خانهاخبار
احتمال معرفی نوکیا 1 در نمایشگاه MWC 2018

احتمال معرفی نوکیا 1 در نمایشگاه MWC 2018

اسناد FCC از احتمال معرفی یک گوشی پایین رده تازه نوکیا خبر می‌دهد. این گوشی ظاهرا از نوکیا 2 هم کوچک‌تر است و در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی می‌شود.
۱۳۹۶/۱۱/۱۴

می‌توان به جرأت ادعا کرد که کسب امتیاز ساخت گوشی‌های نوکیا به دست HMD Global بهترین اتفاق ممکن برای این کمپانی فنلاندی بوده است. این کمپانی از سال گذشته موفق شد چند گوشی اندرویدی مختلف را به نام نوکیا روانه بازار و این برند نام آشنای محبوب را دوباره احیا کند. HMD همچنین برخی گوشی‌های قدیمی محبوب نوکیا را هم مانند پایین رده ساده 3310، دوباره طراحی و تولید کرد و به روزرسانی‌های نرم افزاری را هم با کمترین تأخیر منتشر می‌کند. این سازنده در ابتدای سال جاری میلادی مدل 2018 میان رده نوکیا 6 را معرفی کرد و انتظار می‌رود که در نمایشگاه MWC 2018 هم از دو گوشی تازه دیگر پرده بردارد.

image

به نظر می‌رسد که یکی از این گوشی‌ها TA-1056 باشد؛ چراکه این گوشی روز گذشته در پایگاه کمیسیون ارتباطات آمریکا دیده شد. پیش بینی می‌شود که این گوشی همان پایین رده لمسی تازه به نام نوکیا 1 باشد و از سیستم عامل پیش فرض Android Go بهره ببرد. FCC در کنار صدور مجوز، برخی مشخصات این گوشی تازه را هم منتشر کرده است. در این اسناد شاهد ابعاد TA-1056 هستیم و به نظر می‌رسد که گوشی مذکور از پایین رده نوکیا 2 هم کوچک‌تر باشد. طول و عرض گوشی نوکیا 2 برابر 143.5 و 71.3 میلی متر بود اما این ابعاد در گوشی تازه نوکیا 1 برابر با 133 و 68 میلی متر است.

با توجه به ابعاد احتمالی، ممکن است که نوکیا 1 هم از نسبت تصویر مدرن 18:9 پشتیبانی کند. از آنجا که برچسب اطلاعات FCC در محفظه باتری قرار گرفته است، حدس می‌زنیم باتری این گوشی قابل تعویض باشد.

بر اساس گزارش‌های قبلی، انتظار می‌رود که پایین رده نوکیا 1 در نیمه اول سال 2018 روانه بازار شود. طبق برخی از این خبرها، گوشی مذکور احتمالا از اسفند به قیمت 104 دلار وارد بازار روسیه خواهد شد.

برخی شایعه‌های قبلی ادعا کرده‌اند که نوکیا 1 صفحه نمایش HD IPS، 1 گیگابایت رم و تنها 8 گیگابایت حافظه داخلی دارد. با توجه به این موضوع که سیستم عامل پیش فرض نوکیا 1 احتمالا Android Go است و گوگل هم نسخه‌های ساده‌تری را از اپلیکیشن‌هایش معرفی کرده، انتظار می‌رود که این گوشی عملکرد قابل قبولی ارائه کند.

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درباره پردازنده این گوشی در دسترس نیست  و نوکیا ممکن است از کوالکام یا مدیاتک برای آن بهره ببرد؛ چراکه این سازندگان پیش از این اعلام کرده‌اند پردازنده‌هایشان از Android Go هم پشتیبانی می‌کنند.

کمپانی HMD Global دعوتنامه‌های مربوط به رویداد اختصاصی‌اش را که قرار است در خلال نمایشگاه MWC 2018 برگزار شود، ارسال کرده است و انتظار می‌رود که در آن از چند محصول هوشمند تازه پرده بردارد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)