خانهاخبار
آسیب پذیری تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ نسبت به هک!

آسیب پذیری تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ نسبت به هک!

چند سالی است که تلویزیون‌های هوشمند جایگزین تلویزیون‌های سنتی شده‌اند، اما هوشمند بودن همیشه دردسرهایی نیز به همراه دارد، از جمله امنیت!
۱۳۹۶/۱۱/۲۱

تا چند سال قبل وظیفه تلویزیون‌ها صرفا نمایش فیلم، سریال، اخبار و مسابقات ورزشی بود. اما به مرور و همگام با سایر فناوری‌ها، دنیای تلویزیون‌ها هم تحولات زیادی را تجربه کرد. با هوشمند شدن این دستگاه‌های محبوب، مرور صفحات وب، دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها، اجرای بازی‌های ویدیویی، تماشای فیلم و سریال آنلاین و ... امکان پذیر شد. اما متاسفانه هوشمند شدن تلویزیون‌ها امکان هک کردن و سو استفاده از آن‌ها را نیز فراهم می‌کند.

پیش از این در خبرها اعلام شده بود که تلویزیون‌های هوشمند به عنوان ابزاری برای جاسوسی استفاده می‌شوند و گزارش‌های جدید نیز حاکی از آسیب پذیری تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ و Roku نسبت به هک است. این گزارش جدید بخشی از یک ارزشیابی امنیتی است که توسط Consumers Reports انجام شده و تلویزیون‌های هوشمند شرکت‌های ال‌جی، سونی و ویزیو را نیز مورد بررسی قرار داده است. طبق یافته‌های این ارزیابی، به نظر می‌رسد که تلویزیون‌هایی که توسط TCL (تولید کننده برخی پخش کننده‌های رسانه‌ای Roku) و سامسونگ تولید شده دارای ضعف امنیتی باشند، زیرا محققان موفق شدند تا با استفاده از رخنه‌های موجود در سیستم این دستگاه‌ها، کنترل آن‌ها را به دست گرفته و کارهای مختلفی مانند تنظیم صدا، تعویض کانال، باز کردن یوتیوب، خاموش کردن وای‌فای و ... را انجام دهند.

image

خوشبختانه این آسیب پذیری به آن حد نرسیده است که بتواند اطلاعات مهم‌تری مانند ضبط صدا و تصویر و یا مانیتور کردن محتوای مورد تماشای کاربر را استخراج کند، اما ممکن است در همین حد هم برای افراد مزاحمت ایجاد نماید. با توجه به اعلام Ubergizmo و به نقل از Consumer Reports، آسیب پذیری تلویزیون‌های سامسونگ جدی‌تر است. البته کره‌ای‌ها اعلام کرده‌اند این موضوع را ارزیابی می‌کنند و ابراز نگرانی‌ Consumer Reports را تحسین می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۲۲
با یک آپدیت رفع میشه چیز خاصی نیست

رضا

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
اینم شاهکاری جدید از کمپانی بنجول ساز سامهنگ