خانهاخبار
HTC به دنبال عرضه گوشی با تراشه اسنپدراگون 625 و اندروید اوریو

HTC به دنبال عرضه گوشی با تراشه اسنپدراگون 625 و اندروید اوریو

شرکت اچ‌تی‌سی برای عرضه یک گوشی میان‌رده با سه گیگابایت رم و آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید اوریو 8.0 آماده می‌شود.
۱۳۹۶/۱۱/۱۴

آن‌طور که پیداست، شرکت اچ‌تی‌سی به‌زودی از یک گوشی میان‌رده جدید رونمایی خواهد کرد؛ این مدل به تراشه‌های جدید اسنپدراگون کوالکام مجهز نمی‌شود و با تراشه اسنپدراگون 625 در دسترس قرار خواهد گرفت که عمر آن به دو سال می‌رسد.

گوشی جدید HTC با شماره مدل HTC 2Q5W1 در بنچمارک Geekbench فاش شده است و آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید اوریو 8.0 را اجرا می‌کند. همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، شرکت HTC گوشی جدیدش را به تراشه اسنپدراگون 625 کوالکام مجهز کرده است؛ به این تراشه با شماره مدل msm8953 اشاره شده است. تراشه مذکور، هشت هسته کم‌مصرف از نوع Cortex A53 دارد که روی فرکانس 1.8 گیگاهرتز عمل خواهند کرد؛ این تراشه از واحد پردازشگر گرافیکی آدرنو 506 استفاده می‌کند و مودم مورد استفاده در آن، دستیابی به سرعت دانلود و آپلود حداکثری 300 و 150 مگابیت بر ثانیه را امکان‌پذیر خواهد کرد.

image

HTC 2Q5W1 با سه گیگابایت رم به بازار عرضه خواهد شد؛ در حال‌حاضر، مشخص نیست چه مقدار حافظه داخلی برای این مدل درنظر گرفته شده است. با اینکه تراشه اسنپدراگون 625 کوالکام نزدیک به دو سال پیش معرفی شده بود، اما HTC 2Q5W1، اولین گوشی شرکت تایوانی محسوب می‌شود که از این پردازنده استفاده می‌کند. اسنپدراگون 625 به گوشی‌های مختلف سازندگان اندرویدی دیگر قدرت می‌دهد؛ به خصوص شرکت شیائومی، محصولات مختلفی را مجهز به این پردازنده عرضه کرده است. شرکت بلک‌بری نیز گوشی Blackberry KEYOne و Blackberry Motion را با تراشه اسنپدراگون 625 ارائه می‌دهد.

براساس اطلاعات فاش شده در آزمون گیک‌بنچ، HTC 2Q5W1 به لطف پردازنده اسنپدراگون 625 کوالکام موفق شده است در بررسی عملکرد تک هسته پردازشی، امتیاز 770 را به دست آورد؛ در بررسی تمامی هسته‌های پردازشی فعال، امتیاز این گوشی به 3893 می‌رسد. در حال‌حاضر، جزئیات بیشتری از دیگر مشخصات گوشی میان‌رده 2018 شرکت HTC به‌دست نیامده است اما بعید نیست این مدل با صفحه‌نمایش کشیده 18 به 9  عرضه شود.

image

آخرین گوشی میان‌رده که توسط HTC معرفی شده، U11 Life نام دارد؛ این مدل به همراه HTC U11 Plus در دسترس قرار گرفت. مدل مذکور به تراشه اسنپدراگون 630 کوالکام مجهز شده است و نمایشگر 5.2 اینچی FHD با نسبت ابعاد استاندارد 16 به 9 دارد؛ ضمن اینکه فاقد دوربین دوگانه بوده و از یک سنسور 16 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی شده است. برای عکاسی سلفی نیز، یک سنسور 16 مگاپیکسلی در حاشیه‌ی بالای نمایشگر قرار دارد. گوشی U11 Life در دو مدل با رام Sense اچ‌تی‌سی و نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید عرضه می‌شود.

شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی، اخیراً یک گوشی رده‌بالا با نام U11 EYEs معرفی کرده است که نمایشگر کشیده 6 اینچی FHD+ با نسبت ابعاد 18 به 9 دارد؛ با این‌حال، مدل فوق فاقد دوربین اصلی دوگانه است و از پردازنده اسنپدراگون 652 کوالکام با هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند. شرکت HTC، این مدل را به چهار گیگابایت رم مجهز کرده است و U11 EYEs اچ‌تی‌سی، 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌دهد. ویژگی برجسته این مدل، تجهیز فبلت رده‌بالای HTC به دوربین سلفی دوگانه 5 مگاپیکسلی است تا این مدل به یک گوشی مناسب برای علاقه‌مندان به عکاسی سلفی تبدیل شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۱۶
سه ساعت تو نت گشتی و یه دکمه بیضی شکل تو یکی از گوشی های هنگ تی سی (هنگی wallababy)که هیچ ربطی به طرح گوشی تمام لمس با کلید هوم بیضی شکل سامسونگ نداره تا بگی آره ما هم اون زمان بودیم ؟!
و اما برادر منم میدونم اون چیزی که در سمت چپ دوربین i600 هست فلش نیست ، نا سلامتی 12 ساله گوشی داریم و از امثال تو خیلی بیشتر میفهمیم
طرح دوربین مربعی و اسپیکر هنگی HD2 بعد سه سال دقیقا از i600 کپی شد با این تفاوت که محل اون آینه رو فلش گذاشت و برد اون سمت چه پیشرفتی خخخخخخخخخ
.
در مورد نمایشگر دوم هم بگم که برای اولین بار به این شکلی که هنگ تی سی در galaxy u ultra استفاده کرد در ال جی v10 استفاده شده بود ! پس این طرح هم ربطی به یوتافون یا موتورولا نداره .

علی gsm

۱۳۹۶/۱۱/۱۶
اسم سونی واسه حاشیه اطراف نمایشگر بد در رفته وگرنه اچ تی سی نشون داد در این قسمت هم مثل فروش بی رقیبه

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۱۶
هنگ تی سی همیشه همین بوده نباید انتظاری ازش داشت

cadillac

۱۳۹۶/۱۱/۱۵
محمد@
سه ساعت تو نت گشتی و یه دکمه بیضی شکل تو یکی از گوشی های دکمه ای سامهنگ پیدا کردی که هیچ ربطی به طرح گوشی تمام لمس با کلید هوم بیضی شکل نداره تا بگی آره ما هم اون زمان بودیم ؟!
.
عزیزم htc wallaby دومین و بزرگ ترین انقلاب در صنعت اسمارت فون بود که نمایشگر تمام لمس ، چیپ پردازنده و سیستم عامل Windows phone را به طور همزمان در یک دستگاه قرار داد ...!!! و اما طراحیش که دارای نمایشگر بزرگ و دکمه هوم بیضی شکل در پایین با دو کلید ( پاسخ گویی و عدم پاسخگویی ) در طرفین بود ، که برای سالیان دراز طرح اصلی سامسونگ و اکثر کمپانی ها بود .
.
و اما برادر من اون چیزی که در سمت چپ ( نه راست ) دوربین i600 هست فلش نیست ، یه تیکه استیله که اون زمان برای گرفتن سلفی استفاده می‌شد !!!!!!!
طرح دوربین مربعی با جفت فلش عمودی در سمت راست برای اولین بار در HD2 اجرا شد که در سال 2015 در S6 عیناً کپی شد ‌.
.
در مورد نمایشگر دوم هم بگم که برای اولین بار در سال 2004 و در گوشی تاشوی Motorola Razer V3 اجرا شد که برای نمایش notification ها مورد استفاده قرار می گرفت ! پس این طرح هم ربطی به یوتافون یا LG و حتی htc نداره .

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۱۴
تقلید ها و کپی های ماندگار هنگ تی سی:
یکبار دیگه واست دسته بندی میکنم تا بفهمی :
samsung f700 دکمه هوم که هنگ تی سی تقلید کرد اون هنگی wallababy هم دکمه ش شبیه گوشی های سال 1998 سامسونگه نه شکل امروزی
Samsung i600 شکل دوربین تولید سال 2006 در حالی که هنگی hd2 سال 2009 دقیقا به همون شکل کپی شد
lg v10 با صفحه نمایش دوم در بالای صفحه که هنگ تی سی دقیقا با همون اندازه رو هنگی u ultra کپی زد .یوتا فون که صفحه نمایش دوم در پشت گوشی داره کجاش شبیه اینه با خودت چند چندی خخخخخخخخخخخخخخ