خانهاخبار
لی جائه یونگ، مدیر عامل سامسونگ تبرئه شد!

لی جائه یونگ، مدیر عامل سامسونگ تبرئه شد!

مدتی پیش در رسانه‌ها اعلام شد که لی جائه یونگ، وارث سامسونگ به جرم رشوه به دوست رئيس جمهور برکنار شده کره جنوبی به دادگاه احضار و محکوم شده است، اما به نظر می‌رسد به تازگی حکم دادگاه تغییر کرده است.
۱۳۹۶/۱۱/۱۷

لی جائه یونگ که در غرب با نام Jay Y Lee شناخته می‌شود، از سال ۲۰۱۴ و پس از بیماری قلبی پدرش، هدایت شرکت سامسونگ را بر عهده گرفت. لی ۴۹ ساله به عنوان وارث سامسونگ و سومین میلیاردر کره جنوبی (دویست و سی و نهمین میلیاردر دنیا) شناخته می‌شود که ثروت او برابر با ۸.۱ میلیارد دلار است.

image

دادگاه مرکزی سئول در ماه‌‌های گذشته لی را به اتهام پرداخت رشوه ۶.۶ میلیون دلاری به چوی سون سیل، دوست خانم پارک، رئیس جمهور برکنار شده کره و همچنین اتهام اختلاس ۵.۶۷ میلیون دلاری و گواهی دروغین، به ۱۲ سال زندان محکوم کرد که پس از مدتی به ۵ سال کاهش یافت. البته وارث کمپانی بزرگ کره‌ای همیشه خود را از این اتهامات مبرا می‌داند.

اما به تازگی اعلام شد که دادگاه عالی کره جنوبی حکم او را به مدت چهارماه به حالت تعلیق در آورده و طبق اعلام بلومبرگ، آقای لی به دو سال و نیم زندان محکوم شده است. همچنین پس از گذراندن یک سال از حبس، به او آزادی مشروط اعطا می‌شود.

در حال حاضر لی کن هی، پدر جائه یونگ به عنوان رئیس ساموسنگ شناخته می‌شود و بر اساس رسوم، تا زمانی که او در قید حیات است، پسرش نمی‌تواند سمت ریاست را تصاحب کند، حتی اگر پدر در بستر بیماری باشد. لی پدر نیز پیش از این به جرم فرار مالیاتی و رشوه محکوم شده بود ولی در دو موقعیت جداگانه مورد عفو قرار گرفت.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

رضا

۱۳۹۶/۱۱/۱۷
تبرئه نشده همینجور که بالا گفته بهش باید 1 سال زندان باشه و بعدش عفو مشروط میخوره احتمالا قاضیم خریده که حکمشو کمتر داده ???

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۱/۱۷
ایام‌ ایّامه مبارکی‌ست، این بزرگوار هم عفو خورده بهش