خانهاخبار
گوشی 5 اینچی بدون حاشیه سونی فاش شد

گوشی 5 اینچی بدون حاشیه سونی فاش شد

در حالی که کمتر از یک ماه به نمایشگاه MWC 2018 باقی مانده اطلاعات وجود یک گوشی 5 اینچی بدون حاشیه از سونی فاش شد.
۱۳۹۶/۱۱/۱۲

شرکت ژاپنی سونی با اینکه در قسمت موبایل خود مانند گذشته رونقی نمی‌بیند و برای خالی نکردن میدان، از تولید گوشی‌های جدید خود دست نمی‌کشد، اما مشخص است که دیگر توان رقابت سهمگین با غول‌های چینی یا سامسونگ و اپل را ندارد.

image

با این وجود، طبق گفته مدیر این شرکت، سونی قصد کناره‌گیری از بازار موبایل را به طور کامل ندارد و به راه خود پرقدرت ادامه می‌دهد. در همین راستا مدتی پیش این شرکت از چند مدل میان‌رده رونمایی کرد که کماکان از طراحی قدیمی OmniBalance بهره می‌بردند و شاید اینگونه بتوان گفت که چیز جدیدی برای جلب کاربران دیگر شرکت‌ها در خود نداشتند.

در حالی که این شرکت چندین ماه است وعده تغییر زبان طراحی گوشی‌های خود را می‌دهد و کاربران نیز چند سال است که منتظر این اتفاق‌اند، به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به ماه فوریه و کنگره بین‌المللی موبایل بارسلون 2018 باید گوش به زنگ خبرهای جدید و هیجان انگیزی از این غول پیر ژاپنی باشیم.

در حالی که تمام کاربران چشم انتظار معرفی پرچمدار جدید سونی با طراحی Mirai و بازگشت باشکوه سونی به رقابت هستند، اما از اخبار اینگونه بر می‌آید که سونی بیش از یک گوشی را با خود به این نمایشگاه جهانی خواهد آورد.

به تازگی و طبق اطلاعاتی که از طریق سازمان FCC آمریکا لو رفته است، شرکت سونی در حال طی کردن کسب مجوز برای یک گوشی ۵ اینچی برای کمتر از یک ماه دیگه است. از مشخصات فنی این دستگاه تا به حال اطلاعات خاصی لو نرفته است و هنوز مشخص نیست که با یک پرچمدار ۵ اینچی روبرو هستیم یا یک میان‌رده دیگر انتظار رونمایی را می‌کشد.

image

طبق اطلاعاتی که توسط FCC تایید شده است، این محصول اندازه‌ای ۱۳۵ در ۶۵ میلیمتری خواهد داشت و صفحه نمایش آن ۵ اینچ خواهد بود. این اندازه از بدنه گوشی معمولا پیش از این برای گوشی‌های سری کامپکت سونی (۱۲۹ در ۶۴ میلیمتر) استفاده میشد که صفحه نمایشی ۴.۶ اینچی داشتند. حال به نظر می‌رسد با استفاده از زبان طراحی جدید Mirai و حذف حاشیه‌های اضافی از جلوی گوشی، سونی توانسته با اضافه کردن حداقلی اندازه بدنه، صفحه نمایش را به ۵ اینچ ارتقا بدهد.

اطلاعات و شناسه این گوشی لو رفته، با گوشی‌هایی که پیش از این لو رفته بود تفاوت دارد و مشخص است با یک محصول متفاوت نسبت به پرچمداران احتمالی سونی، که پیش از این اطلاعاتی از آن‌ها منتشر شده بود، مواجهیم.

با توجه به نزدیکی به نمایشگاه MWC2018 و سابقه سونی و لودهندگان اطلاعات، احتمال زیادی وجود دارد که پیش از رونمایی رسمی، محصولات سونی به طور کامل برملا شوند، پس گوش به زنگ اطلاعات جدید از این شرکت باشید. شاید بتوانیم بار دیگر درخشیدن این شرکت در بازار موبایل را به چشم ببنیم.

در سال‌های اخیر و مطابق موجی که شرکت‌هایی مانند سامسونگ ایجاد کردند، صفحات گوشی‌های موبایل روز به روز در حال بزرگتر شدن هستند و به زحمت کاربران می‌توانند گوشی‌هایی با قدرت بالا و صفحه نمایشی کمتر از ۵.۵ اینچ در بازار پیدا کنند. شرکت سونی که به سری کامپکت خود همیشه وفادار مانده، یکی از معدود شرکت‌هایی است که هنوز گوشی‌های قدرتمند با اندازه کوچک تولید می‌کند و چشم امید خیلی از کاربران گوشی‌های جمع و جور کوچک به کنفرانس این شرکت در ماه آینده است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

rezaeska

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
بحث جلو بودن الزاما یه بحث از زاویه تکنولوژی نیست، مهم‌ترین عامل قدرت یک شرکت رو میزان فروشش تعیین می‌کنه. در صورتی که کمتر شرکت چینی گوشی‌هایی با کیفیت بدنه HTC یا سونی می‌زنه و شرکتی مثل اسنشال قابلیت‌های منحصر به فردی داره، ولی درصد خیلی پایینی از بازار رو در اختیار دارن. سونی هم درسته نسبت به بقیه وضع بهتری داره ولی باز هم اگر دیر بجنبه نمی‌تونه با این وضعیت مقابل شرکتایی مثل هواوی و شیائومی دووم بیاره.

x

۱۳۹۶/۱۱/۱۲
اقای اسکندری به نظرت زیاده روی نکردی یه وری میگی غولهای سامسونج و چینی انگار چی دارن میسازن و چقد جلو هستن....شما خود ایفون ۸ رو نکا بنداز ببین حاشیه چیه کمتر ملاک خوب بودن رو حاشیه در نظر بگیری کمی حرفه ی تر نقد کنید

مهدی

۱۳۹۶/۱۱/۱۲
ماشالله سونی بزن اون دست قشنگه رو به افتخار سونی

Mohammad.Sh

۱۳۹۶/۱۱/۱۲
سونی جون ب خودت بیا، یادش بخیر یه زمانی میخواستی گوشی بخری یا نوکیا انتخابت بود یا سونی اریکسون، از وقتی اریکسون جدا شد سونی هم خزان رفت