خانهمقاله‌ها
چگونه آیفون‌های ریفربیشد و تعویضی را تشخیص دهیم؟

چگونه آیفون‌های ریفربیشد و تعویضی را تشخیص دهیم؟

در این مطلب آموزشی، نحوه تشخیص آیفون‌های ریفربیشد و تعویضی را به شما نمایش خواهیم داد.
۱۴۰۲/۹/۲۰

یکی از مشکلاتی که خریداران آیفون‌های کارکرده یا مدل‌های قدیمی با آن روبرو هستند؛ فروش آیفون‌های ریفربیشد یا تعویضی توسط برخی از فروشندگان سودجو است. در سال‌های اخیر نیز که امکان رجیستری جدیدترین آیفون‌ها در ایران وجود ندارد؛ بسیاری از کاربران به سراغ مدل‌هایی چون سری آیفون ۱۲ و ۱۳ رفته‌اند که به دلیل قدیمی بودن این مدل‌ها، بخش عمده موجودی آنها در بازار شامل مدل‌های ریفربیشد یا تعویضی است.

آیفون‌های ریفربیشد شامل دستگاه‌هایی هستند که به دلیل مشکلات در عملکرد، به اپل پس داده شده و سپس به طور کلی تعمیر و بازسازی شده‌اند. این آیفون‌ها با قیمت کمتری در بازار جهانی یافت می‌شوند؛ اما برخی از آنها به کشور ما راه یافته و سپس به عنوان کالای آکبند و با قیمت اصلی به فروش می‌رسند! خوشبختانه، روش ساده‌ای برای تشخیص ریفربیشد یا تعویضی بودن آیفون وجود دارد و کاربران می‌توانند تنها با مشاهده جعبه گوشی، از وضعیت دستگاه جدید خود مطمئن شوند. جهت یادگیری این روش در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

image

 

چگونه آیفون‌های ریفربیشد و تعویضی را تشخیص دهیم؟

در صورتی که قصد خرید یک آیفون جدید را دارید؛ می‌توانید با مشاهده شماره مدل در پشت جعبه گوشی یا مراجعه به بخش Settings > General > About، از وضعیت دستگاه مطلع شوید.

image

 

نخستین حرف در شماره مدل آیفون، نشانگر وضعیت نو، ریفربیشد یا تعویضی بودن دستگاه است. شماره مدل در دستگاه‌های اپل همیشه با حروف زیر آغاز می‌شود:

  • حرف M: آیفون آکبند است.
  • حرف F: آیفون ریفربیشد است.
  • حرف N: آیفون تعویضی است. (در هنگام بروز برخی از مشکلات غیر قابل تعمیر، اپل یک آیفون جدید را به عنوان جایگزین در اختیار کاربر قرار می‌دهد که شماره مدل این آیفون‌ها، با حرف N آغاز می‌شود.)
  • حرف P: دستگاه دارای حکاکی است. (در حین خرید آنلاین محصولاتی چون آیپد، ایرپادز و اپل پنسل از وب‌سایت اپل، این شرکت به کاربران اجازه می‌دهد تا متن یا ایموجی مورد نظر خود را به صورت رایگان روی دستگاه حکاکی کنند. شماره مدل این دستگاه‌ها با حرف P آغاز می‌شود.)

image

 

همانطور که می‌بینید؛ نحوه تشخیص آیفون‌های ریفربیشد یا تعویضی بسیار ساده است. به شما توصیه می‌کنیم که اگر قصد خرید دستگاه‌هایی مانند سری آیفون ۱۳ را دارید؛ حتما جعبه دستگاه و شماره مدل آن را چک کرده و در صورت ریفربیشد بودن دستگاه، آن را از فروشنده قبول نکنید.

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (22 نظر)

mostafa1234.tv@gmail.com

۱۴۰۲/۱۲/۳
ایفونی که با Q شروع میشن چی؟؟

sssjojo222@gmail.com

۱۴۰۲/۱۱/۱۶
گوشی هایی که با 5L شروع میشن گارانتی 1 ساله اپل رو ندارن گوشی هایی که مشکل رنگی یا جزیی در تولید داشتن و خود شرکت اپل یا نمایندگی مجاز اونو برطرف کردن با سزیال 5L شروع میشن این گوشی ها نات اکتیو با گارانتی شرکتی و با قیمت خوب بفروش میرسن.

mostafa

۱۴۰۲/۸/۲۵
5LTD3CH/A
این پارتنامبر یعنی چی؟

…..

۱۴۰۲/۸/۱۵
مال من زده 5L منظورش چیه؟ینی ریپکه؟

زهرا

۱۴۰۲/۸/۳
سلام
آیا پارت نامبر 5L مدل آیفون 13 پرو نو هست؟