تست همراه اول

سرویس خبر
21 بهمن 1396 ساعت 15:00
0 نظر

 

آیونیتی؛ رقیب جدی تسلا در شارژ سریع خودرو

کمپانی‌های بزرگ خودروسازی از نقشه ۴۰۰ ایستگاه شارژ سریع در اروپا رونمایی کردند. در این مطلب رقیب پیشتاز کمپانی تسلا در احداث ایستگاه‌های شارژ سریع را بشناسید.

آیونیتی، یک شبکه های-پاور شارژ خودروهای الکتریکی است که اخیرا نقشه ۴۰۰ ایستگاه خودرو آن در اروپا به نمایش درآمده است. هر کدام از این ایستگاه‌‌ها قرار است ظرفیت شارژ ۱۵۰ کیلووات را دارا باشند. بسیاری از کمپانی‌های بزرگ خودروسازی از جمله بی‌ام‌دبلیو، مرسدس بنز، فورد،  فولکس‌واگن و پورشه از این شبکه برای شارژ خودروهای الکتریکی خود استفاده می‌کنند.


 

این شرکت‌ها برنامه دارند تا با همکاری یکدیگر ۴۰۰ ایستگاه با حداکثر ظرفیت ۳۵۰ کیلووات را در سرتاسر اروپا تا سال ۲۰۲۰ احداث کنند. این کار با ۲۰ ایستگاه در سال ۲۰۱۷ شروع شده و قرار است تا پایان امسال این رقم به ۱۰۰ ایستگاه برسد.

این ایستگاه‌ها قرار است تا با همکاری شرکت‌های بزرگ «OMV»، «Circle K»  و «Tank & Rast» که شرکت‌های معروفی در زمینه خدمات بیرون شهری از جمله احداث ایستگاه‌های سوخت و مراکز استراحتی جاده‌ای هستند، در معابر اصلی در آلمان، نروژ و اتریش و در فواصل ۱۲۰ کیلومتری بنا شوند. در این ایستگاه‌ها چندین راننده می‌توانند خودروهای مختلف را در زمان یکسان شارژ کنند. ایستگاه‌های آیونیتی از استاندارد اروپایی شارژ خودرو بهره می برند، سیستم شارژ ترکیبی که زمان شارژ را فوق‌العاده کاهش می‌دهد.

رقابت با شبکه سوپرشارژ تسلا

به عقیده بسیاری از متخصصین شبکه شارژ های-پاور مذکور مهمترین زیرساخت شارژ خودرو بعد از شبکه سوپرشارژ تسلا است. این همکاری جوینت‌ونچر بین کمپانی‌های مختلف که با هدف آسان نمودن سفرهای طولانی با خودروهای الکتریکی ایجاد شده است توسط یک تیم ۵۰ نفره به رهبری مدیر اجرایی این گروه مایکل هاجش و مدیرعامل آن مارکوس گرول اداره می‌شود.

آئودی e-tron اولین خودرویی که رکورد سرعت شارژ را شکست

در ابتدا انتظار می‌رود تا اکثر این ایستگاه‌ها ظرفیت ۱۵۰ کیلووات را دارا باشند. خودروهای تمام الکتریکی آئودی که تا پایان ۲۰۱۸ عرضه می‌شوند اولین خودروهایی خواهند بود که از تمام ویژگی‌های این شبکه شارژ بهره می‌برند.

با پیشرفت آیونیتی، تسلا رقیب سرسختی را در برابر خود می بیند، هرچند تسلا در حال حاضر ۴۰۰ ایستگاه در سرتاسر اروپا دارد و قرار است در آینده نه چندان دور این تعداد را دوبرابر کند اما برگ برنده آیونیتی سرعت بالای شارژ و ظرفیت بیشتر این ایستگاه‌هاست. ایستگاه‌های آیونیتی ظرفیتی بین ۱۵۰ تا ۳۵۰ کیلووات را دارند و این درحالیست که ایستگاه‌های سوپرشارژ تسلا فقط ۱۴۵ کیلووات ظرفیت دارند و خودروهای آن‌ها می‌توانند تا 120 کیلووات شارژ شوند.

از طرفی دیگر ایلان ماسک صحبت‌هایی در مورد ورژن سوم ایستگاه‌های شارژ سریع خودرو با نام «مگاشارژ» انجام داده که مناسب کامیون‌های برقی این شرکت، یعنی «سمای»، هستند و این یعنی رقابت با تسلا کار سختی خواهد بود. 

شبکه دیگری در آمریکا با نام الکتریفای امریکا برنامه دارد تا با احداث ۲۹۰ ایستگاه سوخت در آمریکا، کاتالیزور بهره‌وری از خودروهای بدون آلاینده (Zero-emission) باشد.

 

 




نظرات کاربران

در حال بارگذاری