه نیز اعلام شده است که گوشی جدید ایسوس، نمایشگری کشیده با نسبت ابعاد FHD+ خواهد داشت؛ به همین جهت، نسبت تصویر نمایشگر، احتمالاً 18 به 9 خواهد بود. لازم به‌ذکر است که اندازه صفحه‌نمایش گوشی ZenFone 5 Lite، احتمالاً شش اینچی خواهد بود؛ ضمن اینکه سیستم‌عامل اندروید اوریو روی آن اجرا می‌شود. همان‌‍طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، گوشی‌های جدید ایسوس از پردازنده اسنپدراگون کوالکام استفاده خواهند کرد و مدل Lite از سری گوشی‌های ZenFone 5 ایسوس از این موضوع مستثنی نیست؛ البته نوع پردازنده به صورت دقیق مشخص نشده است.

عرضه گوشی‌های هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش کشیده به تِرِند در میان سازندگان تبدیل شده است؛ به همین جهت، ارائه‌ی مدل میان‌رده ZenFone 5 Lite با چنین سخت‌افزاری چندان دور از ذهن نبود! به جزء این مدل، گوشی‌های دیگری از سری ZenFone 5 عرضه خواهند شد که مدل ZenFone 5 Max احتمالاً یکی از آن‌ها محسوب می‌شود؛ این گوشی، باتری با ظرفیت بالا خواهد داشت و به نمایشگر بزرگ مجهز شده است.

شرکت ایسوس در حالی‌ به دنبال رونمایی از نسل جدید گوشی‌های ZenFone است که از عرضه نسل قبل به بازار، تنها چند ماه زمان می‌گذرد. این شرکت برای علاقه‌مندان به عکاسی سلفی و افرادی که به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه هستند، مدل ZenFone 4 Lite را با نمایشگر 5.5 اینچی FHD، دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی و دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی معرفی کرده بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)