خانهاخبار
ارسال پیغام پشت فرمان ماشین پارک شده در فرانسه ممنوع شد!

ارسال پیغام پشت فرمان ماشین پارک شده در فرانسه ممنوع شد!

به دلیل خطراتی که استفاده از گوشی همراه پشت فرمان خودرو دارد، فرانسه انجام این کار را حتی در زمانی که خودرو شما متوقف است ممنوع کرد.
۱۳۹۶/۱۱/۲۱

 پژوهشگران فرانسوی استفاده از گوشی همراه را خطرآفرین‌ترین عادت رانندگان هنگام رانندگی می‌دانند. داشتن گوشی‌های قدرتمند و وجود نرم افزارهای جذاب ما را چنان سحر می‌کند که حتی مواقعی که پشت چراغ راهنمایی منتظر ایستاده­‌ایم، آنها را از جیبمان بیرون می‌کشیم.

طبق تحقیقاتی که اخیرا در کشور فرانسه انجام گرفته ، استفاده از تلفن‌های همراه هنگام رانندگی اصلی‌ترین دلیل وقوع تصادف و ایجاد صدمات برای سرنشینان خودرو است.

به همین دلیل به تازگی در فرانسه قانون جدیدی تصویب شده است که رانندگان وسایل نقلیه به هیچ عنوان نمی‌توانند گوشی هوشمند خود را در هنگام رانندگی به دست بگیرند. نکته جالب قانون  این است که استفاده از گوشی همراه حتی زمانی که اتومبیل راننده پارک شده و بی‌حرکت است نیز ممنوع اعلام شده است

image

این قانون جدید به صراحت ذکر می‌کند که رانندگان وسایل نقلیه که در راه‌های عمومی و عبوری قرار دارند چه وسیله خودشان در حال حرکت باشد و چه متوقف شده باشند، اجازه دست گرفتن گوشی را ندارند و جریمه سنگینی بابت این کار مجبورند بپردازند. تنها زمانی که راننده اجازه دارد که گوشی تلفن همراه خود را در راه‌های عمومی دست گرفته و از آن استفاده کند زمانی است که دچار تصادف شده یا ماشین به علت خرابی از کار افتاده است. در غیر این صورت راننده موظف است برای استفاده از گوشی یا برقراری تماس به اولین محل پارک رسمی یا مسیرهایی که متعلق به مکان‌های خصوصی هستند برود.

در حال حاضر شرکت‌های نرم‌افزاری و تولید کننده گوشی سعی می‌کنند با استفاده از قابلیت‌های این دستگاه‌ها، استفاده از آن‌ها را هنگام رانندگی با تشخیص خودکار متوقف کنند یا از رابط کاربری ویژه‌ای استفاده کنند که با فرمان صوتی انجام شود و نیازی به نگاه کردن مستقیم و به کار بردن دست‌ها نداشته باشد. از Car Mode شرکت اپل که تنها با بعضی اتومبیل‌های به خصوص کار می‌کند تا Android Auto که نیاز به هیچ سخت‌افزار خاصی غیر از گوشی شما ندارد.

اما این راهکارهای نرم‌افزاری، هر چند باعث می‌شوند رانندگی بسیار لذت‌بخش‌تر شوند و بتوانید با استفاده از گوشی مسیر بهتری را برای حرکت خود انتخاب کنید، موزیک‌های دلخواهتان را گوش بدهید، بدون نیاز به نوشتن پیغام‌های فوری خود را جواب بدهید، اما باز هم محققان بر این باورند که حتی انجام یک کار ساده مانند تعویض کانال رادیو و یا تنظیم موزیک، به قدر کافی می‌تواند برای راننده حواس‌پرتی ایجاد کند که باعث ایجاد یک تصادف شود.

هر چند با اعلام این قانون و تصمیم جدید بسیاری از افراد و سازمان‌ها به آن اعتراض کردند، اما در دادگاه فرانسه اهمیت جان انسان‌ها برای قضات بیش از آن است که این اعتراضات را قبول کنند.

درست است که رانندگی فرایندی کسالت‌آور و خسته کننده است، اما به نظر می‌رسد در یک بررسی منصفانه حق با قانون‌گذاران فرانسوی است. زیرا با رشد روز افزون استفاده از تلفن‌های همراه و عادت انسان‌ها به بررسی مرتب و بی‌درنگ پیغام‌های دریافتی و استفاده از برنامه‌های سرگرم کننده، در آینده آمار تصادفات و مرگ و میر ناشی از رانندگی افزایش زیادی پیدا کند. از همین رو می‌توان این ممنوعیت را با تمام سختی‌هایش یک تصمیم درست و در راستای حفظ امنیت و جان مردم این کشور قلمداد کرد.

معترضین به این امر و کسانی که تحمل رانندگی طولانی مدت به صورت پیوسته را ندارند بهتر است چند سال دیگر منتظر بمانند تا شاید اتومبیل‌های خودران و هوشمندی که نیازی به راننده ندارند، بتوانند آن‌ها را از این کابوس سفرهای طولانی مدت پشت فرمان ماشین نجات دهند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

sinakaya

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
داداش حالت خوبه؟؟؟؟

fb

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
اکثراینایی که پشت فرمون گوشی از دستشون نمیفته تازه به دوران رسیده هایی هستن که مزاحم راننده های دیگه میشن
راننده های اسنپ هم چون از رو نقشه حرکت میکنن ناگهانی تغییرمسیرمیدن که چند بار کم مونده بود باخودمن تصادف کنن البته بنده خداها تقصییر ندارن شرکت باید فکری براشون بکنه

عباس

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
همچین قانونی ایران بزارن ظرف یک هفته بودجه کل کشور تامین میشه....

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
دیدید؟؟ یارو گلکسی داره
این یعنی فرانسوی‌ها و اتحادیه یورو به قدرتِ گلکسی ایمان دارند????

Iu

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
امیدوارم اینجا ارسال پیام حداقل در اتوبان ها ممنوع بشه