خانهاخبار
سود 1.1 میلیون دلاری چینی‌ها با فروش آیفون و آیپد تقلبی

سود 1.1 میلیون دلاری چینی‌ها با فروش آیفون و آیپد تقلبی

وزارت دادگستری آمریکا فردی را به اتهام قاچاق و فروش آیفون‌ و آیپد اپل دستگیر کرده که با کمک همدستانش اقدام به فروش محصولات تقلبی در خاک این کشور کرده است.
۱۳۹۶/۱۱/۱۷
image

یک تبعه چینی که در کشور آمریکا زندگی می‌کند به جرم قاچاق و فروش محصولات تقلبی شرکت اپل، مثل آیفون و آیپد، مجرم شناخته شد.

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در بیانیه خبری خود جزئیات بیشتری از این موضوع را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. در این بیانیه آمده است فردی 43 ساله به نام Jianhua Jeff Life از طریق شرکت خود به نام Dream Digital و سایر شرکایش اقدام به قاچاق و فروش بیش از 40 هزار دستگاه الکترونیکی و اوازم جانبی در ایالات متحده کرده است که شامل آیفون‌ها و آیپدهایی با نشان تجاری اپل می‎شود. این فرد به واسطه فروش غیرقانونی این دستگاه‌های تقلبی در سراسر آمریکا بیش از 1.1 میلیون دلار به دست آورده و به این خاطر مجرم شناخته می‏شود.

این فرد برای فریب دادن مسئولان گمرک، دستگاه‌های تقلبی اپل و برچسب‌های تجاری این شرکت را به صورت جداگانه وارد و سپس با کمک شرکایش اقدام به اسمبل آنها می‌کرده است تا اداره گمرک ایالات متحده آمریکا قادر به شناسایی این جعل نشوند.

درحالی که کشورهای پیشرفته با جلوگیری و برخورد با اجناس تقلبی، ضمن حمایت از تولیدکنندگان خود از مصرف‌کنندگان نیز حمایت می‌کنند؛ در کشور ما توجه چندانی به فروش اجناس تقلبی در بازار نمی‏شود و همواره شاهد هستیم که نمونه تقلبی بسیاری از گوشی‌های موبایل به راحتی در مغازه‌ها به فروش می‌رسد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

saeed

۱۳۹۶/۱۱/۱۷
اول چینی ها بعدش کره ای ها حتی تو صنعت ماشین سازی هم کپی برداری میکنن و خدای کپی کاری هستن. واقعا باید شکایت کرد از اینا

فرزاد

۱۳۹۶/۱۱/۱۷
مخ دارن مخ

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۱/۱۷
چینی‌ها هر چقدرم که سود کنن، به پای پرایدِتقلبی ما و سود حاصله از آن نمی‌رسن