خانهاخبار
پیش‌بینی‌های جدید پیرامون مشخصات احتمالی جانشین آیفون 10 و آیفون 6.1 اینچی 2018 اپل

پیش‌بینی‌های جدید پیرامون مشخصات احتمالی جانشین آیفون 10 و آیفون 6.1 اینچی 2018 اپل

تحلیل‌گر ارشد موسسه KGI Securities در گزارش جدید خود، به مشخصات احتمالی آیفون 6.1 اینچی اپل اشاره کرده است؛ ضمن اینکه ادعا می‌شود جانشین آیفون 10 به چهار گیگابایت رم مجهز خواهد شد.
۱۳۹۶/۱۱/۱۳

مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر موسسه KGI Securities که گزارش‌های خود را به نقل از زنجیره تأمین محصولات اپل در آسیا منتشر می‌کند؛ در یک گزارش جدید به مشخصات احتمالی آیفون 6.1 اینچی، نسل دوم آیفون 10 و آیفون 10 پلاس اشاره کرده است. انتظار می‌رود هر سه مدل در اواخر سال جاری میلادی عرضه شود.

خلاصه گزارش مینگ‌چی کو توسط وب‌سایت MacRumors منتشر شده است که در ادامه، به جزئیات اعلام شده پیرامون هر مدل اشاره خواهیم کرد:

آیفون جدید با نمایشگر 6.1 اینچی LCD

image

براساس جزئیات ارائه شده، شرکت‌های تایوانی پگاترون، فاکس‌کان و ویسترون تولیدکننده‌های اصلی آیفون 6.1 اینچی خواهند بود؛ سهم هر کدام در تولید این مدل به ترتیب، 60 درصد، 30 درصد و 10 درصد است. ژاپن دیسپلی نیز نزدیک به 70 درصد از پنل‌های LCD لازم را برای آیفون 6.1 اینچی تولید خواهد کرد؛ گفته می‌شود اپل، آیفون جدید خودش را با نمایشگرهای LCD فول اکتیو شرکت JDI ارائه می‌دهد که تنها 0.5 میلی‌متر حاشیه در اطراف صفحه‌نمایش لازم است.

آیفون LCD که اپل در اواخر سال جاری میلادی ارائه می‌دهد، طراحی بدون لبه خواهد داشت؛ دکمه‌ی Home از پایین صفحه‌‌نمایش حذف شده است و برای جای‌گیری سنسورهای TrueDepth، بریدگی در بالای نمایشگر وجود دارد. ضمن اینکه گوشی جدید اپل از قابلیت «تشخیص سه‌بعدی» برای احراز هویت کاربران از طریق سیستم تشخیص چهره Face ID و ایموجی‌های متحرک که Animoji نامیده می‌شوند؛ بهره می‌گیرد.

در آیفون 6.1 اینچی آینده کوپرتینویی‌ها، یک باتری مستطیلی‌شکل تک‌سلولی با ظرفیت 2850 تا 2950 میلی‌آمپر ساعت جای می‌گیرد که 8.5 درصد نسبت به باتری آیفون 10 بزرگ‌تر است. افزایش ظرفیت باتری به دنبال پیشرفت‌هایی است که در تولید بردهای اصلی حاصل شده؛ از آنجایی‌که اپل از بردهای کوچک‌تر استفاده خواهد کرد، به راحتی می‌تواند ظرفیت باتری را در آیفون جدیدش افزایش دهد.

image

گوشی جدید اپل که با نمایشگر LCD عرضه خواهد شد، قیمتی بین 700 تا 800 دلار در ایالات متحده دارد؛ این موضوع باعث می‌شود تا خریداران که تمایلی به هزینه برای خرید نسل دوم آیفون 10 و آیفون 10 پلاس دارند، آیفون 6.1 اینچی اپل را خریداری نمایند.

مینگ‌چی کو، پیش‌تر اعلام کرده بود آیفون LCD جدید اپل فریم آلومینیومی خواهد داشت و فاقد قابلیت «لمس سه‌بعدی» یا 3D Touch است. ضمن اینکه اپل، گوشی جدیدش را با یک دوربین عرضه خواهد کرد و این مدل به سه گیگابایت رم مجهز می‌شود.

نسل جدید آیفون 10 و آیفون 10 پلاس

سال گذشته، اپل یک گوشی آیفون با نمایشگر اولد معرفی کرد؛ انتظار می‌رود در سال جدید میلادی، تعداد آیفون‌های اپل با صفحه‌نمایش اولد به دو مدل برسد. به همراه رونمایی از نسل جدید آیفون 10 (یا iPhone X)، یک مدل 6.5 اینچی نیز عرضه خواهد شد که فعلاً iPhone X Plus نامیده می‌شود. مینگ‌چی کو در گزارش جدید خود اعلام کرده است که هر دو مدل، به چهار گیگابایت رم مجهز خواهند بود؛ در آیفون 10 و آیفون 8 پلاس از سه گیگابایت رم استفاده شده است و مدل 4.7 اینچی یعنی آیفون 8 نیز با دو گیگابایت رم ارائه می‌شود.

image

از آنجایی‌که iPhone X Plus ابعاد بزرگ‌تری نسبت به آیفون 10 خواهد داشت، به باتری با 25 درصد ظرفیت بیشتر نسبت به باتری مورد استفاده در آیفون اولد امسال اپل مجهز خواهد بود؛ گمان می‌رود ظرفیت باتری در آیفون 6.5 اینچی اپل، 3300 تا 3400 میلی‌آمپر ساعت باشد.

مینگ‌چی کو در ادامه‌ی گزارش خود، اعلام کرده است نسل دوم آیفون 10 و مدل 6.5 اینچی آن از یک باتری دو سلولی با طراحی L-شکل بهره خواهد برد؛ این تحلیل‌گر برجسته به دلیل طراحی باتری آیفون‌های جدید، خوش‌بین است که ظرفیت باتری مورد استفاده در نسل دوم آیفون 10 نزدیک به 10 درصد افزایش پیدا نماید.

image

اپل تغییرات چشمگیری را در آیفون‌های جدیدش اعمال نخواهد کرد زیرا کوپرتینویی‌ها درنظر دارند با ارتقای دوربین TrueDepth در آیفون‌های 2019، ضخامت بریدگی بالای نمایشگر را کاهش دهند. با این‌حال، انتظار می‌رود آیفون‌های 2018 اپل فروش خوبی را تجربه نمایند؛ به خصوص اینکه مدل 6.1 اینچی با نمایشگر LCD، قرار است علاقه‌مندان را با طراحی جذاب و قیمت مناسب شگفت‌زده نماید!

با اینکه اپل، امسال سه گوشی آیفون 10، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را معرفی کرده است اما به‌نظر می‌رسد فروش هر سه مدل کم‌تر از نسل گذشته باشد؛ یکی از دلایل عنوان شده برای فروش ضعیف آیفون 10، مربوط به قیمت بالای آن است. این مدل با برچسب قیمتی 1000 دلار به فروش می‌رسد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۱/۱۴
اون بریدگیِ کذایی برای اپل
شده یه غوزِ بالا غوزی??