خانهاخبار
در سال جاری میلادی ۱۵۷ شکلک جدید به اندروید و iOS می‌آیند

در سال جاری میلادی ۱۵۷ شکلک جدید به اندروید و iOS می‌آیند

شکلک یا همان اموجی‌ها از گذشته در نرم افزارهای ارتباطی مانند یاهو مسنجر یکی از ابزارهای ابراز احساسات در گفتگوهای مجازی بودند، اما با ورود گوشی‌های هوشمند به زندگی روزمره، کاربرد این شکلک‌ها و همچنین تنوع آن‌ها بیشتر شد.
۱۳۹۶/۱۱/۲۰

یونیکد (مرجع تولید و نظارت بر اموجی‌ها) در ماه دسامبر ۲۰۱۷ فهرستی از اموجی‌های جدید را که برای پلتفرم‌های موبایلی اندروید و iOS در سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد. البته لیست منتشر شده در سال گذشته فهرست نهایی نبود و دو ماه پس از انتشار آن، کنسرسیوم یونیکد دوباره فهرست جدیدی را منتشر کرد که سازندگان گوشی‌های هوشمند می‌توانند از آن در محصولات خود استفاده نمایند.

image

این نسخه جدید که اموجی ۱۱.۰ نامیده شده، شامل ۱۵۷ شکلک جدید است که در نسمه دوم سال جاری میلادی به دنیای گوشی‌های هوشمند وارد خواهد شد. یکی از موارد جذابی که در فهرست جدید به چشم می‌خورد رنگ موها و مدل‌های جدید است که برای اولین بار ارایه می‌شود: موی قرمز، موی سفید، موی فر و حتی کچلی!

فهرست اموجی‌هایی که امروز منتشر شدند لیست نهایی است، پس سازندگان می‌توانند کار بر روی اموجی‌های امسال را آغاز کنند. در ماه ژوئن مشخصات نهایی اموجی ۱۱.۰ را هم‌زمان با عرضه یونیکد ۱۱ ارایه خواهیم کرد. کاربران در نیمه دوم ۲۰۱۸ منتظر پشتیبانی از اموجی‌های جدید باشند.

در ویدیو زیر می‌توانید برخی از این شکلک‌ها را مشاهده نمایید:

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)