خانهاخبار
امکان ضبط مکالمه صوتی در اندروید 9.0 فراهم می‌شود

امکان ضبط مکالمه صوتی در اندروید 9.0 فراهم می‌شود

گوگل قصد دارد امسال تازه‌ترین نسخه از سیستم عامل اندروید خود را معرفی و منتشر کند. این نسخه هنوز رسما نام گذاری نشده اما یکی از ویژگی‌های کلیدی آن فاش شده است. کاربران اندروید 9.0 قادر خواهند بود تماس‌های صوتی خود را ضبط کنند.
۱۳۹۶/۱۱/۱۷

تازه‌ترین گزارش نرم افزاری ادعا می‌کند نسخه بعدی سیستم عامل اندروید گوگل احتمالا از ویژگی ضبط تماس تلفنی برخوردار است. این نسخه تازه که هنوز نام گذاری نشده است، برخی جزئیات برنامه متن باز AOSP گوگل را فاش کرده و از این ویژگی نرم افزاری خبر داده است. نسخه اصلی سیستم عامل اندروید 9.0 امکان ضبط تماس صوتی را فراهم می‌آورد و این ویژگی را به شیوه read receipt اجرا می‌کند. بدین ترتیب هر دو طرف مکالمه از ضبط شدن صدایشان مطلع خواهند شد. سیستم نرم افزار در هنگام ضبط مکالمه هر 15 ثانیه یک بار با پخش صدای بوق کوتاه به هر دو طرف اطلاع می‌دهد که مکالمه‌شان همچنان در حال ضبط است. در حال حاضر مشخص نیست که مکالمه‌های ضبط شده دقیقا در چه مقصدی ذخیره می‌شوند. این مکالمه‌ها ممکن است در فضای ابری سرورهای گوگل ذخیره شوند و در دسترس کاربر قرار گیرند یا مستقیما در دستگاه اندرویدی نگهداری شوند. همچنین هنوز اطلاعات دقیقی درباره توانایی‌های این سیستم عامل تازه در ضبط تماس‌ها روی شبکه‌های ارتباطی مختلف ازجمله سلولار، وای فای، VoLTE و ViLTE در دسترس نیست و نمی‌دانیم محدودیت زمانی برای این ویژگی تعریف شده است یا خیر.

image

مفهوم امکان ضبط تماس روی گوشی‌های هوشمند اصلا تازه نیست. برای مثال، گوشی LG Chocolate  که در سال 2006 معرفی شد به دکمه سخت افزاری مخصوصی برای ضبط صدای مکالمه مجهز شده بود که حتی می‌توانست صدای موسیقی خارج شده از بلندگوهای دستگاه را هم ضبط کند. برای اجرای این قابلیت تنها لازم بود که کاربر دکمه سخت افزاری مذکور را در حین مکالمه فشار دهد و نگه دارد تا صدای مکالمه صوتی بدون ارسال هشدار به طرف مقابل ضبط شود و در حافظه داخلی گوشی هم به شکل یک فایل صوتی باقی بماند. حالا امکان ضبط صدای مکالمه با اندروید 9.0 ممکن است برخی کاربران را خوشحال و برخی دیگر را نگران کند. البته شکی نیست که بازپخش صدای مکالمه برای برخی کاربران سودمند خواهد بود. این موضوع مخصوصا از نظر حقوقی برای اشخاص و نهادها توجیه پذیر است.

از طرفی وقتی امکان ضبط و ذخیره تماس صوتی افراد در سرورهای معتبر گوگل به راحتی میسر شود، ممکن است بسیاری از کاربران دیگر علاقه‌ای به برقرار تماس تلفنی نشان ندهند. مخصوص احتمال ضبط دائمی و نشر عمومی مکالمات تلفنی باعث ایجاد تردید در کاربران می‌شود و آن‌ها را وادار می‌کند پیش از برقراری هر تماس تلفنی همه جوانب احتیاطی این امر را هم در نظر بگیرند. از طرفی مفهوم این امکان تازه با ذخیره ایمیل، پیام کوتاه متنی و سایر وسایل ارتباطی الکترونیکی از سوی ارسال کننده هیچ تفاوتی ندارد. شکی نیست که اندروید 9.0 گوگل با امکانات و ویژگی‌های تازه‌ای معرفی می‌شود تا بیش از گذشته به یاری کاربران و ایجاد تجربه کاربری لذت بخش بشتابد. این ویژگی‌ها احتمالا شامل امکان کنترل محتوا، پاک سازی فضای ذخیره داخلی گوشی و بهینه سازی اندروید برای کاربران خواهد بود. هنوز مشخص نیست که این سیستم عامل تازه به جز امکانات امنیتی و گردآوری داده‌ها چه ویژگی‌های تازه‌ای با خود به همراه خواهد داشت.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

Golp3ari

۱۳۹۸/۹/۲۴
سامسونگ a50دارم.اندرویدش۹ هست.اما در برنامه های ضبط مکالمه مشکل دارم.هرچی دان میکنم صدای طرف نیست

احمد

۱۳۹۸/۷/۱۹
نیاز مبرم ب کال دیوار در دارم اقدام کنید لطفا

سیاوش

۱۳۹۷/۱۲/۷
دکتر جان برنامه های ضبط تماس ثالث مث کال رکوردر در اندروید ۹ کار نمیکنه فقط صدای خودت هست ن طرف مقابل

cadillac

۱۳۹۶/۱۱/۱۷
یعنی بزرگترین تغییر اندروید 9.0 نسبت به 8.0 همینه ؟!؟!؟!

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۱۷
ما تو نسخه هفت گیر کردیم تو رویای هشت موندیم شما میگی نسخه ی 9 ؟؟؟؟؟؟؟؟