خانهاخبار
نسخه 4.8 تلگرام با چند قابلیت کاربردی جدید منتشر شد

نسخه 4.8 تلگرام با چند قابلیت کاربردی جدید منتشر شد

تلگرام برای دست یافتن به عنوان بهترین اپلیکیشن پیام‌رسان، همواره به دنبال بهبود برنامه خود بوده است. این بار سه تغییر مهم را در جدیدترین نسخه خود به وجود آورده است.
۱۳۹۶/۱۱/۱۸

تلگرام، محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان رمزنگاری شده، به روز رسانی بزرگی را منتشر کرده است. نسخه ۴.۸ این برنامه تغییرات قابل توجهی خواهد داشت. با استفاده از این نسخه جدید، کاربران می توانند ویدیوهای دریافت شده را پخش کنند، حالت شبانه اتوماتیک را تنظیم کنند، و از حساب تلگرام خود برای ورود به برنامه های دیگر استفاده کنند.

image

شاید مهم‌ترین تغییر این به روزرسانی، پخش ویدئوهاست. از این به بعد کاربران می‌توانند ویدئوها را بدون اینکه در ابتدا دانلود کنند، روی برنامه تماشا کنند. تا پیش از این هنگامی که یک ویدئو را در کانال یا گروه تلگرامی دریافت می‌کردید، زمانی که روی دکمه پخش ویدئو ضربه می‌زدید، یک نوار پیشرفت دانلود ویدئو را مشاهده می‌کردید که نوار خاکستری، مقدار محتوای دانلود شده را نشان می‌داد. و پس از آن کنه فیلم به صورت کامل ذخیره می‌شد، قادر بودید آن را تماشا کنید. حال می‌توانید استریم ویدئو را به صورت مستقیم و بدون دانلود کردن تماشا کنید. البته توجه داشته باشید که این امکان برای ویدئوهای آپلود شده توسط تلگرام نسخه ۴.۸ و بالاتر در دسترس خواهد بود.

image

قابلیت‌هایی که به کیفیت زندگی انسان اهمیت می‌دهند، قابل تقدیر هستند. جای خرسندی است که حالت شب خودکار ( Night Mode) به قابلیت‌های تلگرام اضافه شده است. هنگامی که این ویژگی را فعال کنید، به صورت خودکار در هنگام شب یا در شرایط نوری کم،‌ صفحه نمایش تلگرام نیز تاریک و مناسب شرایط موجود می‌شود. تلگرام چندین تم تیره دارد که می‌توانید هرکدام را که برای حالت شب بخواهید، انتخاب کنید. برای فعال کردن حالت خودکار شبانه به قسمت تنظیمات رفته و از آنجا وارد تم (Theme) شوید و سپس حالت خودکار شبانه (Auto-Night Mode ) را انتخاب کنید.

آخرین دستاورد این به روزرسانی، ورود به سیستم تلگرام است که به کاربران امکان این را می‌دهد که با استفاده از حساب تلگرام خود وارد وب سایت‌های دیگر شوند. این وب سایت‌ها، گزینه‌ای برای افزودن ویجت مخصوص ورود به تلگرام دارند که امکان تائيد سریع هویت را فراهم می‌سازد. که بسیار شبیه ویجت فیس‌بوک عمل می‌کند. هنگامی که برای اولین بار از این ویجت استفاده می‌کنید، باید شماره تلفن را برای دریافت یک پیام تائید از طرف تلگرام وارد کنید. پس از آن وارد هر سایتی که بخواهید بشوید، با دو بار کلیک موافقت می‌کنید که اطلاعات‌تان برای این سایت مثلا فیس‌بوک یا گوگل فرستاده شود و سپس می‌توانید واردش شوید.

نسخه ۴.۸ تلگرام هم اکنون برای کاربران اندرویدی در دسترس است که از لینک زیر می‌توانید آن را دریافت کنید. اما نسخه iOS آن نیز به زودی منتشر خواهد شد. 

image
 
image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۱/۱۸
خانم کربلایی سپاس
نصب کردیم: تلگرام بِتا Beta