خانهاخبار
تصویر پد شارژ بی‌سیم گلکسی اس 9 سامسونگ فاش شد

تصویر پد شارژ بی‌سیم گلکسی اس 9 سامسونگ فاش شد

سامسونگ سال گذشته پد شارژ بی سیم دکس استیشن را با دوگانه اس8 معرفی کرد. این سازنده حالا قصد دارد دکس پد را با تغییرات جزئی به همراه دوگانه اس9 و اس9 پلاس روانه بازار کند.
۱۳۹۶/۱۱/۲۱

تصاویر رندر شده مطبوعاتی دکس پد سامسونگ که قرار است جایگزین دکس استیشن این سازنده شود در کنار تصاویر رندر شده از پرچم‌دار اس9 روز گذشته در فضای وب منتشر شد. دکس استیشن سال گذشته با دوگانه اس8 و اس8 پلاس رسما معرفی و روانه بازار شد و به نظر می‌رسد که دکس پد هم امسال به همراه اس9 و اس9 پلاس عرضه شود. سامسونگ تلاش می‌کند طراحی و نحوه عملکرد دکس استیشن را دستخوش تغییر و دکس پد تازه را با ویژگی‌های بهبود یافته عرضه کند. حالا کاربران قادر خواهند بود گوشی اس9 را به صورت مسطح روی دکس پد قرار دهند در حالی که اس 8 در دکس استیشن در حالت تقریبا عمودی قرار می‌گرفت.

image

همچنین چند پورت ارتباطی در لبه بالایی این دکس پد تعبیه شده است تا امکان اتصال دستگاه‌های خارجی مانند گوشی‌های اس9 و اس9 پلاس با کابل USB Type-C به این اکسسوری میسر شود. شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که چرا سامسونگ طراحی این پد تازه را نسبت به پد سال گذشته تغییر داده است. همان‌طور که می‌دانید، صفحه نمایش اس9 و اس9 پلاس دارای قابلیت تغییر به ماوس و هماهنگی با صفحه نمایش بزرگتر مانند تلویزیون است. سامسونگ هم دکس پد تازه‌اش را اینگونه طراحی کرده است تا کاربران قادر باشند در هنگام اتصال گوشی به پد شارژ همچنان از پنل نمایش آن به عنوان ماوس یا پد لمسی بهره ببرند. از طرفی پیش از این هم شاهد طراحی‌های مشابه از سوی سایر سازندگان بوده‌ایم. Razer Phone و لپتاپ Project Linda نمونه‌های بارز این طراحی مفید هستند.

image

از نظر طراحی پورت‌های ارتباطی باید بگوییم دکس پد سامسونگ دو پورت USB دارد که برای اتصال صفحه کلید و ماوس یا هردوی آن‌ها طراحی شده‌اند. یک پورت USB Type-C هم در این پد وجود دارد که به نظر می‌رسد برای اتصال آن به منبع انرژی در نظر گرفته شده باشد و همچنین یک پورت خروجی HDMI برای اتصال به صفحه نمایش در این پد تعبیه شده است. این دکس پد همچنین یک قطعه پلاستیکی در لبه بالایی دارد که برای جلوگیری از افتادن گوشی طراحی شده است و به خوبی آن را روی پد نگه می‌دارد. اولین شایعه‌ها درباره دکس پد در دسامبر سال گذشته منتشر شد و سامسونگ هم این نام تجاری را سرانجام در ژانویه امسال رسما ثبت کرد. این غول تکنولوژی هنوز اطلاعاتی را درباره این اکسسوری تازه تأیید نکرده و دوگانه گلکسی اس9 هم رسما معرفی نشده‌اند، اما پیش بینی می‌شود که دکس پدعلاوه بر پرچم‌داران اس9 و اس9 پلاس  برای دوگانه نسل قبلی یعنی اس8 و اس8 پلاس و همچنین نوت 8 هم قابل استفاده باشد. همان‌طور که می‌دانید، پورت ارتباطی در پرچم‌داران 2017 سامسونگ USB Type-C است و دوگانه اس9 و اس9 پلاس هم به همین پورت مجهز می‌شوند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
این روزها همه دوسدارن گلکسی۹ داشته باشند
حتی طرفداران سونی، اچ‌تی‌سی، اپل دیسپلی
خلاصه همه چِشم‌ها را شُستند و جوری دیگر می‌بینند
آغوش ما برای پذیرش این عزیزان همواره باز بوده
یه عمری اشتباهی و ناآگاهانه از برند‌های مذکور حمایت کردند، امّا امروز احساس ندامت می‌کنند، ما هم دست اونها را به گرمی می‌فشاریم و ورودشان به دنیای گلکسی را خوشامد می‌گوییم.
بااحترام: ذوالفقاری-دبیرکل جنبش گلکسی