خانهاخبار
طرح تازه سامسونگ از گوشی هوشمند کشویی با دو صفحه نمایش

طرح تازه سامسونگ از گوشی هوشمند کشویی با دو صفحه نمایش

در حالی که بازار گزارش‌ها درباره گوشی‌های مدرن با صفحه نمایش تاشو داغ است، یک طرح ثبت شده تازه از یک گوشی مرموز سامسونگ منتشر شده که آن را با دو صفحه نمایش مجزا و با طراحی کشویی نشان می‌دهد.
۱۳۹۶/۱۱/۱۳

اسناد منتشر شده مربوط به طرح یک گوشی کشویی تازه از سامسونگ منتشر شده است که آن را با طراحی مدرن به نمایش می‌گذارد. این گوشی ظاهرا از کنار باز می‌شود اما مانند گوشی‌های کشویی قدیمی که کیبورد درونشان قرار داشت، نیست. بر اساس تصاویر طراحی این پتنتف سامسونگ ظاهرا قصد دارد یک گوشی تازه توسعه دهد که صفحه نمایش ثانویه آن زیر پنل رویی قرار دارد. به عبارت دیگر، با کشیدن پنل روی گوشی با یک صفحه نمایش دیگر روبرو خواهید شد و هدف سازنده آن ظاهرا افزایش محیط صفحه نمایش در دسترس کاربران است. بدین ترتیب دیگر به خم کردن یا تا کردن صفحه نمایش نیازی نیست.

لازم است دوباره اشاره کنیم که این طرح ثبت شده فعلا یک طراحی پیشنهادی است و شاید هرگز توسط سامسونگ عملی نشود. البته این طرح در کنار ایده صفحه نمایش تاشو به این خاطر از سوی سامسونگ ارائه شده است تا فضای صفحه نمایش بیشتری را در اختیار کاربران بگذارد اما ابعاد کلی گوشی را بدون تغییر نگه دارد. صفحه نمایش ثانویه این گوشی درواقع همان پنل نازک روی بدنه است اما در برخی تصاویر به نظر می‌رسد که ارتفاع میان لبه پنل نمایش روی بدنه با پنل نمایش اصلی زیرین تفاوت وجود داشته باشد. اگر لبه پنل روی گوشی مرتفع باشد، ممکن است کاربران را دچار مشکل کند چراکه در این صورت پنل رویی تا حداکثر ممکن باز نمی‌شود و استفاده از همه طول صفحه نمایش محقق نخواهد شد.

در تصاویر این طرح همچنین شاهد هستیم که دوربین اصلی با یک لنز در پنل پشتی تعبیه شده است و دکمه‌های فیزیکی تنظیم صدا و پاور هم در کناره فریم قرار گرفته‌اند. البته دکمه فیزیکی خانه در هیچ‌کدام از صفحه نمایش‌ها دیده نمی‌شود و به همین خاطر حدس می‌زنیم که سامسونگ مانند دوگانه Galaxy S8 در این گوشی هم از دکمه لمسی روی صفحه بهره ببرد. نکته جالب توجه دیگر هم حذف حسگر اثرانگشت از هر دو پنل است. ممکن است سامسونگ قصد داشته باشد حسگر اثرانگشت این گوشی را زیر صفحه نمایش قرار دهد یا اصلا آن را در طراحی اولیه گوشی تازه‌اش در اولویت قرار نداده باشد. البته این طرح در فوریه سال 2016 ارائه شده اما حالا حدودا دو سال پس از آن به صورت عمومی به ثبت و انتشار رسیده است و به همین خاطر باید آن را تازه دانست. همان‌طور که گفتیم، هنوز مشخص نیست که سامسونگ واقعا قصد دارد چنین طراحی را عملی کند یا خیر. از طرف دیگر، طرح‌های مربوط به گوشی‌های مدرن با صفحه نمایش تاشو کمی واقعی‌تر به نظر می‌رسند. به نظر می‌رسد که تا سال آینده شاهد معرفی اولین گوشی این سازنده با صفحه نمایش تاشو OLED به نام Galaxy X باشیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۱/۱۳
❤Galaxy X❤