خانهاخبار
مشکل تازه آیفون 10 با تماس ورودی

مشکل تازه آیفون 10 با تماس ورودی

آیفون 10 تازه‌ترین گوشی هوشمند اپل است که چند ماه پیش با قیمت پایه 1000 دلار روانه بازار شد. پس از انتشار شایعه‌های متعدد درباره فروش کمتر از انتظار آن، حالا شاهد انتشار گزارش تازه‌ای مبنی بر بروز یک باگ نرم افزاری در این پرچم‌دار سطح بالا هستیم.
۱۳۹۶/۱۱/۱۷

برخی دارندگان آیفون 10 با آن قیمت 1000 دلاری چند روزی است که از بروز یک باگ تازه شکایت دارند. این باگ ظاهرا به مشکل پاسخ دادن به تماس ورودی مربوط می‌شود.

تنها 3 ماه از عرضه عمومی پرچم‌دار تازه اپل با آن طراحی خلاقانه می‌گذرد. قفل این گوشی تازه می‌تواند با یک نگاه کوتاه کاربر در طی روندی نوین باز شود. آیفون 10 از نرم افزار پیشرفته تشخیص چهره بهره می‌برد و بارها به همین خاطر تحسین شده است.

از طرفی بسیاری از کاربران این کامپیوتر هوشمند کوچک در روزهای اخیر در تالارهای گفتگوی مختلف گزارش کرده‌اند که آیفون 10 حتی از پس پاسخ دادن به تماس ورودی هم برنمی‌آید در حالی که این ویژگی یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های هر گوشی همراهی به شمار می‌رود.

به نظر می‌رسد که صفحه نمایش آیفون 10 پس از به صدا درآمدن گوشی و دریافت تماس ورودی با تأخیر و پس از 10 ثانیه روشن می‌شود. همچنین کاربران گزارش کرده‌اند که نمی‌توانند برای پاسخ به این تماس روی دکمه مجازی ضربه بزنند.

یکی از کاربران این گوشی در صفحه رسمی پشتیبانی اپل گفته است: « وقتی کسی با گوشی آیفون 10 من تماس برقرار می‌کند، زنگ تماس به صدا درمی‌آید اما صفحه نمایش پس از 6 تا 8 ثانیه روشن می‌شود».

پس از آن صدها کاربر دیگر هم در تالارهای گفتگوی اپل و همان صفحه پشتیبانی گزارش کردند که آن‌ها هم به همین مشکل دچار شده‌اند. یکی از این کاربران ادعا می‌کند که گوشی‌اش در هنگام دریافت تماس به صدا درمی‌آید اما اصلا روشن نمی‌شود.

اپل هم اعلام کرده است که این مشکل را حتما مورد بررسی قرار می‌دهد.

موسسه تحقیقات بازار Canalys تخمین زده که اپل حدودا 29 میلیون دستگاه آیفون 10 در انتهای سال گذشته به سرتاسر جهان ارسال کرده است. بدین ترتیب این غول تکنولوژی در صدر فهرست محبوب‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرد. اپل همچنین در همین راستا اعلام کرده که آیفون 10 از زمان عرضه تا به حال پرفروش‌ترین گوشی هوشمند این سازنده بوده است.

همان‌طور که می‌دانید، اپل هرسال گوشی تازه‌اش را در ماه سپتامبر روانه بازار می‌کند اما سال گذشته شاهد بودیم که نسخه مخصوص تولد ده سالگی‌اش را با تأخیر طولانی عرضه کرد. همچنین پس از آن گزارش‌های دیگری منتشر شد که نشان می‌داد میزان فروش آیفون 10 بسیار کمتر از انتظار اپل بوده و این سازنده ممکن است تولید گوشی مذکور را از تابستان 2018 رسما لغو کند.

افت 4 درصدی سهام کمپانی اپل در جمعه هفته گذشته یکی از مهم‌ترین رویدادهای هفته اخیر در وال استریت آمریکا بود. از طرفی این افت 4 درصدی باعث شد مجموع افت سهام این شرکت در طی هفته اخیر به 10 درصد برسد.

image

این افت چشم‌گیر درواقع در پی انتشار گزارش مالی اپل رخ داد. گزارش درآمد این کمپانی نشان داد که برخلاف پیش بینی تحلیل گران، میزان فروش آیفون‌های این سازنده در تعطیلات سال نوی میلادی حدودا 1 درصد کاهش داشته است.

جالب است آقای تیم کوک پنج شنبه هفته گذشته اعلام کرد که میزان رضایت کاربران از آیفون 10 از هر گوشی دیگر اپل بیشتر بوده است. او به نتیحه یک تحقیق اشاره کرد که عنوان کرده بود نرخ رضایتمندی کاربران اپل 96 درصد است.

از طرفی نگرانی‌هایی درباره میزان درآمد اپل در درازمدت وجود دارد که مشکلاتی مانند باگ دریافت تماس آن را تشدید می‌کند. پیش بینی شده است که میزان فروش اپل در سه ماهه اخیر حدودا 60 تا 60 میلیارد دلار در گزارش مالی بعدی اعلام شود؛ در حالی که وال استریت انتظار دارد درآمد این غول تکنولوژی کمتر از مقدار مذکور باشد.

پیش‌تر اشاره کردیم که ممکن است تولید آیفون 10 لغو شود. خبرگزاری آنلاین Business Korea جمعه هفته گذشته در این باره اعلام کرد که ممکن است برنامه تولید این پرچم‌دار از سپتامبر سال جاری به کلی لغو شود.

همچنین لازم است بگوییم که بسیاری از مشتریان اپل در خلال ماه‌های گذشته از کیفیت نرم افزاری محصولات این سازنده ناراضی بوده‌اند. در دسامبر سال گذشته شاهد بروز یک مشکل عمده امنیتی در سیستم عامل مک این غول تکنولوژی بودیم. این مشکل به قدری چشم‌گیر بود که اپل را وادار به عذرخواهی کرد.

در ادامه همه شایعه‌های اخیر درباره مشکلات اپل، خبرگزاری Axios هفته گذشته اعلام کرد این سازنده قصد دارد معرفی ویژگی‌های تازه نرم افزاری را برای سیستم عامل iOS تا سال آینده به تعویق بیندازد و بیش از گذشته روی بهبود عملکرد و پایداری آن متمرکز شود.

در خلال روزهای آینده احتمالا شاهد انتشار خبرهای بیشتری درباره اقدام اپل در جهت رفع مشکل تازه آیفون 10 خواهیم بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

rafa_

۱۳۹۶/۱۱/۱۷
ایفون ۷ هم دیدم این مشکلو داره

فرزاد

۱۳۹۶/۱۱/۱۷
پول مارک ندین ساده ها

P.H

۱۳۹۶/۱۱/۱۷
یعنی باریکلا به سامی هنگ و آیفون:/
این از صفحه نمایش که اینطوری از آب در اومد البته شکی هم نیست وقتی سامسونگ در تهیه اون نقش داشته...
دیگه اپل پشت دستشو داغ کرد از سامسونگ کمک نگیره

امین

۱۳۹۶/۱۱/۱۷
چه ربطی داره مگه گوشی های سامسونگ مشکل تاچ دارن؟ یک چیزی بگو که بفهمیم حداقل ها رو بلدی

رضا

۱۳۹۶/۱۱/۱۷
???دیگه گوشی که صفحشو سامهنگ بزنه بایدم تاچش به مشکل بخوره