خانهاخبار
تماشا کنید: ویدیوی مفهومی از پرچم‌دار Galaxy Note 9 سامسونگ

تماشا کنید: ویدیوی مفهومی از پرچم‌دار Galaxy Note 9 سامسونگ

سامسونگ چند هفته دیگر از دوگانه پرچم‌دار Galaxy S9 پرده برمی‌دارد و انتظار می‌رود که فبلت پرچم‌دارش را هم در ماه اوت معرفی کند. تصاویر مفهومی این گوشی که احتمالا Galaxy Note 9 نام‌ می‌گیرد، روز گذشته در یوتیوب منتشر شد.
۱۳۹۶/۱۱/۲۰

کمپانی سامسونگ هر سال سه پرچم‌دار از دو خانواده مختلف Galaxy S و Note معرفی می‌کند که دوگانه S آن معمولا در 6 ماهه اول و پرچم‌دار Note هم در نیمه دوم سال میلادی عرضه می‌شود. در حالی که کمتر از یک ماه دیگر به معرفی دوگانه Galaxy S9 و S9 Plus باقی مانده، ویدیوی مفهومی از Note 9 هم منتشر شده است. سامسونگ سال گذشته فبلت Galaxy Note 8 را معرفی کرد و امسال هم احتمالا از Note 9 پرده برمی‌دارد. یکی از کانال‌های یوتیوب به نام Concept Creator که معمولا ویدیو و تصاویر مفهومی از پرچم‌داران آینده سازندگان مختلف طراحی می‌کند، این بار اقدام به طراحی این فبلت تازه کرده و ویدیوی منسوب به آن را هم در یوتیوب منتشر کرده است.

image

طراحی این فبلت تازه تا حدودی خوش‌بینانه اما همچنان زیبا به نظر می‌رسد. Galaxy Note 9 تخیلی از جنس شیشه و فلز ساخته شده و کناره‌های هر دو پنل جلو و پشتش خمیده طراحی شده است. این فبلت همچنین به دوربین اصلی با لنزهای دوگانه مجهز شده است که به صورت عمودی چینش شده‌اند و فلش LED دوگانه هم آن‌ها را همراهی می‌کند. پورت ارتباطی USB Type-C در کنار بلندگوهای اصلی، جک هدفون 3.5 میلی متری و قلم استایلوس در لبه پایینی فریم قرار گرفته است و از آنجا که حسگر اثرانگشت در پنل پشتی یا حاشیه صفحه نمایش دیده نمی‌شود، حدس می‌زنیم Note 9 به حسگر لمسی زیر پنل مجهز شود. دکمه فیزیکی پاور / قفل صفحه در کناره سمت راست بدنه تعبیه شده است و دکمه‌های تنظیم صدا و بیکسبی هم در کناره سمت چپ دیده می‌شود. حاشیه‌های پنل جلو از هر چهار طرف به قدری کاهش یافته‌اند که می‌توان ادعا کرد صفحه نمایش تقریبا همه فضا را اشغال کرده است. از طرفی حسگرهای مختلف مانند بلندگوی مکالمه، دوربین و حسگرهای نور و مجاورتی در حاشیه بسیار باریک بالای صفحه تعبیه شده‌اند اما این حاشیه به صورت بریدگی مشهور آیفون 10 طراحی نشده است. همچنین ذکر این نکته لازم است که صفحه نمایش Galaxy Note 9 از هر دو طرف خمیده طراحی شده است؛ البته این نوع طراحی در برخی گوشی‌های قبلی سامسونگ هم دیده شده و ایده تازه‌ای نیست.

در بررسی نهایی این تصاویر مفهومی از Galaxy Note 9 تخیلی باید بگوییم که نمای پشتی و همچنین کناره‌ها با آنچه از فبلت‌های سامسونگ انتظار داریم، کاملا مطابقت دارد؛ اما مطمئن نیستیم که این گوشی پرچم‌دار با طراحی کاملا بدون حاشیه معرفی شود. کانال Concept Creator در این ویدیو تصاویر مختلفی را از این گوشی به رنگ‌های آبی، مشکی و قرمز به نمایش گذاشته اما به مشخصات فنی احتمالی آن اشاره‌ای نکرده است. البته همان‌طور که گفتیم، این تصاویر صرفا مفهومی هستند و لزومی ندارد طراح‌شان به مشخصات داخلی گوشی مذکور هم اشاره کند. از طرفی به پردازنده داخلی Galaxy Note 9 اشاره شده، اما این همه جزئیاتی است که طراح در ویدیوی خود به آن پرداخته. فبلت واقعی Galaxy Note 9 قطعا با آنچه در این ویدیو شاهدش هستیم، تفاوت خواهد داشت اما در حال حاضر این تصاویر تنها مستندات موجود منسوب به فبلت بعدی سامسونگ هستند. انتظار می‌رود که سامسونگ در سه ماهه سوم سال جاری و احتمالا در ماه اوت از Galaxy Note 9 پرده بردارد. فرصت زیادی تا آن زمان باقی مانده است و در خلال ماه‌های آینده احتمالا شاهد انتشار خبرها و تصاویر رندر شده و زنده بیشتری از این فبلت خواهیم بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

mr

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
آخه جی ال ایکس گوشیه مرد مومن؟
همش مونتاژ درجه 6 چینی...

امین

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
اتفاقا سامسونگ قوی ترین برند دنیاست به همراه اپل برند ضعیف یعنی اچ تی سی یعنی زد تی ای که یک نمایندگی رسمی تو ایران هم ندارن.بنجول هم مشخص برازنده کدوم برنده همه میشناسن

امین

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
خبرش اومد سو تفاهم بود و ربطی به سامسونگ نداشت بلکه تقصیر مسئولان برگزاری مسابقات بود که نامه عذر خواهی هم نوشتن و هدایا تقدیم ورزشکاران شد

yashar2080

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
واقعا بر بعضیا شرم باد که دارن این کار سامهنگو توجیه میکنن اینا ایرانی نیستن

erfan

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
سلام به جی اس ام
از موبایل ایرانی جی ال ایکس مثل سامسونگ حمایت و تبلیغ کنید
حداقل جزو برندهاتون قرار بدید