خانهاخبار
عرضه نسل جدید گوشی OnePlus X صحت ندارد!

عرضه نسل جدید گوشی OnePlus X صحت ندارد!

در حالی‌که گفته می‌رفت نسخه جدید گوشی OnePlus X در حال توسعه باشد، کارل پی اخیراً اعلام کرده است شایعات موجود پیرامون این مدل صحت ندارد!
۱۳۹۶/۱۱/۱۸

به‌تازگی گزارشی مبنی بر توسعه جانشین OnePlus X منتشر شد؛ گمان می‌رفت وان‌پلاس در حال توسعه نسل جدید گوشی OnePlus X باشد. با این‌حال، پیداست که این شایعه به طور کامل صحت ندارد زیرا کارل پی، رئیس وان‌پلاس در توئیتر، شایعات موجود پیرامون نسل جدید OnePlus X را تکذیب کرده است! رئیس وان‌پلاس نسبت به شایعات ارائه شده مبنی بر توسعه OnePlus X2، با به اشتراک گذاشتن خبر GSMArena در صفحه توئیتر خود و تکذیب آن، واکنش نشان داده است.

گوشی OnePlus X در اکتبر 2015 معرفی شد؛ چندین ماه پس از رونمایی از گوشی پرچم‌دار OnePlus 2. این مدل را می‌توان به عنوان یک گوشی میان‌رده برشمرد که کوچک‌تر از OnePlus 2 بود؛ بد نیست اشاره کنیم که OnePlus X از شیشه و فلز ساخته شده است و جنس بدنه آن، این گوشی را به اولین و تنها محصول OnePlus تبدیل می‌کند که پنل پشتی از جنس شیشه دارد. با این‌حال، نسل جدید OnePlus X در سال 2016 معرفی نشد و با توجه به رونمایی از یک گوشی میان‌رده توسط شرکت وان‌پلاس، گاهی اوقات شایعاتی مبنی بر توسعه نسل جدید OnePlus X ارائه می‌شد و رئیس وان‌پلاس نیز به شایعات حائز اهمیت، واکنش نشان داده و آن‌ها را تکذیب می‌کرد!

image

در گزارشی که دیروز منتشر شده بود، اعلام شد OnePlus X2 به تراشه اسنپدراگون 835 (پردازنده پرچم‌دار کوالکام در سال 2017، که در گوشی‌های مختلفی نظیر Xiaomi Mi 6 و LG V30 از آن استفاده شده است) مجهز خواهد شد و چهار گیگابایت رم دارد. با این‌حال، این مدل هیچ‌گاه به بازار عرضه نخواهد شد زیرا وان‌پلاس در حال‌حاضر، روی توسعه و طراحی گوشی‌های پرچم‌دار متمرکز شده است و تصمیمی برای عرضه یک مدل ارزان‌قیمت‌تر از گوشی‌های بالا‌رده خود ندارد.

شرکت چینی در سال 2017، دو گوشی OnePlus 5 و OnePlus 5T را عرضه کرده است؛ هر دو مدل به عنوان یک گوشی پرچم‌دار ارائه شده‌اند و تراشه مشابه اسنپدراگون 835 کوالکم با هشت هسته پردازشی، قدرت آن‌ها را تأمین می‌کند. مدل OnePlus 5 در ماه ژوئن عرضه شد؛ این در حالی است که OnePlus 5T برای رقابت با دیگر محصولات پرچم‌دار نیمه دوم سال گذشته، با طراحی بدون حاشیه و نمایشگر کشیده در ماه نوامبر معرفی شد.

وان‌پلاس هنوز گوشی جدیدی را برای سال 2018 معرفی نکرده است و تا ماه ژوئیه (June) یا جولای، باید برای عرضه پرچم‌دار جدید این شرکت با نام OnePlus 6 منتظر بمانیم. با این‌حال، هنوز مشخص نیست نسخه ارتقا یافته این مدل با نام OnePlus 6T در اواخر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد یا خیر؛ شرکت چینی، نسخه بهبود یافته پرچم‌داران خود را در طی دو سال گذشته با پسوند T عرضه کرده است و شاید این روند در سال 2018 نیز ادامه پیدا کند.

تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام در ماه دسامبر 2017 معرفی شده بود و بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار به این پردازنده مجهز خواهند شد؛ به همین جهت، دور از انتظار نیست پرچم‌داران 2018 وان‌پلاس نیز با اسنپدراگون 845 در دسترس قرار بگیرند. از آنجایی‌که BBK Electronics مالک شرکت‌های Vivo، OPPO و OnePlus است؛ بعید نیست پرچم‌دار جدید وان‌پلاس، به یکی از گوشی‌های جدید اوپو شباهت داشته باشد. OnePlus 5T طراح نزدیک به OPPO R11s دارد و OnePlus 5 نیز با طراحی مشابه OPPO R11 ارائه شده بود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)