خانهاخبار
سونی گوشی Xperia XZ2 را به همراه XZ Pro در ماه آینده معرفی می‌کند

سونی گوشی Xperia XZ2 را به همراه XZ Pro در ماه آینده معرفی می‌کند

اپراتور ایرلندی Three Ireland در پاسخ به یکی از کاربران خود، اعلام کرده است گوشی Xperia XZ2 سونی به‌زودی معرفی و عرضه خواهد شد.
۱۳۹۶/۱۱/۱۷

کنفرانس خبری سونی در تاریخ 26 فوریه در کنگره جهانی موبایل 2018 در بارسلون، برگزار خواهد شد؛ از آنجایی‌که میان‌رده Xperia XA2، Xperia XA2 Ultra و Xperia L2 در نمایشگاه CES 2018 در ماه ژانویه معرفی شده است، انتظار داریم کنفرانس سونی در ماه فوریه، به معرفی پرچم‌داران 2018 این شرکت اختصاص پیدا نماید. آخرین اطلاعات، حاکی از عرضه پرچم‌دار Xperia XZ Pro در نمایشگاه MWC 2018 بود؛ با این‌حال، برخی مدعی هستند Xperia XZ2 نیز به همراه پرچم‌دار جدید این شرکت و به عنوان یک مدل رده‌بالا به نمایش گذاشته خواهد شد.

توئیت تصادفی توسط یک اپراتور در ایرلند، به عرضه پرچم‌دار Xperia XZ2 در نمایشگاه MWC 2018 اشاره دارد. یکی از کاربران از اپراتور Three Ireland در رابطه با Xperia XA2 سوال پرسیده است و کارمندان این اپراتور نیز در پاسخ اعلام کرده‌اند به جای این مدل، Three Ireland گوشی‌ جدید Xperia XZ2 را ارائه می‌دهد. باید اشاره کرد که توئیت مذکور به سرعت حذف شده است؛ احتمال می‌دهیم علت حذف این توئیت، عدم معرفی رسمی گوشی Xperia XZ2 توسط سونی باشد.

image

گوشی Xperia XZ1 به صورت رسمی در نمایشگاه IFA 2017 در ماه سپتامبر گذشته معرفی شده بود؛ انتظار می‌رود Xperia XZ2 به عنوان جانشین پرچم‌دار نیمه دوم 2017 سونی وارد بازار شود. Xperia XZ Pro به عنوان یک گوشی رده‌بالا عرضه خواهد شد و به عنوان اولین گوشی سونی با نمایشگر اولد عرضه می‌شود؛ این شرکت تأیید کرده است گوشی جدیدش را با نمایشگر اولد و رزولوشن 4K ارائه خواهد داد. برای مقایسه، باید گفت Xperia XZ2 احتمالاً به اندازه XZ Pro، مشخصات قدرت‌مندی نخواهد داشت؛ با این‌حال، به نمایشگر 5.2 اینچی یا 5.5 اینچی LCD مجهز شده است که بسته به ابعاد صفحه‌نمایش، رزولوشن FHD یا FHD+ خواهد داشت. با توجه به گمانه‌زنی‌های گذشته، بعید است در سال جاری میلادی، سونی گوشی مجهز به نمایشگر 18:9 ارائه دهد.

مانند پرچمداران اخیر سونی، Xperia XZ2 احتمالاً شاسی ضدآب و گردوغبار خواهد داشت. تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام به همراه چهار گیگابایت رم، قدرت گوشی جدید شرکت ژاپنی را تأمین خواهد کرد؛ در مقابل، XZ Pro به شش گیگابایت رم مجهز شده است و مانند جانشین Xperia XZ1 از تراشه پرچم‌دار 2018 کوالکام با هشت هسته پردازشی، قدرت می‌گیرد. با توجه به تِرِندهای اخیر بازار موبایل، گوشی Xperia XZ2 و XZ Pro احتمالاً طراحی بدون حاشیه خواهند داشت و به دوربین دوگانه مجهز می‌شوند؛ مانند Xperia XA2 یا Xperia XA2 Ultra، احتمالاً گوشی جدید سونی از حسگر اثرانگشت در پنل پشتی استفاده خواهد کرد. شرکت ژاپنی، معمولاً گوشی‌های خود را با حسگر اثرانگشت در لبه‌ی سمت راست ارائه می‌داد اما این روند برای سال 2018، ادامه نخواهد یافت.

image

به همراه Xperia XZ Pro و Xperia XZ2، سونی ممکن است مدل دیگری را با پسوند Compact ارائه دهد که جانشین Xperia XZ1 Compact خواهد شد. گمان می‌رود این مدل به عنوان یک گوشی کوچک با مشخصات رده‌بالا عرضه شود؛ شایعات حاکی از آن است که گوشی جدید سونی، نمایشگر 5 اینچی خواهد داشت. 

باید منتظر ماند و دید که کدام‌یک از گمانه‌زنی‌ها پیرامون پرچم‌داران جدید سونی به واقعیت مبدل خواهد شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Saeed

۱۳۹۶/۱۱/۱۷
سونی حرف نداره هرچند فکر نکنم این نظر تایید بشه خخخخخ