خانهاخبار
بریدگی بالای نمایش‌گر آیفون X این‌بار در یک محصول ناشناخته!

بریدگی بالای نمایش‌گر آیفون X این‌بار در یک محصول ناشناخته!

آیفون‌های کمپانی اپل همیشه الهام بخش بسیاری از شرکت‌های کوچک‌تر بوده‌اند. این بار نیز یکی از شرکت‌‌های نه چندان معروف به نام NOA از بریدگی نمایش‌گر آیفون ۱۰ در محصول خود استفاده نموده است.
۱۳۹۶/۱۱/۱۳

اپل در نمایش‌گر بی حاشیه آیفون ۱۰ از یک بریدگی (Notch) استفاده کرده است که دوربین و سنسورهای گوشی در آن جای گرفته‌اند. پس از این اقدام اپل برخی شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند اندرویدی از این طراحی در ساخت محصولات خود الهام گرفتند. اولین آن‌ها گوشی Leago S9 بود که سال گذشته میلادی معرفی شد و حالا شرکت Noa محصول جدید خود N10 را با این طراحی رونمایی کرده است.

image

این دستگاه را می‌توان یک کپی تمام عیار اما عجولانه از آیفون ۱۰ دانست که تنها قصد داشت شباهتش را به رخ بکشد، حتی در ویدیو کوتاهی که از سوی سازنده منتشر شده است، دیده می‌شود که رابط کاربری N10 هیچ سازگاری با بریدگی نمایش‌گر ندارد. در این ویدیو می‌توان به وضوح مشاهده کرد که این بریدگی روی آیکون‌های نوار اعلانات رو می‌پوشاند و و در سمت راست ساعت به وضوح دیده نمی‌شود، زیرا با خمیدگی گوشه نمایش‌گر پوشیده شده است. البته این تنها نقص Noa N10 نیست و در پایین صفحه نمایش آن حاشیه‌ای دیده می‌شود که در آیفون ‍۱۰ وجود ندارد.

این که طراحی جدید اپل باعث تحول در طراحی شرکت‌های کوچک‌تر و رقبای نوپا باشد، اجتناب ناپذیر بود. کاربرد بریدگی صفحه نمایش آیفون این است که سنسورها و Face ID را در خود جای دهد، اما برای بسیاری از کاربران نشانه‌ این است که جدیدترین آیفون و گران‌ترین محصول بازار را دارند! در واقع Notch به یک سمبل لوکس جدید تبدیل شده است.

image

البته با وجود ظاهر کپی شده این دستگاه، Noa سعی  کرده تا از سخت افزار قابل قبولی برای این گوشی استفاده نماید. N10 با بدنه سرامیکی تولید شده که حس یک محصول با کیفیت و لوکس را القا می‌کند. نمایش‌گر بی حاشیه این گوشی با ابعاد ۶.۲ اینچ و رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل تولید شده است. ظرفیت باتری دستگاه برابر با ۳۶۰۰ میلی آمپر است و به ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم مجهز شده است. دوربین اصلی این گوشی متشکل از دو سنسور ۱۶ مگاپیکسلی (با دو سنسور IMX499 ساخت سونی) است. همچنین این گوشی به یک سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه مجهز شده و از اندروید ۸.۰ بهره می‌برد.

Noa N10 در حاشیه کنگره جهانی موبایل امسال که ماه آینده در بارسلونا برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد و بهای آن در حدود ۳۰۰ یورو است.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mohammad.Sh

۱۳۹۶/۱۱/۱۳
کدوم ادم عاقلی 300 یورو برا این میده؟؟