خانهاخبار
HMD به دنبال عرضه نوکیا 4؛ جانشین گوشی ارزان‌قیمت نوکیا 3 در راه است!

HMD به دنبال عرضه نوکیا 4؛ جانشین گوشی ارزان‌قیمت نوکیا 3 در راه است!

گمان می‌رود شرکت HMD Global در اواخر فوریه، گوشی نوکیا 4 را با پردازنده اسنپدراگون کوالکام به عنوان جانشین نوکیا 3 عرضه نماید.
۱۳۹۶/۱۱/۲۱

به دنبال استخراج اطلاعات موجود در برنامه دوربین گوشی‌های نوکیا، مشخص شد HMD Global به دنبال عرضه یک مدل میان‌رده با نام Nokia 4 است. با اینکه هیچ منبع معتبری این موضوع را تأیید نکرده است، گزارش جدید نشان می‌دهد که نوکیا 4 به عنوان جانشین نوکیا 3 به بازار عرضه خواهد شد.

باید به این موضوع اشاره کرد که صحت این ادعا هنوز قابل تأیید نیست؛ عدد «چهار» در برخی از بازارهای آسیا از جمله چین، نحس است و عرضه نوکیا 4 در بازار چین، می‌تواند به معضل جدی برای HMD Global تبدیل شود. همچنین اعلام شده است این شرکت فنلاندی به عرضه‌ی گوشی‌های خود با تراشه مدیاتک خاتمه خواهد داد و در آینده، محصولات HMD تنها با پردازنده اسنپدراگون عرضه خواهند شد. ضمن اینکه ادعا می‌شود تولید مدل ارزان‌قیمت «نوکیا 3» متوقف شده است.

image

با وجود نام‌گذاری نامناسب میان‌رده جدید HMD Global، باید به این موضوع اشاره کرد که جانشین نوکیا 3 احتمالاً در نمایشگاه MWC 2018 معرفی خواهد شد. در کالبدشکافی برنامه دوربین، همچنین به عرضه گوشی‌های دیگر نظیر نوکیا 7 پلاس و مدل ارزان‌قیمت نوکیا 1 نیز اشاره می‌شود؛ نوکیا 1 ارزان‌قیمت‌ترین گوشی با برند «نوکیا» خواهد بود و به دلیل مشخصات سخت‌افزاری رده‌پایین، نسخه سبک سیستم‌عامل اندروید یعنی Android Go را اجرا می‌کند. نوکیا 7 پلاس نیز با دوربین دوگانه همراه شده است و به عنوان اولین گوشی شرکت سازنده، با صفحه‌نمایش کشیده 18:9 عرضه خواهد شد.

جدا از میان‌رده‌های جدید، شرکت HMD Global از تعدادی از گوشی‌های پرچم‌دار جدیدش به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد. شایعه شده است این شرکت فنلاندی به دنبال عرضه پرچم‌دار نوکیا 9 خواهد بود؛ هرچند، برخی گمان می‌کنند نام تجاری پرچم‌دار جدید HMD، نوکیا 8 سیروکو است و این مدل به عنوان نسخه بزرگ‌تر نوکیا 8 به بازار عرضه خواهد شد.

 HMD Global در ماه فوریه 2017 از سه گوشی نوکیا 6، نوکیا 5 و نوکیا 3 رونمایی کرده بود؛ ضعیف‌ترین مدل بین گوشی‌های HMD در حال‌حاضر، نوکیا 2 است و نوکیا 3 مشخصات سخت‌افزاری نسبتاً بهتری در مقایسه با این مدل دارد. مدل مذکور به نمایشگر 5 اینچی HD از نوع IPS LCD مجهز شده است و تراشه مدیاتک MT6737 با چهار هسته پردازشی Cortex A53 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز، قدرت پردازشی آن‌را تأمین می‌کند. واحد پردازشگر گرافیکی Mali-T720MP1 رندر محتوای گرافیکی را برعهده دارد.

نوکیا 3 از یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پنل پشتی استفاده می‌کند و برای عکاسی سلفی نیز به سنسور 8 مگاپیکسلی مشابهی مجهز شده است. هر دو دوربین، حداکثر می‌توانند با رزولوشن 720p HD به فیلم‌برداری بپردازند. ضمن اینکه باتری 2630 میلی‌آمپر ساعت، انرژی لازم برای نمایشگر و پردازنده را در گوشی ارزان‌قیمت نوکیا 3 تأمین می‌کند؛ از آنجایی‌که نوکیا 3 از پردازنده مدیاتک استفاده می‌کند، هنوز آپدیت اندروید اوریو را با وجود وعده‌ی رسمی شرکت سازنده، دریافت نکرده است و همچنان اندروید 7.0 را اجرا می‌کند. 

در حال‌حاضر، مشخص نیست جانشین نوکیا 4 از نظر سخت‌افزاری چه تفاوت‌هایی با میان‌رده نوکیا 3 خواهد داشت. همان‌طور که در ابتدا نیز گفته شد، احتمالاً این مدل از تراشه اسنپدراگون به جای پردازنده مدیاتک استفاده خواهد کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

جواد 305

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
اینطور نیست بهت انداختن

Ali Reza

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
بیخودترین گوشی ای که داشتم همین نوکیا 3 بود، دو هفته بیشتر نتونستم تحملش کنم نصف قیمت فروختمش کسی نمیخرید تازه گارانتی دار و کاملا تمیز عین روز اولش بود